Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Omega-Speedmaster-Professionnal-Sedna-Gold-and-Steel-and-Moonshine-Gold-and-Steel-High-Res-4-1.jpg


Speedmaster Moonwatch – nå som two-tone i stål og Sedna eller Moonshine Gold!

 
Jeg er overrasket over at jeg likte de, sidene jeg aldri har skjønt greia med two-tone.
Ble ikke umiddelbart overbevist av det bildet, men jeg kikket på videoen likevel. Plutselig må jeg ha blitt 20 år eldre eller noe, for jeg synes de var nydelige
:oops:
 
Etter de siste etirasjonene av speedy, både gull i flere varianter, twotone og stål med hvit skive har jeg gjort meg opp følgende meninger.

Hvit skive trodde jeg at jeg skulle elske og kanskje få meg til å kjøpe en speedy igjen. Men - det mer jeg ser på den jo mindre får jeg lyst på den. Uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Er den for lik det jeg ønsket meg?

Gullvariantene er nydelige, og faktisk et alternativ jeg kunne hatt lyst på. Pris knuser dessverre det alternativet.

Twotone synes jeg var ganske grei skivebom og et åpenbart forsøk på å kopiere en konkurrent...igjen.
Hvis man allikevel skulle velge ville jeg valgt den i rosé og stål. Den med gult gull synes jeg var helt grusom. Og prisen er selvfølgelig også en dealbreaker.

Konklusjonen for min egen del er at hvis jeg skal ha en speedy igjen så vil jeg ha den originale i stål med sort skive. Til 30% under retail helst.
 
Two Tones utgavene har vært å blomstre i det siste, da et det ikke Omega som -igjen- hopper på Rolex "bandwagon".

Og som jeg pekte på i forrige post, ser det mer ut som Omega går tilbake til 83 katalogen fordi "gull er kult".

På side synes jeg at den blå 57 med cal.9906 (blå utgaven er best etter min mening) gir litt mer enn en del andre merker på markedet, når man ser på pris VS spesifikasjoner.
15000 gauss, GMT, manuellt urverk (feiler ofte mindre enn auto), top lenke/lås og kule detaljer på tallskive etc.

En vinner vi ser ikke nok.
-Vi har en grønn som dukker opp noen ganger på forumet faktisk(vakkert!).
1000005794.jpg

Omega-Speedmaster-57-2-1024x1024-1426615431.jpg
 
Nykjøpt lenke fra Uncle Seiko: helbørstet flat link. Liker'n! Retro og sporty. Helt basic gammaldags spenne med friksjonslås og litt skrangling, men det gir jo bare mer vintage-følelse synes jeg. "Female"/bevegelig midtledd inn i end-linken gjør at den ikke bygger ekstra vingespenn/lug-to-lug og derfor funker supert for smale håndledd.

Eneste opplevde minus er at leddene er festet med pins, ikke skruer - så det ble en urmaker-visitt for å slippe å knote for mye med lengde-justering.

Tror kanskje dette blir sommerlenka, så får den kostbare og litt mer dressy Omega-lenka heller rotere inn på vinterhalvåret...

1722596260720.png


Litt mer justeringsmulighet enn Omega sine moderne lenker...

1722596295645.png
 
Redigert: