Jeg bruker appen mye og abonnerer. Alt ser ut til å fungere godt hos megJeg har brukt Norgeskart.no og appen deres mye og den har vert veldig god. Men i det siste laster de ikke ikke i det hele tatt. Dere som er i Norge, virker de derfra?
Jeg bruker appen mye og abonnerer. Alt ser ut til å fungere godt hos megJeg har brukt Norgeskart.no og appen deres mye og den har vert veldig god. Men i det siste laster de ikke ikke i det hele tatt. Dere som er i Norge, virker de derfra?
Jeg bruker hvor? fra Statens Kartverk. Den er gratis og støtter nedlasting.Jeg har brukt Norgeskart.no og appen deres mye og den har vert veldig god. Men i det siste laster de ikke ikke i det hele tatt. Dere som er i Norge, virker de derfra?
Hvor er helt super. Nordatlas for tur planlegging. Nordatlas med mulighet til å måle distanse, løypekart for scooter og barmark er helt suverent. Fordrer kanskje at man bor i Finnmark, men vi kan ikke alle være vinnere..Jeg bruker hvor? fra Statens Kartverk. Den er gratis og støtter nedlasting.
Alt går opp som fy i prisen, og ingen vet hvorfor... LiksomAlle ventet på nye iPhone SE, som skulle koste fra 5000kr som den forrige.
Neida, iPhone 16e starter på 9k!
13400 med største lagring.
Jaggu sa jeg budsjettutgave![]()
Billigversjon var det ikke. Det blir interessant å se hvordan Apples første egenutviklede modem klarer seg mot Qualcomm.Alt går opp som fy i prisen, og ingen vet hvorfor... Liksom
Hvor mange år skal gå forbi før vi kan få svaret fra NRK?
Jeg tror iPhone gikk forbi innovasjons tidene: nå får du gadget-gimmicks, og ny pakking presenterte som teknologisk revolusjon. Nei?
Satt akkurat og tenkte på det samme når jeg leste oversikten. Det er jo ganske dramatisk for klokkebransjen da USA er et gigantisk marked for de.Dette er tariffene som rammer noen av landene Trump nevner videre i dag 2. april 2025:
- 46 prosent på Vietnam
- 31 prosent på Sveits -> Så verdens største marked for omsetning av klokker får muligens en knekk...
- 36 prosent på Thailand
- 10 prosent på Brasil
- 49 prosent på Kambodsja
- 32 prosent på Taiwan
- 24 prosent på Japan
- 25 prosent på Sør-Korea
- 10 proseent på Storbrittania
- 26 prosent på India
- 24 prosent på Malaysia
- 37 prosent på Bangladesh
- 10 prosent Chile
- 30 prosent Sør-Afrika
- 10 prosent Australia
- 10 prosent Island
- 15 prosent Norge
Det er nok andre merker som får kjenne på det mer enn Rolex i første omgang. Det er nok av folk med penger der borte, og Rolex er fortsatt the shit i forhold til de fleste andre merker både her og der.Dersom salget går ned vesentlig i USA blir det nok spikeren i kista for «ventelistene» for Rolex.
Rolex fører vel en policy på at deres produkter skal ha lik pris over hele verden, en forhøyet toll i USA vil ikke endre på dette.
I praksis vil Rolex da ha litt lavere fortjeneste i USA, men dette kompenseres lett ved å øke prisene i resten av verden, så ventelister vil nok fortsatt være et tema.
Vel, det finnes vel en smertegrense på alt, vi får se, det er jo allerede synkende etterspørsel etter luksusklokker så dette kan føre til en ytterligere utvikling i den retningen.Rolex fører vel en policy på at deres produkter skal ha lik pris over hele verden, en forhøyet toll i USA vil ikke endre på dette.
I praksis vil Rolex da ha litt lavere fortjeneste i USA, men dette kompenseres lett ved å øke prisene i resten av verden, så ventelister vil nok fortsatt være et tema.
Rolex fører vel en policy på at deres produkter skal ha lik pris over hele verden, en forhøyet toll i USA vil ikke endre på dette.
Ta det med en klypeSjekket hvor mye av Rolex omsetning som er fra salg i USA, er vel noe usikkert men det antydes 45%, så Rolex får altså 31% extra toll på 45% av omsetningen, dersom det ikke var toll fra før vel og merke. Men 45% høres mye ut, fikk dette tallet fra et google søk, ChatGBT gir ikke noe svar i det hele tatt mht Rolex, det kinesiske DeeSeek er mer presis og antyder at 20-30% av Rolex omsetning er fra USA, det høres mer logisk ut. Uansett Rolex og mange andre produsenter opplever nok økt pessimisme.