En klassiker for salg! En drømmeklokke og en "must have" for alle som samler på kronografer. Her er et pent brukt Zenith El Primero 36,000 VpH med den såkalte tri-color 1969 skiven. Merkets historie strekker seg tilbake til 1865, men deres mest betydningsfulle milepæl kan nok sies å skrive seg til 1969 og lanseringen av urverket El Primero ± ett av de første automatiske urverkene med integrert kronograf. De siste årene har Zenith satset hardt på å bygge opp sin egen identitet rundt El Primero-urverket, og kolleksjonen som bærer samme navn består i dag av en rekke populære og beundrede modeller, hvorav denne er den klassiske alle må ha eid!
Review: https://www.hodinkee.com/articles/i...ok-at-the-craziest-el-primero-youve-ever-seen
Specs:
Årsmodell: 2014, kjøpt opprinnelig i Spania. Jeg kjøpte brukt av GG i Norge. Har salgskontrakten på dette.
Urverk: El Primero 400 B, Automatic.
Funksjoner: Time- og minuttviser i center, sekundviser på klokken 9. Datoindikator på klokken 6. Kronograf. Urkasse: 42 mm i diameter og tykkelse 12,75 mm.
Skive: Sølvfarget med rhodiumbelagte visere med SuperLuminova SLN C1. Mens jeg har hatt uret (ca. 2 år) har det blitt brukt nå og da, i rotasjon med andre. Ikke timet det, men de gangene jeg bruker det går det av og til litt fort/sakte. Uret kommer med ytterboks (minimal transportskade se bilde), nydelig tre innerboks, bruksanvisning, warranty-card (inkl. kjøpsdato) + en ekstra rem, svært pen fra Hirsch.
Prisantydning: 41.000,- + ev. frakt fra Oslo, hvor klokken oppbevares til daglig. F2F i Oslo kan selvfølgelig arrangeres. Penger på konto før klokken overleveres eller sendes. Kan skrive salgskontrakt om ønskelig.
Hvis bytte må klokken være under 42mm. Penger hit eller dit blir vi enig om.
Kontakt ønskes via PM eller e-post knut.hartveit@gmail.com
Review: https://www.hodinkee.com/articles/i...ok-at-the-craziest-el-primero-youve-ever-seen
Specs:
Årsmodell: 2014, kjøpt opprinnelig i Spania. Jeg kjøpte brukt av GG i Norge. Har salgskontrakten på dette.
Urverk: El Primero 400 B, Automatic.
Funksjoner: Time- og minuttviser i center, sekundviser på klokken 9. Datoindikator på klokken 6. Kronograf. Urkasse: 42 mm i diameter og tykkelse 12,75 mm.
Skive: Sølvfarget med rhodiumbelagte visere med SuperLuminova SLN C1. Mens jeg har hatt uret (ca. 2 år) har det blitt brukt nå og da, i rotasjon med andre. Ikke timet det, men de gangene jeg bruker det går det av og til litt fort/sakte. Uret kommer med ytterboks (minimal transportskade se bilde), nydelig tre innerboks, bruksanvisning, warranty-card (inkl. kjøpsdato) + en ekstra rem, svært pen fra Hirsch.
Prisantydning: 41.000,- + ev. frakt fra Oslo, hvor klokken oppbevares til daglig. F2F i Oslo kan selvfølgelig arrangeres. Penger på konto før klokken overleveres eller sendes. Kan skrive salgskontrakt om ønskelig.
Hvis bytte må klokken være under 42mm. Penger hit eller dit blir vi enig om.
Kontakt ønskes via PM eller e-post knut.hartveit@gmail.com