Markedsføring av klokker er en temmelig underholdende affære. Vi entusiaster er nok ikke det letteste publikummet å blidgjøre, men samtidig finnes det nok av naive og «kreative» markedsførere der ute, som kanskje heller burde ha jobbet i en annen bransje. Det er derfor ikke så ofte at jeg deler stoff knyttet direkte til en markedsføringskampanje.
Det finnes imidlertid unntak. Mange klokkeinteresserte syns det er ekstra stas når en av våre landsmenn dukker opp i en klokkesammenheng, noe som nettopp er tilfellet med TAG Heuer sin lanseringskampanje for smartklokken Connected Modular 45. Her har det sveitsiske merket valgt ut en profilert person i hvert land, til å fronte klokken. I Norge falt valget på filmregissør (og Fredrikstad-gutt!) Harald Zwart.
Hvis man har fulgt litt med på årets klokkenyheter, har man neppe gått glipp av TAG Heuer Connected Modular 45. Klokken er oppfølgeren til fjorårets Connected, som etter alt å dømme ble en suksess. Klokken har et modulært design, som innebærer at man kan konfigurere en klokke med et forholdsvis unikt ytre. Men modulariteten stopper ikke ved ytre design, men innebærer også at smartklokke-modulen kan skiftes ut med en selvtrekkende «tre-hånds», men også TAG Heuer sin tourbillon. TAG Heuer skryter også av at klokken er «Swiss Made» – noe som kanskje er en detalj som gjør seg best på papiret, snarere enn å ha noen voldsom praktisk betydning.
De som kjenner litt til Harald Zwart fra før, vet kanskje at han har en mangeårig svakhet for klokker, og spesielt TAG Heuer. Dette førte i sin tid til at han ble tilknyttet TAG Heuer, som en «friend of the brand». Zwart er for tiden aktuell med filmen «Den Tolvte Mann», som skildrer historien om krigshelten Jan Baalsruds flukt fra nazistene under andre verdenskrig. Under innspillingen av denne filmen, fikk Zwart låne en Modular 45, som var med på settet i 24 timer. Resultatet kan sees øverst i denne posten.
ANNONSE
ANNONSE