Tenkte å unboxe en klokke, men kunne vist unboxe to stk!

Medlem
11. april 2017
Innlegg
68
Sted
Dombås
Hei!
Tittelen er vel ikke til å ta feil av.
Sjeldent jeg gjør unboxinger, så tenkte denne gangen jeg skulle prøve en. Det var liksom noe man gjorde tidlig i gamet på Klokkeriet etc., men den "trangen" dabbet fort av.
Denne gangen tenkte jeg derimot jeg skulle gjøre det, og da ble det jo ekstra morro når det skjedde noe helt spesielt attpå!

Først litt om den jeg skulle gjøre unboxing av:
Jeg har slått min elsk på Tudor, og trives utrolig godt med det merket. For ikke mange ukene siden gikk jeg derfor til innkjøp av en brukt klokke, som jeg tenkte skulle være min one and only i lang tid; BB58 med blå skive. Fant et pent eksemplar på finn, komplett og Bjeke-kjøpt. Fikk så tak i en uncle straps jubilee-lenke til en svært hyggelig her på Finn, og var således meget fornøyd. Men ikke godt nok fornøyd.
39mm ble litt for snevert, samt at blåfargen i skiven oppleves litt for flat for meg, og mtp at stort sett hele kassen og lenken er i børstet stål så ble den litt for "kjedeleig" for meg, i mangel på bedre beskrivelse. Jeg har tidligere hatt BB58 i svart skive, og hadde vel samme opplevelse av den.
Så, søken fortsatte etter noe mer "flashy" som passer meg bedre.
Det var nå jeg begynte å studere og virkelig se på en modell jeg aldri har sett særlig på; Royal.
Etter mange kvelder på youtube og instagram med mye vurderinger bestemte jeg meg for at en slik må jeg prøve. Dette er nok noe for meg.

Etter litt frem og tilbake med et par selgere av Royal ble jeg til slutt enig med en kar med en 41mm blå skive, komplett 22-modell.
En byttehandel mot min BB58 ble gjort, og jeg presenterer:

PXL_20240501_170459699.MP.jpg
PXL_20240501_170602532.MP.jpg

PXL_20240501_171038002.MP.jpg


AHH, helt perfekt for min stil og mitt håndledd! Yes, tenkte jeg, dette skal bli min one and only klokke i lang tid.
Men, den skulle vist få selskap. For ikke mange timene etter jeg hadde mottatt denne og fått den på armen, så drev jeg ute på gårdsplassen til foreldrene mine og vasket bil, hvorpå min gamle onkel kommer bort til meg og spør om jeg fortsatt driver med klokker. Han selv har en fasinasjon for dette, og har et par fine klokker selv. Han er langt fra noen utoverlent og frampå person i så måte, men koser seg for seg selv med fasinasjonen.
Joda, svarer jeg, jeg gjør da det..
Ja, da skal du få dette av meg. Sier han bestemt og gir meg en Kiwi-pose.
Så da kan vi tillegge en ekstra boks i denne unboxing-tråden:

PXL_20240501_170653073.MP.jpg

PXL_20240501_170748743.MP.jpg


PXL_20240501_171137293.MP.jpg

PXL_20240501_171719430.MP.jpg


Her kommer han altså bort til meg, og uten videre gir meg sin 2016 Tag Heuer Aquaracer WAY211A klokke!
Jeg ble helt lamslått, og kunne annet enn å si tusen takk og gi han verdens fasteste håndtrykk.
Det var helt uventet og ut av det blå, og jeg ble selvfølgelig meget glad for denne gaven.
Han kjøpte den ny i 2016 av Urmaker Jermstad AS i Molde, og har tatt vare på alt av papirer og kvitteringer.
Den har dog ikke vært på service siden, og har fulgt han i tykt og tynt med gravemaskinkjøring mm. Så urmakern min skal nok få den for en liten gjennomgang før jeg bruker den aktivt.
I tillegg til TAG'n fikk jeg også et par gamle quartz-klokker som vist over.

Dette passet meg jo egentlig helt utmerket, da jeg hadde forsonet meg med å være en OWG en stund fremover, så å få denne som jeg kan bruke ved litt mer "røffere"anledninger passet helt utmerket, for å skåne Royalen i de tøffeste takene. Jeg mp også si at jeg synes de utfyller hverandre godt.
Nå spørgest det bare om jeg ikke får blod på tann og søker etter noe på skinnrem i tillegg, kanskje i gull? Vi får se.

PXL_20240501_170939899.MP.jpg

PXL_20240501_171007514.MP.jpg
 

Vedlegg

  • PXL_20240501_170939899.MP.jpg
    PXL_20240501_170939899.MP.jpg
    152,7 KB · Visninger: 0
Kul historie og (som du sier) to klokker som virkelig utfyller hverandre.
Får mer og mer sans for denne Royalen. Tag som beater er alltid suksess.
Tror ikke jeg har en slik onkel - så kan kanskje prøve å være det selv en dag?
Grattis!