Tidssonen-tråden

For oss som er lenkemenn så dette faktisk stigmatiserende. Dette er ikke i tråd med klokkesamfunnets føring om likestilling. Jeg avstår fra å kaste terning. Som en stille protest ;)
 
For oss som er lenkemenn så dette faktisk stigmatiserende. Dette er ikke i tråd med klokkesamfunnets føring om likestilling. Jeg avstår fra å kaste terning. Som en stille protest ;)

51mGJDlgvAL._AC_UY900_.jpg


:unsure::unsure:
 
Artig å bli nevnt på podcast’en med min Cartier Tank, @Jon Henrik! Enig i at Tank ikke er det «sprekeste» valget, men ganske safe i en slik setting. Vet jo at Cartier ikke nødvendigvis står ditt hjerte aller nærmest, men et klassisk dressur gjør seg på 17. mai.

Og selvsagt enig i at mørkegrå-ish rem ikke funker til brune sko! Var bare en svipptur ute og heiste flagget i noen utslitte brune seilersko, gikk heldigvis ikke rundt med dem resten av dagen! (Jada, det sier de alle, den har vi hørt før) Men jeg tar min «straff» og nedgradering fra 5 til 4!

Super episode og podcast’en blir bare bedre og bedre!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Artig å bli nevnt på podcast’en med min Cartier Tank, @Jon Henrik! Enig i at Tank ikke er det «sprekeste» valget, men ganske safe i en slik setting. Vet jo at Cartier ikke nødvendigvis står ditt hjerte aller nærmest, men et klassisk dressur gjør seg på 17. mai.

Og selvsagt enig i at mørkegrå-ish rem ikke funker til brune sko! Var bare en svipptur ute og heiste flagget i noen utslitte brune seilersko, gikk heldigvis ikke rundt med dem resten av dagen! (Jada, det sier de alle, den har vi hørt før) Men jeg tar min «straff» og nedgradering fra 5 til 4!

Super episode og podcast’en blir bare bedre og bedre!

Jeg stusset litt over seilerskoene, men forumets stilekspert @Nicolai skrev jo nylig i Finansavisen om hvor hipt det var med seilersko om dagen. Så jeg turte ikke å anta noe som helst ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Nicolai og Bgo80
Jeg stusset litt over seilerskoene, men forumets stilekspert @Nicolai skrev jo nylig i Finansavisen om hvor hipt det var med seilersko om dagen. Så jeg turte ikke å anta noe som helst ;)
Ja, leste den der - «i disse våryre dager er det båtskoen som er hot i hamsterhjulet»! Jeg ser frem til at @Nicolai snart skal skrive om årets sommerklokker i Finansavisen og regner med at det kommer tips til hva som passer mine brune Sebago Dockside - har en følelse av at det ikke blir Cartier Tank på gråsort rem!
 

@Jon Henrik : Merket meg kommentarene om gummirem på denne Cellini’en. Her må jo alle få ha sin mening, men jeg må si at i den varme sesongen så syntes jeg mørke gummiremmer som «til forveksling» kan se ut som lær (i hvert fall på litt avstand) generelt kan funke. Kjører jo litt selv denne stilen på min IWC når det er varmt. Dog ikke på 17. mai, men kunne vurdert det.

Så lurte på om motstanden din her er av mer generell karakter, eller om det var akkurat 17. mai som gjorde at det ble «over streken»)? :)
 
Jeg også etterlyser gjester som @seiltid nevner. Og gjerne noen fra TS. Mener fortsatt at det ville vært interessant for de ivrigste her inne. @Guybrush Threepwood er jo fantastisk å høre på de gangene har har vært gjest. I både forrige utgave av podcasten og klokkepoden til Bjerke.
En god gjest kan endre dynamikken veldig. Kan fort bli litt monotont alene.
Det er ikke kritikk, bare min mening :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
@Jon Henrik : Merket meg kommentarene om gummirem på denne Cellini’en. Her må jo alle få ha sin mening, men jeg må si at i den varme sesongen så syntes jeg mørke gummiremmer som «til forveksling» kan se ut som lær (i hvert fall på litt avstand) generelt kan funke. Kjører jo litt selv denne stilen på min IWC når det er varmt. Dog ikke på 17. mai, men kunne vurdert det.

Så lurte på om motstanden din her er av mer generell karakter, eller om det var akkurat 17. mai som gjorde at det ble «over streken»)? :)

Generelt skeptisk til "dressklokker" på gummirem.

Men særskilt kritisk til innslaget på 17. mai, både grunnet remmens design, anledningen og at jeg mener å ha sett flere mer passende klokker fra brukeren hvis ideen var å absolutt ha gummirem :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80
Jeg også etterlyser gjester som @seiltid nevner. Og gjerne noen fra TS. Mener fortsatt at det ville vært interessant for de ivrigste her inne. @Guybrush Threepwood er jo fantastisk å høre på de gangene har har vært gjest. I både forrige utgave av podcasten og klokkepoden til Bjerke.
En god gjest kan endre dynamikken veldig. Kan fort bli litt monotont alene.
Det er ikke kritikk, bare min mening :)
Som nevnt tidligere så kommer det. Det tar bare litt tid :)
 
Jeg også etterlyser gjester som @seiltid nevner. Og gjerne noen fra TS. Mener fortsatt at det ville vært interessant for de ivrigste her inne. @Guybrush Threepwood er jo fantastisk å høre på de gangene har har vært gjest. I både forrige utgave av podcasten og klokkepoden til Bjerke.
En god gjest kan endre dynamikken veldig. Kan fort bli litt monotont alene.
Det er ikke kritikk, bare min mening :)
Tusen takk! Veldig glad for å høre! :giggle:
 
  • Elsker
Reaksjoner: GrimReaper
Takker for hyggelig omtale @Jon Henrik.
Angående 17-Maiklokken, så kan jeg nevne at det er kneet som klokken ligger på.
Jeg måtte lage et litt 'rebell og ukonservativt' bilde. Jeg kan ikke være komersiell.
Kan også legge til at jeg har den originale remmen hvor piggen låser seg inn i Omega-hesteskoen. (Min Farfar kjøpte den til sin 60'årsdag og brukte den sparsomt).

8- )
 
  • Haha
Reaksjoner: Jon Henrik
Takker for hyggelig omtale @Jon Henrik.
Angående 17-Maiklokken, så kan jeg nevne at det er kneet som klokken ligger på.
Jeg måtte lage et litt 'rebell og ukonservativt' bilde. Jeg kan ikke være komersiell.
Kan også legge til at jeg har den originale remmen hvor piggen låser seg inn i Omega-hesteskoen. (Min Farfar kjøpte den til sin 60'årsdag og brukte den sparsomt).

8- )
Gleder meg allerede til neste års bidrag! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jøss. Sebago Docksides har jeg ikke sett eller hørt siden tidlig 80-tall. Er det fortsat hvite tennissokker i dem som gjelder?

Hæ? Trodde du var litt sånn Croisette-typen, jeg, og der går jo "alle" nordmennene i Docksides. Barbent, selvfølgelig.
 
Jøss. Sebago Docksides har jeg ikke sett eller hørt siden tidlig 80-tall. Er det fortsat hvite tennissokker i dem som gjelder?
Jeg har brukt originale Docksides siden 70 tallet. Skikkelig allround sko, synes de passer udmerket til sommer bruk selv om man ikke har båt. Og nei, har ikke belemret de med hvite tennis sokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Ivar
Ukens episode, som nesten ble en «Japan-spesial», er ute nå :)

najs jh, og jeg ville handlet meg en credor locomotive asap som min exit hvis det ikke var for andre prioriteringer akkurat nå, kanonklokke!

ps: gå til innkjøp av en du da, så selger du til meg da du har gått lei :mrgreen::cool:(y)

 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik