Ferieplanlegge-tråden.

Skal til Miami i Mars på Ultra Music festival. Flyr deretter til Chicago og kjører derifra gjennom Cleveland, Washington, Baltimore og Philadelphia, er 2-3-4 dager i hver by. Avslutter med en uke i New York. Liten guttetur med to kompiser i 4-5 uker.

Tar gjerne imot forslag på hva vi kan gjøre de forskjellige stedene :)
 
Siden du skal på musikk festival så antar jeg du er i det minste litt interessert i musikk.

Det første som slår meg når jeg ser byene du nevner er Kinston Mines i Chicago (http://www.kingstonmines.com/). MÅ bare besøkes. Har vært der flere ganger.
Lokalet er det på langs i midten og det går til enhver tid (7 kvelder i uka) live musikk på den ene scenen. Når den/de er ferdige starter det på den andre scenen. Og så tilbake igjen.
Mange av de virkelige store navnene opptrer her.
Koster $10 for en isbøtte med 5 øl. God, klassisk, primitiv bar mat, enkle lange benker og langbord og syk stemning. Her blir du fort kjent med sidemannen.

Spiller egentlig ingen rolle om blues er din type musikk eller ikke. Her vil du trives uansett.

All musikk interesserer meg, ikke alt like mye som elektronisk, men gir mye av tiden min til mange sjangere. Blues er noe jeg hørte en del på før, så dette høres lovende ut. Reiser jo for å oppleve nye ting, ikke kun det vi gjør ellers, takk! :)
 
@<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=3292" target="_blank">dab</a>b - Takk for gode råd. Vestsiden av øya var faktisk der jeg tenkte å holde til. Ser jo ut som det er mer enn nok å ta seg til. Frøkna liker jo å ligge ved stranden, og oppleve ting. Jeg som elsker å oppleve ting, og veldig glad i å bade kan jo nyte godt av dette.


@<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=692" target="_blank">morpheus</a> - Takk for tips. Skal se hva søkemotorene klarer å finne om rådene dine.




Kan nevnes at jeg har funnet flere reisemål.

- Seychellene ; her ønsker jeg gjerne tips om hvilken øy man burde bo på

- Maldivene

- Cuba(litt mer tradisjonelt)


Slenger ved en inspirasjonsfilm om Seychellene, fy så vakkert.

[video=youtube;HdibaJMnuVs]https://www.youtube.com/watch?v=HdibaJMnuVs[/video]

[video=youtube;p-j6hGSaqb0]https://www.youtube.com/watch?v=p-j6hGSaqb0[/video]


Det kan se ut som om Maldivene pr. nå virker mest interessant. Her kan vel prisnivået til syvende og sist felle destinasjonen?

Mener å huske vi bodde på Mahe. Vi var der i 8 dager etter safari i Kenya. Tror det spiller liten rolle hvor du bor hen.
Jeg likte meg der i to dager, så ble alt veldig tamt. Øya er helt død etter kl. 23. Uteliv er altså helt fraværende.
Dykker du så hjelper det selvfølgelig. Vannet var så som så, litt klarere enn i Europa, men ikke noe overveldende grønt og klart.
Strendene var fine, men det er de på Gran Canaria også.
Det beste var havfiske. Kostet 5000 for 4 timer (2005). Fikk Marlin på 90 kg og greide å kjekse en Tunfisk på 38 - det var heftig og reddet turen.
Også var alt svinedyrt.
 
@moses - Det er prisen for å "leve" som sitter igjen som sitter igjen som et spørsmålstegn.

Hvordan er det med mat? Hva er prisene på det?



Kriteriet som stilles er at stranden er flott(hvit), vannet er blått(azur) og mat/drikke er godt. Helst skal alt dette være til en overkommelig pris.
 
Redigert av en moderator:
@moses - Det er prisen for å "leve" som sitter igjen som sitter igjen som et spørsmålstegn.

Hvordan er det med mat? Hva er prisene på det?



