- Medlem
- 6. des. 2013
Rød klassisk DS-2. Liker innrammingen rundt datovinduet, som på en fin måte gjengir urkassens form.
Noen reimer å anbefale til DS Action?
Norsk nato strap?
Hei og velkommen.Hei!
Er litt usikker på om jeg poster i rette tråden her, men korriger meg om det blir feil.
Min kone har arvet en klokke etter sin far.
Det er en Certina Coronation Chronometer Automatic. Kassen er i gull. Vet lite om den, men plasserer den rundt 1970??.
Noen av dere kloke hoder, som vet litt mer?
På forhånd![]()
Tusen takk for svar! Jeg får se om @chronometer dukker opp med utfyllende svarHei og velkommen.
Flott klokke din kone har arvet. Jeg tipper den har et kaliber 25-651, som var Certina sitt Chronometer-sertifiserte urverk med dato. Du kan ha rett om årstall, jeg tipper mellom 1965-1970.
@chronometer har (hatt?) en slik i sin samling, og kan kanskje gi litt mer informasjon?
Beklager sent svar og tusen takk!Hei og velkommen
Har fortsatt Certina Coronation sammen med noen andre vintage Certina kronometre i samlingen. Min Coronation ble kjøpt for mange år siden på eBay fra New Zealand, så det er ikke bare i Skandinavia at Certina har vært populært. Min er fra 1968 og jeg tipper at din er fra samme periode. Serienummer på urverk kan datere den nærmere. Som nevnt ovenfor har denne et urverk av kaliber 25-651 som er en arbeidshest med høy kvalitet.
I følge Vintage Certinas ble det sertifisert færre enn 500 klokker før 1960 og i perioden 1960-1971 8821. Et rimelig lavt antall klokker per år, så disse er ikke så vanlige å komme over. På Vintage Certina linken er bilde av klokke nummer 2 en av mine.
Din klokke er også ekstra eksklusiv med kasse i ekte gull. Denne må dere ta godt vare på. Anbefaler å koste på den en rens hos en lokal urmaker for daglig bruk.
Hilsen fra en i familien
Vis vedlegg 393415