Richard Mille godter seg gjennom SIHH med ur inspirert av søtsaker.
Blant de ellers så seriøse produsentene på SIHH skiller Richard Mille seg sterkt ut. Årets frontkolleksjon – passende nok kalt «Bonbon» – tar inspirasjon fra godterienes verden og baserer seg på sterke farger og sukkeraktig tekstur.
De totalt ti nye godbitene blir alle produsert i 30 eksemplarer hver, og skal ifølge RM være ment for både kvinnelige og mannlige håndledd med smak for marshmellows, sukkertøy og lakris – uten at du risikere hull i tennene.
Det kan tenkes at RM hadde for mye pynt til pepperkakehusene deres denne julen, da skivene på de nye modellene har blitt dekorert fulle av godteri i miniatyr. Her finner du alt fra sukkerspinn til regnbueruller. Dessverre er de ikke ment for å bli konsumert; godbitene er laget i emaljert titan.
Utover det visuelle – som kan sies å være annerledes nok – skiller ikke de nye modellene seg teknisk fra den eksisterende kolleksjonen. Samtlige av BonBon-klokkene er bygd på mekanikken bak etablerte RM 07-03, RM 16-01 eller RM 37-01, med selvopptrekkende urverk og kasser i keramikk og/eller karbon.
ANNONSE
For de som finner Richard Milles nylanseringer appetittvekkende, ligger prisene på rundt 123.000 USD og 160.000 USD. Samtlige av klokkene i Bonbon-kolleksjonen vil være tilgjengelig rundt sommeren.