Klokkespotting

Kom i prat med en hyggelig klokkeinteressert på vestkanttorget på lørdag, som lot meg se på hans nyinnkjøpte Speedmaster mk IV. Samme herremann hadde forøvrig en Sub 16613 på armen. Virker som om dette er stedet å gå for spotting og prat :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
En annerledes klokkespotting. Hentet fra Lars Myttings siste bok "Svøm med dem som drukner":

" Ikke slik at han så ned på bygdelivet, men han hadde armbåndsur som kunne hengsles rundt slik at glasset vendte ned. Folk nedi Saksum skjønte det ikke, de trodde han gikk med armbånd"
 
En annerledes klokkespotting. Hentet fra Lars Myttings siste bok "Svøm med dem som drukner":

" Ikke slik at han så ned på bygdelivet, men han hadde armbåndsur som kunne hengsles rundt slik at glasset vendte ned. Folk nedi Saksum skjønte det ikke, de trodde han gikk med armbånd"


Reverso, det må jo være Reverso ;)
 
Under en tilstelning på jobben i dag møtte jeg en kollega fra North Carolina som også hadde valgt oransje Seiko som dagens klokke. Han kunne fortelle at den aldri hadde sviktet ham gjennom flere år med svært aktiv bruk, inkl.dykking.

Slik ser det ut når to generasjoner Orange Monster møtes:

20150714_130831_zpsjvty271n.jpg
 
En annerledes klokkespotting. Hentet fra Lars Myttings siste bok "Svøm med dem som drukner":

" Ikke slik at han så ned på bygdelivet, men han hadde armbåndsur som kunne hengsles rundt slik at glasset vendte ned. Folk nedi Saksum skjønte det ikke, de trodde han gikk med armbånd"

Stemmer det, hørte med Lars Mytting (god venn av en kollega) og det var er en Reverso. Han sier også at det ikke ble spesifisert da det er usannsynlig at presten (fortelleren) skulle vite hva slags klokke det var. Dette ble derfor overlatt til kjennere :)
 
Spottet forøvrig en DSSD med den nye skiven på 15:50 flyet fra Florø til Oslo i stad.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lemen
GMT Master BLNR på medarbeider i klesbutikk i Bodø på mandag ettermiddag. To bukser og jakke ble det også på meg.