Kriteriet som stilles er at stranden er flott(hvit), vannet er blått(azur) og mat/drikke er godt. Helst skal alt dette være til en overkommelig pris.

God mat, spesielt fisk, men dyrt det også.
Enda dyrere med noe godt i glasset.
Etter dine kriterier ville jeg dratt et annet sted.
Flere vi traff som anbefalte Zanzibar utenfor Tanzania. Dette var i 2005 så ting kan jo ha forandret seg.
 
Redigert av en moderator:
Tips/forslag til ferie:

Tenkte i utgangspunktet Thailand for å slappe av, dykke, feste (litt), reise rundt, og gjerne møte andre likesinnede.
Men er åpen for andre steder/ting også, f.eks. Japan, Malaysia, USA, Mexico?. Både strand og litt (stor)by er aktuelt. Ønsker å få mest mulig for pengene, men har sånn sett ikke satt av noe spesielt budsjett enda.
Bortsett fra en ganske fersk klokkeinteresse går det mye i bil, foto og andre gadgets på fritiden.

Noen generelle tips til steder/ting å finne på, samt enda mer konkrete ting å besøke i forhold til klokkeinteressen?

(Skulle gjerne tatt en bilferie i søreuropa inkl sveits og italia med tanke på både klokke- og bilinteressen, men det er nok bedre nærmere sommeren og får skje om jeg får god tid.. Det blir uansett et par kortere turer til Nürburgring i løpet av året, inkl påsken).
 
Redigert:
2 ukers tur til Thailand (kun fly til Bangkok) er bestilt!

Tips til steder?

Generelt og klokkerelatert (selv om det kanskje er mest kopier)?

Og har et stort dilema, og det er å velge klokke for turen...

Valgene er:
-Certina DS Podium eller First Quartz; begge blir ikke feil i forhold til utseende/bruk, men kommer til å angre når jeg ligger på stranden og savner en flott automatisk (les:Rolex) tenker jeg?
-Oris Aquis på gummireim (ikke alt for dyr, pen, og ganske bra valg. Ingen GMT)
-Sinn 856UTC (GMT, kanskje mest egnet for formålet sett på egenskaper, men litt kjedelig/anonym og lite elegant, og minst "godfølelse").
-Sub (lett gjenkjennelig som rolex, men blir kanskje tatt for å være fake? ingen dato, ingen GMT)
-Explorer 2 (kun 100m rating)

Tenker kanskje bare å ta med en (ikke glad i å ha for mye verdisaker liggende på hotellet), og er litt skeptisk til å ta med Rolex med tanke sikkerhet m.m. Har forsåvidt forsikring, men dog - det viktigste er tiltrekking av negativ oppmerksomhet - ønsker ikke å risikiker juling en sen kveld i en bakgate pga. klokka (selv om Thailand forsåvidt er ganske trygt?)

Og neste spørsmål blir eventuelt lenke eller gummireim, litt avhengig av klokke, men har jeg ikke reim så er jeg veldig glad i lenke... Spørsmålet er om det er verdt å få saltvann (og riper fra sand?) på lenke. Orker stresse for mye med grundig skylling hele tiden.
 
Tips til New York:

Utesteder: Marquee, Lavo, 1OAK og PH-D

Restaranter: Tao Uptown/Downtown, Red farm, Spotted Pig, Bagatelle og Blue Ribbon Sushi

Party-brunchen på LAVO er særdeles populær, men forvent at det går min 500$ PP.
 
2 ukers tur til Thailand (kun fly til Bangkok) er bestilt!

Tips til steder?

Generelt og klokkerelatert (selv om det kanskje er mest kopier)?

Og har et stort dilema, og det er å velge klokke for turen...

