Wittnauer var ganske riktig amerikansk og kanadisk agent for Longines, og også for Angelus, Audemars Piguet, Agassiz, m.fl. Men de solgte også ur under eget merkenavn. Disse ble dels produsert i selskapets egne verksteder i Sveits, og utstyrt med verk fra blant annet Girard-Perregaux, Valjoux m.fl. I likhet med mange andre "amerikanske sveitserur" ble også flere av modellene satt sammen i USA, med sveitsiske verk i lokalt produserte kasser, for å slippe unna den høye tollsatsen på importerte ur.
Navnet Wittnauer stammer fra selskapets grunnlegger; en sveitsisk immigrant som begynte å importere klokker fra hjemlandet. Jeg vet ikke om selskapet fremdeles eksisterer, men de produserte ihvertfall ur under eget navn til ut på 70-tallet.
Ninjaedit: Som Krille skriver kjøpte Bulova, et av de andre amerikanske urmerkene, selskapet i 2001. På hjemmesiden Bulova.com er det en hel kolleksjon med navnet Wittnauer (men ikke på sidene ment for Europa) I løpet av min lille titt så jeg ingenting der som jeg ble fristet av.