Dagens vin

Anbefaler også appen "Vivino"!
Jeg tror den egner seg best for folk med en alminnelig interesse for vin. Folk som har mer enn en alminnelig interesse gjør nok lurest i å bruke Cellartracker, som for øvrig også har en gratis app. Cellartracker har også et forum, hvor alle vin-nerdene møtes og snakker om hovedsakelig vin, men også alt mulig annet. Høres det kjent ut?
 
Funnet fram godsakene til helgen hvor far fyller 50! :D

djYzNjA5.jpeg


UTlFSXBM.jpeg


Viktig å ordne litt i skapet/hyllene når man har litt tid, etiketter skrevet ut og oppdatert cellartracker (så mye man orket...)

God lillelørdag folkens ;)
 
Redigert:
Har fått litt hang-up på syrah i det siste. Disse to karene lager kvalitetsvin til gode priser. Den til venstre i går, trengte mange timer før den var på plass. Den til høyre i dag, god rett fra flasken. Den er sikkert kjent for mange. Mye fortjent skryt i pressen, men den første var mer spennende.

 
Castello di Gabbiano Chianti Classico Riserva 2012
Jeg skulle ønske at denne tråden inneholdt flere innlegg som gir meg lyst til å skynde meg på Polet.

Dette er et slikt innlegg.

Det kommer nok litt sent, siden vinen ikke finnes på så mange vinmonopol lenger. Men finnes gjør den, og for alt jeg vet kommer det mer. En sjeldent velsmakende toscaner, som synes å ha fått god behandling; den har sågar tilbrakt noe av oppveksten i 225 liters franske eikefat (barriques). Dét gjør Chianti Classico sjelden, selv i Riserva-utgave. Derfor minner den mer om supertoscanere til 2-3 ganger prisen enn om Chianti. Til kr 154,90 er dette et varp av de sjeldne.

Vil du vite mer om Måkeslottet (som Castello di Gabbiano betyr) kan du klikke på overskriften.

Gabbiano.jpg
 
@aek Jeg stolte blindt på din anbefaling, og bestilte tre flasker. Så får vi satse på at den er så god som du sier. Er jo forskjell i ganer, så det blir spennende!
Takk for tilliten! Du skulle bestilt en kasse, så hadde jeg kjøpt den av deg hvis du ikke liker den. Men det ville overraske meg ...
 
Jeg har gjort en lett test av Coravin og skrevet om den i en artikkel på bloggishen min. Les gjerne.

Hvis dere allerede kjenner produktet, så lodder jeg stemningen nå på om noen vil være med på et gruppekjøp av Coravin. Den har veil.pris 3799, og hva vi kan få den for er foreløpig usikkert, men at vi kan få til en god pris hvis vi blie noen stykker er sikkert. Ingen binding ennå.

Jeg vet at @GrandCarrera er med. Jeg er med. Fler?
 
Ble disse to i helgen.
image_zpslbckctc0.jpeg


Takker @aek for glimrende tips. Den hvite etter tips i DN. Aldri vært noen stor tilhenger av naturvin, da det som regel fort blir dyrt før det blir godt. Denne var vel helt ok, men lite sannsynlig at jeg kjøper igjen. Da det finnes bedre viner til samme pris.

Ellers så jeg Dagsavisen hadde reportasje om en produsent jeg elsker. Nemlig Some Young Punks anbefaler både Lust Collides og Passion Has Red Lips.
 
  • Liker
Reaksjoner: aek og Preacher