Solgt Zenith El Primero 36'000 VpH 42mm Tri-Color fra april 2014

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Smerter litt å la denne gå da den gav meg skikkelig klokke-kick for første gang siden jeg unboxet en Panerai 111 for lenge siden... En Rolex har kommet i kikkerten og da blir det sånn.

Fantastisk mye klokke for pengene med tanke på hva som leveres her av urverk og finish. Skiven er ekstremt detaljrik og både remmen og foldespennen er av høy kvalitet. Ble faktisk meget positivt overrasket over hvor bra alt her blir levert i forhold til pris. Kronografen resetter seg perfekt med alle visere og klokken går meget presist. Morsomt med hurtig tikkelyd og meget jevn gange på sekundviseren pga. dette. Veldig mye fargespill i skiven uten at det blir gjøglete og størrelsen er ganske stor til å være 42mm pga. minimal størrelse på bezel. Veksling mellom børstet finish på toppen av lugs og polering på sidene.

Klokken ser nærmest ubrukt ut og ved unntak av noen små hairlines er både rem, klokke og foldespenne nær nystand. Papirene er fra april 2014 og klokken kommer som fullt sett. Selve pappytterboksen har fått seg et par skjønnhetsfeil på hjørnene men resten av innerboks og stash er perfekt.

Anbefaler virkelig å prøve denne klokken da jeg som sagt ble meget positivt overrasket over hva Zenith leverer her. Vintage-look uten å falle i fake-patineringsfella og uten å overdimensjonere klokken totalt.

Ref: 03.2040.400/69.C494

Link til litt skriverier på Hodinkee: http://www.hodinkee.com/blog/introd...ok-at-the-craziest-el-primero-youve-ever-seen

Stemningsbilde fra Hodinkee:

ZenithElPrimero-1.jpg

Nypris på 58K før prisøkning. Føler 42K inkl. ekspress over natt er fair i forhold til stand og alder. Leverer samme dag til faste brukere og er ellers kjapp med svar på meldinger. PM her eller mail til andevo(a)mac.com.

Interessante bytter: Rolex GMT BLNR, Rolex SD4000-C, Rolex YM1 med blå skive, Rolex DateJust 2.

Redigert: