Merkelig ordning Tudor har her. Lurer på hvor mange som hadde godtatt det på andre områder enn klokker. F.eks. levere inn bilen på service, få motoren til en helt annen bil montert. De fleste ville nok opplevd det helt søkt.Forskjellen her, i allefall med hensyn til Tudor, er at verkene er høyst «serviceable». Tudor har dog valgt, slik jeg forstår det, å gjøre urverkskifte ved offisiell service. Da får du ikke nytt urverk, men et urverk fra annen klokke som har fått gjennomgående service. Dermed får du korteste leveransetid på slike oppdrag. Powermatic går i søppla ved tilsvarende servise, og er generelt mindre egent for service av 3.part. Sistnevnte er uproblematisk på tudor
Hvis jeg måtte velge mellom de to hadde jeg heller foretrukket ordningen til Powermatic, hvor du får et helt nytt verk fremfor noen andre sin gamle moro. Mens ideelt sett så ønsker jo man jo at det samme verket står i, det er jo litt av sjarmen med mekaniske klokker.