Yacht-Master 116622

TimeFactor

Støttemedlem
Medlem
17. mars 2014
Innlegg
664
Sted
Oslo
Jeg har fått fullstendig los på denne saken. Klokkelos og dårlig impulskontroll er sjelden en god kombinasjon, men så langt har det gått bra! ;)

Den blå skiven med de røde detaljene er en lekker kombinasjon og bryter med de sorte skivene på de 2 urene jeg allerede har (114060 / 216570 noir). Jeg skyr vanligvis pcl som pesten, men på denne så går det greit av en eller annen grunn. Det er kanskje helheten og det at også kassen er polert som gjør det.

Regner med at det er noen her inne som har eller har hatt denne og som muligens har noen synspunkter å dele?
Er det en keeper eller har den forlatt klokkeboksen til fordel for noe annet?

2016-02-14_12-11-59_zpsbxq8ous2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Skrev noen ord om den her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/kort-anmeldelse-av-rolex-yacht-master-116622.28798/

Etter min mening kanskje den moderne Rolexen som sitter absolutt best på armen, formen på lugs er helt perfekt. Skulle GJERNE brukt dette som daglig klokke i stedet for en Submariner men ble alt for redd for å ødelegge bezelen (Ny koster visstnok rundt 25K). Gikk rundt med konstant angst for å ripe den opp eller kakke den i en dørkarm e.l. og da er det ikke morsomt lengre. Looks og feeling gir jeg 10/10. Må dog brukes i rotasjon om den ikke skal bli stygg.
 
Takker! God anmeldelse du skrev.

Med en pris rundt 25K for bezel, så skjønner jeg at det kan fjerne litt av gleden med å bruke klokken. Jeg er litt usikker på hvor hardt platina er, men det skal vel tåle litt mer juling enn gull. Uansett et godt poeng.
 
Jeg kjøpte den i 2015 men solgte den nettopp til min bror grunnet kjøp av den nye YM i rosegull da, synes at klokken med blå skive var og er meget pen og ville ikke ha hvert så redd for bezel at det hadde stoppet noe kjøp for meg, denne bezelen er meget pen spesielt i lys og litt om kvelden, men klokken blir noe mere "iøynefallende" kontra en tradisjonell sub, men pen og elegant er den da, Mvh GFE
 
  • Liker
Reaksjoner: TimeFactor