Hei,
jeg har nå hatt en Zenith Chronomaster T Open i ca. fem år. Den har fungert strålende, fram til i høst.
Uansett hvor mye jeg brukte den så ble den ikke trukket opp, og eneste måten å holde gangreserven oppe var å trekke den opp manuelt. I tillegg stoppet den ved ca 1/3 gangreserve igjen.
Klokken har tidligere (i fjor) vært på service hos Urmaker Tidemann i Oslo, samt polering/puss.
Jeg leverte klokken til Tidemann for et par måneder tilbake slik at de kunne se på problemet og fikk den tilbake med beskjed om at de hadde sett på det og "tatt den opp og oljet det som trengtes". De mente de hadde fikset den.
Det har de ikke.
Jeg leverte den så til David-Andersen, som fort sendte den til Zenith Norge. Nå har jeg fått beskjed om følgende:
"Det trenger en full overhaling, med bytte av slitedeler og pakninger.
Det koster 12.000,-
Det er ved tidligere reparasjon satt inn et rotorlodd som er fra Zenith, men som ikke hører til denne modellen. ( annet dekor, men det fungerer helt fint.)
Det kan byttes til det originale for denne modellen om du ønsker at den skal være helt original. Nytt rotorlodd koster 4.000,-
Flekk på glass er resultat av tidligere rep.
Der har sannsynligvis bezel ( rammen rundt glasset) blitt polert, men uten å ta av glasset. Derfor har det meste av antirefleksbelegget blitt borte, men litt sitter igjen og ser ut som en flekk på glasset.
Må evt. bytte glass."
Jeg ble helt satt ut av et par ting her.
1. Prisen på service
2. Har Tidemann altså byttet rotor? Uten å gi meg beskjed. Og med feil rotor.
3. De har pusset bort antirefleksen på glasset
Noen som har innspill eller andre kommentarer til dette? Jeg fatter ikke å begripe hva Tidemann har holdt på med...
At det nå muligens koster meg 16.000 å fikse klokken er en annen sak...
jeg har nå hatt en Zenith Chronomaster T Open i ca. fem år. Den har fungert strålende, fram til i høst.
Uansett hvor mye jeg brukte den så ble den ikke trukket opp, og eneste måten å holde gangreserven oppe var å trekke den opp manuelt. I tillegg stoppet den ved ca 1/3 gangreserve igjen.
Klokken har tidligere (i fjor) vært på service hos Urmaker Tidemann i Oslo, samt polering/puss.
Jeg leverte klokken til Tidemann for et par måneder tilbake slik at de kunne se på problemet og fikk den tilbake med beskjed om at de hadde sett på det og "tatt den opp og oljet det som trengtes". De mente de hadde fikset den.
Det har de ikke.
Jeg leverte den så til David-Andersen, som fort sendte den til Zenith Norge. Nå har jeg fått beskjed om følgende:
"Det trenger en full overhaling, med bytte av slitedeler og pakninger.
Det koster 12.000,-
Det er ved tidligere reparasjon satt inn et rotorlodd som er fra Zenith, men som ikke hører til denne modellen. ( annet dekor, men det fungerer helt fint.)
Det kan byttes til det originale for denne modellen om du ønsker at den skal være helt original. Nytt rotorlodd koster 4.000,-
Flekk på glass er resultat av tidligere rep.
Der har sannsynligvis bezel ( rammen rundt glasset) blitt polert, men uten å ta av glasset. Derfor har det meste av antirefleksbelegget blitt borte, men litt sitter igjen og ser ut som en flekk på glasset.
Må evt. bytte glass."
Jeg ble helt satt ut av et par ting her.
1. Prisen på service
2. Har Tidemann altså byttet rotor? Uten å gi meg beskjed. Og med feil rotor.
3. De har pusset bort antirefleksen på glasset
Noen som har innspill eller andre kommentarer til dette? Jeg fatter ikke å begripe hva Tidemann har holdt på med...
At det nå muligens koster meg 16.000 å fikse klokken er en annen sak...