Valgene er:
-Certina DS Podium eller First Quartz; begge blir ikke feil i forhold til utseende/bruk, men kommer til å angre når jeg ligger på stranden og savner en flott automatisk (les:Rolex) tenker jeg?
-Oris Aquis på gummireim (ikke alt for dyr, pen, og ganske bra valg. Ingen GMT)
-Sinn 856UTC (GMT, kanskje mest egnet for formålet sett på egenskaper, men litt kjedelig/anonym og lite elegant, og minst "godfølelse").
-Sub (lett gjenkjennelig som rolex, men blir kanskje tatt for å være fake? ingen dato, ingen GMT)
-Explorer 2 (kun 100m rating)

Tenker kanskje bare å ta med en (ikke glad i å ha for mye verdisaker liggende på hotellet), og er litt skeptisk til å ta med Rolex med tanke sikkerhet m.m. Har forsåvidt forsikring, men dog - det viktigste er tiltrekking av negativ oppmerksomhet - ønsker ikke å risikiker juling en sen kveld i en bakgate pga. klokka (selv om Thailand forsåvidt er ganske trygt?)

Og neste spørsmål blir eventuelt lenke eller gummireim, litt avhengig av klokke, men har jeg ikke reim så er jeg veldig glad i lenke... Spørsmålet er om det er verdt å få saltvann (og riper fra sand?) på lenke. Orker stresse for mye med grundig skylling hele tiden.

Lurer litt på om jeg tar sjansen på Rolex likevel, og har kjøpt Rubber B til både Explorer 2 og BLNR (passer og til Submariner).

20150307_232055_1_zpsteu4esax.jpg


Explorer 2:
+GMT
+Utseende, litt større, kul og ikke så bling/rolex look.
-100m/Ikke triple lock krone
-Lettere få riper på bezel
-Litt mindre komfortabel med original spenne
-Original spenne blir mer utsatt for riper

Submariner:
+Dykke-bezel (aner ikke om jeg kommer til å bruke den)
+300m
+Mer komfortabel reim med uoriginal spenne
+Har flere straps jeg kan ta med til variasjon, inkl orange.
-Ingen GMT
-Litt høy
-Veldig gjenkjennelig for tyver? Men kanskje ikke så farlig pga. mye fakes, og ikke så bling på gummireim?

BLNR:
+Mest komfortabel
+GMT
+Blåfarge + blå stripe på Rubber B
+Triplock
-Ingen skikkelig dykke-bezel (men kan forsåvidt brukes)
-Hadde tenkt at dette ikke skulle være daily/beater-Rolex, men forbeholdt kontor/finere anledninger.
-Dyrest av de

Hvem ville dere tatt med?
 
Hos oss er sommerferieplanleggingen enkel: same procedure as every year, fordi det er garantert sol, garantert varmt, garantert avslapping, garantert varierte og kjekke opplevelser, samt garantert superhyggelige mennesker overalt og spesielt på hotellet.

http://www.dionysos-ios.gr/
 
I år ville det overrasket meg om jeg fikk mer enn 3-4 dager med ferie, så eneste utflukten som er planlagt er å ta båten til en kamerat over til Shetland. Noen som har svippet innom og har noen anbefalinger til ting man bør få med seg? :)
 
I år ville det overrasket meg om jeg fikk mer enn 3-4 dager med ferie, så eneste utflukten som er planlagt er å ta båten til en kamerat over til Shetland. Noen som har svippet innom og har noen anbefalinger til ting man bør få med seg? :)

Seilte over for et par år siden:) Ta turen innom turistkontoret like ved havna. Vi leide guide med bil en dag, og fikk sett highlights vi ikke hadde funnet selv.

Nå var ikke vi på damejakt, men det er første gang jeg er i et land uten å se en eneste pen dame..
 
Seilte over for et par år siden:) Ta turen innom turistkontoret like ved havna. Vi leide guide med bil en dag, og fikk sett highlights vi ikke hadde funnet selv.

Nå var ikke vi på damejakt, men det er første gang jeg er i et land uten å se en eneste pen dame..

Herlig, takk for tipset (advarselen). Vi får holde oss i båten på kveldstid med andre ord.. ;)
 
Noen som tatt turen med Colorline Oslo-Kiel i det siste?
Vurderes som en panikkløsning for påsken med to små (2 og 4 år)

Blir ikke klok på om det er kos å hygge eller rølp å harry på de fergene.