Forrige fredag var over 20 TSere samlet i Oslo for et hyggelig klokketreff. Med Thunes velsignelse og gjestfrihet, hadde Glashütte Original og Tidssonen invitert til en kveld med fokus på Glashütte Original. I en avslappet atmosfære med høy horologisk takhøyde, fikk kveldens gjester en god mulighet til å bli bedre kjent med det tyske merket.
Å få gjøre et event med Glashütte Original, er noe merket og jeg har pratet om i lengre tid. Glashütte Original er ikke en produsent som skriker ut om egen fortreffelighet, eller satser på voldsomme oppmerksomhetskåte design. Hos Glashütte Original handler det i høy grad om å levere kvalitet, og ikke minst de små men viktige detaljene. Slikt må gjerne ses «live», for å virkelig kunne verdsettes og forstås.
Brand Manager Merdal Güler fra Glashütte Original, og «klokkeboss» Christer Vingan hos Thune, viste gladelig frem alle godbitene i Glashütte Originals kolleksjon. Utvalget hos Thune er vanligvis svært bra, men under fredagens arrangement var likevel enda flere klokker på plass – inkludert flere av årets nyheter fra Baselworld.
Noen av høydepunktene som så ut til å slå spesielt an hos flere, var to særegne Sixties Annual Editions med grønne tallskiver (produseres kun i år), og en deilig Senator Chronometer i hvitt gull. For ikke å glemme råtassene PanoLunarTourbillon, Senator Cosmopolite, og Senator Excellence Perpetual Calendar.
ANNONSE
Nivået var også bra på gjestenes armpynt. Fortsatt er Glashütte Original et litt nytt og ukjent merke her til lands, så disse klokkene ser man ikke så altfor ofte ute i det fri. Derfor var det ekstra gøy å observere både en heftig Senator evighetskalender, og en herlig Senator Navigator.
På vegne av Glashütte Original og Tidssonen, ønsker jeg å takke alle våre gjester for en hyggelig kveld!
ANNONSE