Solgt Zenith El Primero Striking 10th

Medlem
21. feb. 2015
Sted
Larvik
Da det viser seg at min klokkeinteresse dreier mer og mer i retning av vintage-klokker, har jeg nå bestemt meg for å selge denne godbiten. Dette er en spesiell klokke, som jeg var lenge på utkikk etter før jeg fant et perfekt eksemplar.

Også Benjamin Clymer fra Hodinkee har latt seg imponere av denne klokken:

https://www.hodinkee.com/articles/a-week-on-the-wrist-the-zenith-el-primero-striking-tenth-chr

Den har et fantastisk urverk som kan beundres på baksiden. Den er limitert til 1969 eksemplarer, og produseres ikke lenger. Denne var nok en overligger, for sertifikatet er stemplet hos utenlandsk AD i september 2015. Den går også meget godt, og det er således lenge til denne har servicebehov. Jeg kjøpe den hos norsk bruktforhandler, i butikk på Frogner, og den kommer også følgelig med norsk kvittering derfra.

Den er meget pen. Den kommer på originalrem, og alt annet den kom med som ny. Jeg synes den er fantastisk på NATO, og legger med tre NATO-remmer som jeg har kjøpt til den.

Jeg har plenty med GG-referanser. Klokken prises meget pent, ettersom jeg har annen klokke i kikkerten.

55k, pluss frakt, eller F2F i nærheten av Larvik, der jeg bor. Jeg mener dette er et varp. :)

IMG_0749.JPG

IMG_0751.JPG
IMG_0752.JPG
IMG_0753.JPG
IMG_0754.JPG
IMG_0756.JPG
IMG_0757.JPG
IMG_0758.JPG
IMG_0759.JPG
IMG_0760.JPG
IMG_0762.JPG
IMG_0763.JPG