Leses nå
Sniktitt: Slik blir Watches and Wonders 2024

Sniktitt: Slik blir Watches and Wonders 2024

Arrangøren lover to etasjer og flere utstillere enn noen gang.

Verdens største og viktigste klokkeevent, Watches and Wonders Geneva, kunngjorde allerede i juli at datoene for neste års arrangement vil være 9. til 15. april 2024. Da kom også informasjonen om at betalende besøkende ville få et utvidet tilbud, med tre hele dager, i motsetning til årets to.

Neste års messe blir den største hittil. Bilde: Watches and Wonders

I en fersk pressemelding annonseres enda litt mer detaljer for neste år, herunder en komplett liste over utstillende merker.

Over femti merker

En av de viktigste detaljene i pressemeldingen er en liste over utstillerne som vil være å finne under messetaket på Palexpo i april neste år. Denne er nå utvidet med flere tilskudd, til rekordstore 55 deltakende merker.

I tillegg til bransjegigantene som har vært med de siste årene, herunder Rolex, Patek Philippe og mange flere, vil nå også Bremont, Eberhard & Co, Gerald Charles, Nomos Glashütte, Norqain og Raymond Weil gjøre sin inntreden. I tillegg gjør Moser & Cie et aldri så lite comeback, etter å ha uteblitt under årets store fest.


ANNONSE


Fokus på opplevelser også utenfor messehallene vil fortsette neste år. Bilde: Watches & Wonders

Nytt er også at arealet vil utvides, og nå visstnok inkludere utstillere spredt over to etasjer. Dette nevnes i samme åndedrag som messens høynede fokus på besøkende, med mer fokus på opplevelse, innovasjon og interaktiv deltakelse – både inne på messeområdet, men også ved flere steder i sentrum av Genève. Disse eventene i bykjernen omtales som «In The City» og inkluderer en egen liten landsby (Village Horloger) hvor haute horlogerie vil presenteres til interesserte.

Befester posisjonen

Etter fallet av Baselworld har Watches and Wonders befestet sin posisjon som verdens ledende og viktigste klokkemesse. At man foran neste år klarer å hente inn enda flere utstillere er et tydelig tegn på at man høster applaus fra både besøkende og merkene selv.

Forhåpentligvis vil dekningen av neste års messe bli bedre enn noen gang. Bilde: Tidssonen

Fra vårt skarve perspektiv håper vi at økt arealbruk også reflekteres i bedre plass for de mange journalister, innholdsskapere og influencere som i økende grad har flydd inn fra hele verden de seneste årene. For med enda flere utstillere og enda mer å rapportere fra, satser vi på å levere den beste dekningen noen gang.


ANNONSE