Yngvejos galleri.

Medlem
13. aug. 2011
Sted
Sveio, Hordaland
Dette er jomfrutråden min på forumet. Som medlem av mobiltelefongenerasjonen, har jeg blitt vant til at klokka bæres i lommen i samme enhet som kamera, spillekonsoll, nettleser etc. Men til slutt innså jeg at man blir ikke voksen uten klokke på armen.

Iløpet av et sent nattskift, bestemte jeg meg for å kjøpe en Seiko SNZH57. I samme slengen bestilte jeg et urmarkerverktøysett og en brady strap.

IMG_9008.jpg

IMG_9007.jpg

IMG_9005.jpg

IMG_9009.jpg

Det gjennomsiktige baklokket som viser urverket gjorde inntrykk på meg, etter 4 dager med mekanisk klokke på armen, har jeg allerede begynt å se på mer eksklusive klokker. Jeg er stygt redd for at dette kan utvikle seg til å bli nok en dyr hobby.

Velkommen hit!
Det er en flott seiko du har valgt det ut til å starte med. Well done!

At dette fort blir en dyr hobby må du bare innfinne deg med. Det er verdt det. Dessuten er vel klokker investeringer... Så da går det vel greit? ;)

Tøff klokke, og den remmen løftet det hele enda et hakk.
Kan jeg spørre hvor du kjøpte remmen?

Flott "førsteklokke" det der :)

Og dyrt blir det... Enkelt og greit ;)

Fet kombo. Når dette kombinert med urmakerverktøy og fire dagers stirring på urverk er ditt første møte med mekanisk urverk så lover det godt for fremtiden.

Velkommen og gratulerer med tøff Seiko.

De galeste her inne kaller klokker for en investering, men de av oss som bare er halvgale er fortsatt såpass vel bevarte at vi kan innrømme at dette er eller kan bli en akkurat så dyr hobby som du ikke hadde tenkt på i starten.

:D:D:D

Neste uke bærer turen til Tyskland, nermere bestemt Nürburg som er kjent for Nürburgring.
Da jeg bare har en klokke, bestemte jeg meg for å bestille en ny reim for anledningen.
SpinnakerWnatoWeb.jpg

Gulf racing fargene passer godt til banen, det gjenstår å se hvordan den passer på en svart og gullfarget klokke.

Jeg har mye godt bestemt meg for at neste investering på klokkefronten blir en Omega Speedmaster 3510.50. Er det noen fallgruver jeg må passe meg for? Hva er pris på service, hvor ofte må den ha service og hva bør jeg betale for en brukt? Jeg har funnet dem til rundt 6000kr + moms på ebay og en til 10 000 på finn.no.

Service på disse Speedmasterne med automatikkverk kan være litt tullete.

Urverket i disse er et ordinært urverk når Omega får dem, så setter de på en chronograph-modul som gir stoppeklokkefunksjonen. Blir det noe tull med denne modulen bytter man hele framfor og feilsøke, det andre er at om det blir noe tull med klokkefunksjonen så må man ta av hele chronograph-modulen før man kan fikse på urverket.

Det er unasett et meget vakkert ur, du lurer på å kjøpe.
Men det kan hende du fort ønsker deg storebror Pro.
Kanskje det lønner seg å spare pengene til du har nok til den?:cool:

Flott første klokke den Seikoen der:) Hadde nok vurdert å spare med opp til en Speedy Pro i stedenfor lillebror med modulverk;) Men flotte er begge to:) Lykke til med valget og sparingen! Blir en dyr hobby, så legg av litt penger når du kan;)

Flott første klokke den Seikoen der:) Hadde nok vurdert å spare med opp til en Speedy Pro i stedenfor lillebror med modulverk;) Men flotte er begge to:) Lykke til med valget og sparingen! Blir en dyr hobby, så legg av litt penger når du kan;)

Jeg synes 3510.50 er penere enn Pro pga størrelsen. Det positive er lavere pris, det negative er piggyback urverk.
Økonomien nærmer seg bunn om dagen pga ferie og lite jobbing så det blir ikke innkjøp av speedmaster med det første.
Fikk natorem i posten idag:
IMG_9266.jpg

Jeg greier ikke å bestemme meg for om den passer til klokken eller ikke, kjøpte den helst fordi den har gulf-racing fargene.

Jeg bestilte meg også en ny klokke idag:
http://www.ebay.com.au/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330608881828&ssPageName=ADME:L:OC:AU:1123
Bestilte en svart natorem i samme slengen. :)

Jeg begynner å helle mer mot Speedmaster pro nå for å ha "ordentlig måneklokke".
Fikk ebayklokka mi og natorem idag. Tok også en tur innom en urmaker og fikk nytt batteri i komfirmasjonsklokka.

IMG_9291.jpg

IMG_9302.jpg