Zenith El Primero Subsea

Kgr

Medlem
12. okt. 2016
Sted
Oslo
Er ganske grønn på klokker .
Har arvet avbildet klokke og lurer på om det er verdt å ta en overhaling av klokken.
De to knappene på siden ser ut til å ha kilt seg fast med årene. Klokken har ikke vært brukt de siste 20-25 årene og bare ligget i en skuff.
Ellers tikker klokken som den skal.

Hva er verdien på klokken i beskrevet tilstand og hva vil den eventuelt være verdt etter en overhaling hos urmaker ?

Takk på forhånd for alle svar :)

Vedlegg

• IMG_1237.JPG
    IMG_1237.JPG
    128,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_1238.JPG
    IMG_1238.JPG
    110,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_1240.JPG
    IMG_1240.JPG
    93,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_1241.JPG
    IMG_1241.JPG
    77,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_1242.JPG
    IMG_1242.JPG
    75,4 KB · Visninger: 0
Vanvittig tøff El Primero du har der, og ikke minst en skikkelig rare bird her til lands. Har sett på noen av disse. Gått for en 20-30 laken, men da på Chrono24 og lignende sider, og for en stund siden, så sikkert noe høyere nå. Har ingen formening om hva akkurat dette eksemplaret er verdt, men som alt annet vintage, pris er pinlig avhengig av gjennomgående originalitet.
Hvis intensjonen er å selge, så tror jeg ikke det ville lønne seg å få den overhalt, da det gjerne koster en del å få overhalt en El Primero. Ville likevel fått "diagnostisert" klokken hos urmaker, og fått et kostnadsoverslag for jobben.
Hvis du skal beholde den, smekk den på service, belag deg på at det koster noen lapper og bruk klokken. Den er jo skamtøff, i tillegg regnes jo El Primero av mange for å være tidenes automatiske kronografverk.

• Liker
Reaksjoner: Kgr
Det ble riktignok solgt to eksemplarer ( på finn.no av alle steder) for ikke så lenge siden.
Vanntette vintage kronografer er etter min mening noe av det kuleste man får tak i.
Denne virker helt urørt med sin original lenke.

• Liker
Reaksjoner: Kgr og halkla
Denne må du fikse! En service koster nok noen kroner, men du får en fantastisk klokke du kan bruke resten av livet.
En Zenith med et El Primero urverk står høyt i kurs hos meg. Denne må OPP AV SKUFFEN!:D

Rå klokke, å arve en slik er ikke hverdagskost, noe å ta vare på, ha glede av og ikke minst noe å gi videre til neste generasjoner.

Har selv arvet noen klokker som ikke er like fine/ettertraktede som denne, men de er uansett noen av mine kjæreste eiendeler.

• Liker
Reaksjoner: Kgr