Formel 1

Greit pinlig å kjøre ut i oppvarmingsrunden av Hadjar. Stakkars gutt.
Mer overraskende at Sainz røyk, hadde store forventninger til han i dag.

Hadde ikke tenkt til å se på pga tidspunktet.
Men er helt slått ut av influensa og våknet av meg selv 04:30..

Da følte jeg det var meningen.

SÃ¥ jeg tok Ibux, Paracet, Cosylan og satt meg ned foran skjermen.

Heia Max!

• Liker
Reaksjoner: andres
Nesten litt komisk med hvor mye fokus klokkemedia har hatt på at TAG Heuer skulle ta over for Rolex.
SÃ¥ er det tilsynelatende 70% LV-reklame i stedet.

Enig med alle dere andre, Rolex var finere å se på.

Hadde ikke planlagt å se løpet pga tidspunktet.
Men sovnet tidlig i går etter en dag med mye hardt, fysisk arbeid - og våknet av meg selv 3 minutt før løpet startet.
Tok det som et tegn ovenfra og åpnet iPad’en.
Artig løp.
Sjelden man ser Max fornøyd med en andreplass.
Føler med Piastri på hjemmebane. Ikke utenkelig at han var forbi Norris når han kjørte ut.
Og fikk nesten en Flashback til Ferraris strategi bommer for 2-3 år siden 😀

Dette kan bli en spennende sesong.

McLaren virker å være milevis foran resten av feltet

Antonelli kjører som om satan er på ryggen hans, 16. til 5. plass i første F1 løp i karrieren på våt, hvor 5 biler smeller ut er imponerende

Begge Ferrariene bak en Williams OG Sauber…!

Piastri parkerer bilen på gresset, rekker å spise matpakken før han kjører videre og ender likevel innafor poengene

For en start på sesongen! Dette kan virkelig bli et spennende år…!

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og Heftos
IMG_4528.jpeg

Siden værmeldingen sa at det skulle regne på søndag så hadde jeg forventet et innholdsrikt løp, for å si det mildt. Og det skal sies, Australia leverte!

McLaren er (som forventet) langt foran alle andre, enn så lenge ihvertfall. Welcome back, HAM-BOT-VER :p

Kan jo nesten virke som om Antonelli er the real deal. Steike for en debut! Eneste rookien som ikke satt den i veggen, han holdt hodet kaldt og kjørte på. Rett og slett veldig imponerende. Mercedes kan være inne på noe her.

Liam Lawson: Lurer virkelig på hva som skjedde der. Elendig kvallik, ingensteder i løpet før han til slutt DNFer. En forferdelig start. Må jo nesten lure på om sete nr 2 i Red Bull er cursed på en måte, for akkurat som med Perez så var Verstappen oppe å nikket i toppen mens teamkameraten lå milevis bak. Riktignok bare første løp denne sesongen, så er jo lov å håpe at det er det motsatte av nybegynnerflaks.

Ferrari: The Screwderia Awakens. Jesus.. Siden ord blir fattige så legger jeg ved et bilde istedet:

fdsfdsfsdfds.PNG

Til Lewis Hamilton og #TeamLH er det vel bare følgende å si: Welcome to Ferrari... 😂

Synd med Sainz, men han hjalp laget fra garasjen. Enkelte på reddit har brukt følgende "overskrift" på dette sitatet:

"Man so accustomed to being screwed over by team strategy takes matters into own hands"
dfdsfdsfsdf.PNG

Bare å glede seg til Kina :D

EDIT: Var ikke helt ferdig med Ferrari disasterclass. Hamilton og ingeniøren hans.. Jesu navn! Vet ikke hvor mange ganger Hamilton sa "Leave me to it", mens pitwall bare fortsetter. Kronen på verket må være når ingeniøren spør en 7xWDC om han kan trykke på K1 "Just for practice". Altså...... :D

Redigert:
LAW fremstår mer og mer som skivebom av RB. Både i treninger, kvalik, sprint og løp har han sviktet fælt.
Med tanke på at constructors mesterskapet er verd ca 1,5 mrd så tipper jeg han får maks en sjans til før han erstattes av TSU.
Jeg har tidligere vært skeptisk til hot-head TSU, men i år har han fremstått mye mer voksen. Plasseringen i dag skyldes utelukkende strategi bom fra laget med tanke på antall pitstop.

Litt rart at HAM som har virket så solid hele helgen sliter så i dagens løp.

• Liker
Reaksjoner: andres og Preacher
LAW fremstår mer og mer som skivebom av RB. Både i treninger, kvalik, sprint og løp har han sviktet fælt.
Med tanke på at constructors mesterskapet er verd ca 1,5 mrd så tipper jeg han får maks en sjans til før han erstattes av TSU.
Jeg har tidligere vært skeptisk til hot-head TSU, men i år har han fremstått mye mer voksen. Plasseringen i dag skyldes utelukkende strategi bom fra laget med tanke på antall pitstop.

Litt rart at HAM som har virket så solid hele helgen sliter så i dagens løp.

Tsunoda til rbr, kjøre ved siden av lawson. Max til VCARB, størst sjanse for mesterskapet der 😅

Tror ikke Lawson er så ille hvis han hadde fått en annen bil, den RB-bilen er umulig å kjøre, til og med Max sliter med den. Da er det ikke så rart en rookie sliter.

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og Labbos