Tidssonen verden rundt

Phnom Penh, Kambodsja rett etter frokost i dag
IMG_1716.jpeg
 
På vei fra New Delhi med Air India, kanskje et av tidenes mest spennende flyselskap. Man vet aldri hvor mange seter som ikke fungerer eller om underholdningssystemet er oppe og går. I dag var det kun to defekte seter og over halvparten av skjermene fungerte. Skal vel også nevnes at AI har nye fly på vei inn og at dette dessverre nok vil gjøre reiseopplevelsen mer forutsigbar…
IMG_1928.jpeg


Sjelden jeg poster bilder av føtter, men trendy fottøy bør vel være innafor.
IMG_1935.jpeg
 
Digger denne tråden!
Hva syns du om Kambodsja, @Klokkegutt ?
Kambodsja er forfriskende. Lavt prisnivå, gode hoteller og fremdeles ikke stappfullt av charterturister hvis du ser bort ifra Angkor Wat (som jeg ville vurdert å styre unna nettopp pga de store turistmassene).

Med direkteflighter blant annet til/fra hubbene Bangkok, Singapore og Kuala Lumpur er det enkelt å kombinere disse byene med Kambodsja.

Ellers er nok Kambodsja et fint alternativ til typiske feriereisemål som feks Thailand. I tillegg har jo landet en tragisk og mørk historie fra 70-tallet som kan være verdt å sette seg inn i når man er på besøk. Vi betalte 200-300 kroner for en guide en hel dag som tok oss med til alle relevante steder fra Pol Pot-epoken.
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Reisende klokkevenner.

Det er igjen på tiden med en oppsummering. 67 brukere har til nå delt bilder fra totalt 227 utenlandsturer fra 102 ulike land. Dermed har vi klokkebilder fra 52 % av verdens 197 land. Vi er definitivt mest bereiste i Europa der vi har besøkt 76 % av landene, deretter kommer Asia (54 %), Afrika (43 %) og Sør-Amerika (42 %).

Dette er imponerende, men vi stopper ikke der! Våren er utvilsomt tilstede, og sommeren står snart for døren. Tipper mange har planlagt spennende reiser. Jeg mener 60 % av verdens land (altså 118 land) bør være et passende mål ved utgangen av august. Noen som mener vi bør være mer ambisiøse?

Jeg er fristet til dele ut noen nye premier til de som bidrar frem til slutten av august, er det stemning for det?


:cool:
 
:cool: Reisende klokkevenner.

Det er igjen på tiden med en oppsummering. 67 brukere har til nå delt bilder fra totalt 227 utenlandsturer fra 102 ulike land. Dermed har vi klokkebilder fra 52 % av verdens 197 land. Vi er definitivt mest bereiste i Europa der vi har besøkt 76 % av landene, deretter kommer Asia (54 %), Afrika (43 %) og Sør-Amerika (42 %).

Dette er imponerende, men vi stopper ikke der! Våren er utvilsomt tilstede, og sommeren står snart for døren. Tipper mange har planlagt spennende reiser. Jeg mener 60 % av verdens land (altså 118 land) bør være et passende mål ved utgangen av august. Noen som mener vi bør være mer ambisiøse?

Jeg er fristet til dele ut noen nye premier til de som bidrar frem til slutten av august, er det stemning for det?


:cool:
Vi får kjøre på, selv om jeg ikke kan love så mye spennende fra min side. Går mest i skyttel mellom Oslo og NYC for tiden. Men litt ferieplaner er det alltids, dessverre ingen reiser som bidrar til å øke antall land:cool:

Som aktiv reisende synes jeg dette er en av de morsomste trådene på TS!
 
Reisende klokkevenner.

Det er igjen på tiden med en oppsummering. 67 brukere har til nå delt bilder fra totalt 227 utenlandsturer fra 102 ulike land. Dermed har vi klokkebilder fra 52 % av verdens 197 land. Vi er definitivt mest bereiste i Europa der vi har besøkt 76 % av landene, deretter kommer Asia (54 %), Afrika (43 %) og Sør-Amerika (42 %).

Dette er imponerende, men vi stopper ikke der! Våren er utvilsomt tilstede, og sommeren står snart for døren. Tipper mange har planlagt spennende reiser. Jeg mener 60 % av verdens land (altså 118 land) bør være et passende mål ved utgangen av august. Noen som mener vi bør være mer ambisiøse?

Jeg er fristet til dele ut noen nye premier til de som bidrar frem til slutten av august, er det stemning for det?


:cool:
Jeg er dessverre ikke blant de som reiser for mye, men denne tråden er knallgøy! Artig å se alle slags merkverdige plasser det reises til, enten i arbeid eller fritid.