Jaeger-LeCoultre-tråden

Enig, har hatt et par av disse annerledes JLCene. De imponerer med bang for buck.


Min gamle lever nå livet på håndleddet til en meget hyggelig Bjerke ansatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
IMG_8080.jpg
IMG_8084.jpg
IMG_8090.jpg
 
Hva tror dere det er realistisk å kreve for en reverso ref 250.8.86 (classique-kasse) med manuelt verk og lenke fra 90-tallet? Uten papirer, men full service for et par år siden. Rimeligste på C24 er ca 36k.
 
Hva tror dere det er realistisk å kreve for en reverso ref 250.8.86 (classique-kasse) med manuelt verk og lenke fra 90-tallet? Uten papirer, men full service for et par år siden. Rimeligste på C24 er ca 36k.
…kan dessverre ikke svare angående pris, men den klokkemodellen er dritfin (y)

ps: legg ut noen foto av den aktuelle klokken så blir det enklere med et prisestimat :)
 
Redigert:
For min del må jeg si at jeg er meget stor fan av det nye som er lansert. Å kjøpe en lenke på si er dyrt ja, men dette er klokker som gjør seg vel så godt på gummirem. Det finnes nok av konkurrenter som heller ikke er redd for å ta seg betalt for en lenke.

Jeg registrer at det er gjentagende at flere mener prisene / prisøkningene på JLC er for høye. Som eier av en nyere Polaris må jeg si at jeg stusser på dette. For meg fremstår det som flertallet mener at JLC fortsatt skal kunne handles på billigsalg. All ære til de som har viet merket oppmerksomhet med de prisene som har vært i årevis. Jeg har vært nære på å handle en JLC de siste 20 årene, men har gang på gang trukket meg og angret.

Spørsmålet er vel egentlig om dere har sett det dere uttaler dere om? Ja det har vært hyppige og store prisøkninger, men er det urimelig? Se på prisutviklingen i samfunnet for øvrig. Ta med i betraktningen at JLC har vært underpriset. Jeg klarer virkelig ikke å se problemstillingen.

Faktum er at jeg må si jeg er virkelig imponert over hva de leverer med for eksempel den «nye/oppgraderte» polaris serien. Det er en skive som ikke står tilbake for noe, snarere tvert om noe som virkelig konkurrer med høyere prisklasser. Kasse og finish er helt der oppe. Gummirem og spenne er også meget bra. Topp det med et inhouse urverk som har en super finish, en gangreserve som har fått ben og gå på, samt en presisjon som virkelig er imponerende. Sammenlignet med konkurrentene så vil jeg faktisk påstå at de kunnet priset seg enda høyere om de hadde ønsket.

Det skal nevnes at jeg har hatt min Polaris liggende ute for salg, men det er ene og alene pga. en liten detalj. Manglende «screw down» kroner. Dette begynner jeg å kunne leve med, så det kan godt hende det blir badesommer med en fantastisk JLC Polaris.

På tide å gi JLC den plassen de fortjener?

IMG_9576.jpg

IMG_9672.jpg
 
Redigert:
Ser ut som JLC har greid å bli flinkere til å markedsføre sine produkter, i hvert fall med tanke på kvalitet på videosnutten. 60k abonnenter derimot...

 
Vært sugen på en JLC en stund nå. Kjipt med prisøkningene som har litt i overkant syns jeg, men lite å gjøre med det. Noen som vet om Bjerke har noe rom å gå på med JLC? Er 5-10% utenkelig?