Formel 1

Prøvde bare og være kul og henge med dere:mrgreen:
Jeg vet ikke hva dette våset betyr.
Tullprat. Du har egentlig gudelig teknisk innsikt i F1 og det du beskrev der vil komme i neste tekniske direktiv fra FIA. Hvis VTS erstatter PPT så tror jeg Red Bull sikrer begge mesterskapene. VTS (Verstappen Technical Superiority) passer nok Red Bull bedre enn dagens PPT (Piastri Precision Technology). WAS (Wankers Against Speed) kan nok henge seg opp i dette, men det gjenstår å se.

Eg så interjuv med Tsu der han forklarte at det varen enorm forskjell fra sim versjonen og faktiske bilen som overrasket ham veldig . I tillegg så har jo Max kjørt denne bilen lenge no og så har jo hans side av garasjen gjort tiltak for å tilpasse bilen . Antgeligvis meir en det Tsu klarte å få ut av den .
Men det virker helt klart som at den bilen er en håndfull å kjøre opp mot grensen .

Ellers virker det jo som Lando kanskje har fått litt meir roen til å håndtere press , men det er framleis vanskelig når en skal kjøre mot en som gjer minimalt med feil og kjører strategisk smart .

Eg hadde kanskje forventa meir av Ham i Ferrari .

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Vel . Rb21 er absolutt under pari i år. Men Max klarte no å holde seg i sivet der han ligger å lusker 8 poeng bak . Mclaren og Piastri var i en egen klasse i dag . Det virker jo som at om Piastri fortsetter kjøringen så kan Mclaren få litt innbyrdes fighting igjen.
At Russel klarte å holde Lando bak seg er enten pga hans gode kjøring eller Landos til dels defensive kjøring . Antonelli imponerer , han er Aggressiv og svolten. Det er bra.

Hamilton har funne gasspedalen på Ferrarien og innsett at han må tilpasse seg en litt ny kjørestil .
Tsu gjorde vel også en grei figur i dag .
Og sainz i Williams. Vel , den fyren vil kjøre fort . Det er helt sikkert .
Om ikkje anna så kan det jo bli spennede framover med endå et løp som favoriserer Mclaren og mercedes.

• Liker
Reaksjoner: andres
Mclaren er definitivt det sterkeste laget på griden i år. Alpine og Haas overrasker positivt i best of the rest.

Men hvorfor alle er så opptatt er Norris stiller jeg meg undrende til. Piastri er en mye mer komplett sjåfør, ikke minst med tanke på mindset. Antonelli var også et solid og gjennomtenkt valg av Toto Wolff, Russell kan fort få konkurranse om førstesetet i løpet av et par år.

Mclaren er definitivt det sterkeste laget på griden i år. Alpine og Haas overrasker positivt i best of the rest.

Men hvorfor alle er så opptatt er Norris stiller jeg meg undrende til. Piastri er en mye mer komplett sjåfør, ikke minst med tanke på mindset. Antonelli var også et solid og gjennomtenkt valg av Toto Wolff, Russell kan fort få konkurranse om førstesetet i løpet av et par år.
Den Norris greia kommer vel av forrige sesong og det at han er bedre foran kamera osv. Men ja Piastri er en mer solid fører som ser ut til å flytte nivået sitt oppover for hver runde.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Norris har et høyere toppnivå enn Pia, men sliter nok litt under stress. I 2024 så var Pia foran Norris bare fire ganger på 24 Kvalifiseringer. I fjor tror jeg de ble tatt litt på sengen når de plutselig var med i loopen. Lando Gjør mange unødige feil som kan koste dyrt denne sesongen når det er så jevnt. Når det er så tett i toppen, tror jeg en rolig og samla fyr som Pia, kommer bedre ut av det i lengden en et par legendariske løp og mange småfeil. Så tror jeg som nevnt tidligere at Lando er en litt kulere fyr sånn mediamessig. Har sansen for Oscar, men han intervjuer jo med like mye karisma som en meter med asfalt.

Redigert: