Tidssonen-tråden

Du får vurdere hvor godt det er, men jeg lurer på:
- hva er det som gjør at noen urverk anses som bra eller ikke (tenker ikke på antall komplikasjoner)
- er det fortjent at noen urverk er nærmest som kjendiser å regne? eks L30, AP3120, 7750, 3135
- jeg har en Longines fra 50-tallet, selges for 3-7’ på bruktmarkedet, den tikker og går vel så presist som en splitter ny Rolex, hvorfor skryter vi og urmakere forholdsvis mye av sistnevnte
Her var det mange gode spørsmål som jeg også kunne tenkt meg å høre noen gode betraktninger rundt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Kom hjem fra jobb med feber og hosting i dag, så det var kjekt å hoste litt sammen med deg i kveld Jon Henrik.

Fin episode! Det med økonomi og verdi er jo noe som går hånd i hånd med klokke hobbyen på mange måter. Personlig synes jeg det er spennende å følge med på fin urmakerkunst og klokker til 300k pluss, men har ikke noe ønske om å kjøpe/eie heldigvis. Og om jeg hadde mye bedre økonomi så hadde jeg nok likevel kost meg med klokker i under 60k segmentet, og heller kjøpt flere av dem ;)

Om jeg var 50+ og levde et tilbaketrukket liv med kontorjobb så hadde kanskje vurderingen vært litt annerledes.

For tiden har jeg aller mest klokkeglede av en vintage citizen quartz med turkis skive, som er den billigste i samlingen.
 
Tirsdag 24. september arrangerer Seiko nyhetsvisning med noko attåt i Oslo.

Jeg skal lage livepod, og har satt sammen et lite panel hvor vi skal snakke litt om stort og smått relatert til Seiko.

Mer info og påmelding her: