Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Tidsklemme...to som skal ha leksehjelp, på kamp og trening (er trener) ++ og en liten som må ha hjelp til alt. Det er for så vidt selvvalgt, så jeg skal ikke klage så høyt.. Uæææ ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
Da er det rutinene i bilen du må ta tak i.
I vår bil er det null spising, og til nød drikking. Eldstemann får ikke lov å gå ut og inn av bilen selv, og tar av skoene og plasserer de i bagasjerommet om de er gravskitten.

For det første er jeg av den oppfatning at alt negativt som skjer i livet mitt utelukkende skyldes eksterne forhold, som da gir meg rett til å sutre og klage, for eksempel i denne tråden.

For det andre blir jeg irritert over OCD-perfeksjonister som alltid skal ha det så forbannet rent og ryddig hele tiden. Det må da gå an å ta ting litt lett fra tid til annen? Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete, sier jeg!

Eksempler på avslappet holdning til bilrengjøring:

Innsiden av dører:



Dashbord:





Undersiden av sidespeil:





Motorrom:





Hjul:



@Skovdahl @Loevhagen
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og UJU
Har ingenting med OCD å gjøre(..ok, litt da), men en generell holdning til at man tar vare på ting, da slike ting som biler er dyrt.

Jeg har den samme holdningen til lastebilen, som er en arbeidsbil i ordets rette forstand.
Jeg får kommentarer som 'Støvsuger du verktøykassen din?' og 'bomullstransportøren', men jeg tilbringer mye tid i nevnte lastebil, og jeg ser overhode ingen grunn til at en bil til snaut 2 mill ferdig utstyrt skal se ut som et dass!

Ja, jeg liker å holde det rent og ryddig rundt meg! Har du et problem med det, greit. Men kom ikke her og påstå at jeg er en idiot for det.
Påstår ikke at du kaller meg for idiot @Tetragrammaton, men det er den generelle holdning.

Og du må komme med et annet eksempel på 'avslappet renhold' enn en kliss ny Caravelle/Transporter..
Tør forøvrig påstå at A6en min fra '97 har, med ti minutters innsats, like strøkent motorrom ;)
 
Redigert:
Bilen min er forøvrig 3,5 år / 60k km og 5 barn gammel.

ali-g-respect.jpg
 
Så enig, så enig!
Hvor er selgeren som bryter mønsteret, sier noe slikt som at vi kjenner ikke hverandre så jeg skal heller ikke prøve å late som, ja jeg prøver å selge deg noe og jeg skal prøve uten å stille deg dumme spørsmål som du skal bekrefte, for liksom å få deg i kjøpsmodus.

Den dagen skal jeg vurdere å ikke simulere dobesøk når du ringer :D
 
Prøver så godt jeg kan :)
20 år?? Du er vel ferdig med småunger etter så lang tid? Eller har du begynt på igjen? :p @petterhg

Neida. Eldste er 19 og yngste er 16. Likevel har de ikke lært. Det faller ikke naturlig å ta slike hensyn, så jeg må holde stramme tøyler og stadig "minne" dem på at vi spiser utenfor bilen, bena holdes ikke oppe på sete eller dashbord....

8
 
Flott innsats. :) Hm - når jeg tenker meg litt om, så kanskje du kan skifte brukernavn til Sisyfos. ;)

For det første er jeg av den oppfatning at alt negativt som skjer i livet mitt utelukkende skyldes eksterne forhold, som da gir meg rett til å sutre og klage, for eksempel i denne tråden.

For det andre blir jeg irritert over OCD-perfeksjonister som alltid skal ha det så forbannet rent og ryddig hele tiden. Det må da gå an å ta ting litt lett fra tid til annen? Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete, sier jeg!

Eksempler på avslappet holdning til bilrengjøring:

Innsiden av dører:



Dashbord:





Undersiden av sidespeil:





Motorrom:





Hjul:



@Skovdahl @Loevhagen
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Fikk nettopp en tlf fra sikkerhetsavd. i Nordea. De hadde sperret Mastercardet mitt pga 2 transaksjoner i Kina nå i ettermiddag. Det ene beløpet var på ca kr 7700,- og det andre på kr 125,-. Kortet har jeg brukt med jevne mellomrom de siste 2 årene til kjøp av reiser og noe netthandel, så aner ikke hvor de har stjålet informasjonen fra. Bra banken følger med!
Blir vel en papirmølle uten like den neste uken da jeg fikk tilsendt en haug med skjemaer jeg må fylle ut.
Tror jeg går tilbake til cash fra nå...
 
Fikk nettopp en tlf fra sikkerhetsavd. i Nordea. De hadde sperret Mastercardet mitt pga 2 transaksjoner i Kina nå i ettermiddag. Det ene beløpet var på ca kr 7700,- og det andre på kr 125,-. Kortet har jeg brukt med jevne mellomrom de siste 2 årene til kjøp av reiser og noe netthandel, så aner ikke hvor de har stjålet informasjonen fra. Bra banken følger med!
Blir vel en papirmølle uten like den neste uken da jeg fikk tilsendt en haug med skjemaer jeg må fylle ut.
Tror jeg går tilbake til cash fra nå...

Det er da flott at de følger med!
Det er stjerne i boken til Nordea!

8
 
Folk som piller og skviser på det de måtte finne på overarmen sin i all offentlighet. Til og med midt i en samtale....
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher