Tidssonen verden rundt

 
En novise spør: I gamle dager fantes det "verden rundt"-billetter. Finnes dette fortsatt? Tenker med SAS som kjernepartner. Typisk grovskissert reiserute: Norge -> "Sveits" -> Dubai -> Hong Kong -> Tokyo -> "Australia" -> Hawaii - "Canada" -> "Island/Europa" - Norge.
jeg har en slik billett fra gamle dager, tykk som en tynn ordbok. ordnet gjennom americanexpress. det var nok noen avstikkere hit og dit i tillegg. varte nesten et par år. husker det ble krøll i kathmandu så måtte kjøpe nye megadyre billetter til delhi. etter dette ble jeg nokså mett av fly, tyfoner, dyr, mennesker og verden forøvrig, mens mine søsken holder på fremdeles 35 år senere. jeg har kanskje bare vært i milano og i havgapet utenfor bodø etter det. sist jeg hadde såkalt ferie var en gang før år 2000 :ROFLMAO: tror ruta var omtrent slik:

norge>england>pakistan>kashmir>nepal>india>thailand>japan>hongkong>kina>pakistan>emiratene>england>norge
 
Neppe noen ny destinasjon for tråden, men mitt første besøk til Tallinn, Estland. Spennende by med lang historie.

IMG_5439.jpeg
IMG_5440.jpeg
 
Beklager, her har det stått litt stille fra min side siste måned. Som nevnt tidligere, så er det på tide med en ny liten overraskelse.

Sommerkonkurranse:
Det vanker en smakfull og leskende overraskelse til den brukeren som fra og med dette innlegget og ut september bidrar med klokkebilder fra flest nye land, og en lignende overraskelse til den brukeren som bidrar med flest klokkebilder fra ulike land.

For å presisere, det blir altså en todelt konkurranse:
- Første del: her gjelder altså nye land som ikke allerede er registrert i trådens innlegg nummer to.
- Andre del: her gjelder altså alle land som er registrert i trådens innlegg nummer to, uavhengig om det har vært postet bilder tidligere fra samme land. Viktig: Reposting av bilder fra tidligere turer som du allerede har delt her (gjelder også upubliserte bilder fra en tur der du tidligere har delt bilder i denne tråden) er ikke tellende. Dette blir en hederssak. Det er omtrent umulig for meg å få kontrollert dette, så her vanker det straff fra naturens side dersom du jukser. Se for deg at all alkoholholdig drikke blir vann resten av livet, eller motsatt dersom du er avholds.

Som sist: For å motta overraskelsen er det en fordel å bo i komfortabel nærhet til et vinmonopol.
 
Redigert:
En novise spør: I gamle dager fantes det "verden rundt"-billetter. Finnes dette fortsatt? Tenker med SAS som kjernepartner. Typisk grovskissert reiserute: Norge -> "Sveits" -> Dubai -> Hong Kong -> Tokyo -> "Australia" -> Hawaii - "Canada" -> "Island/Europa" - Norge.
Ser slik ut, jeg kjøpte en slik pakke fra Kilroy travels i 2004 og "the classic" ser ganske lik ut i dag faktisk: https://www.kilroy.no/reiseforslag/jorda-rundt-reiser

Edit: Her slår jeg inn åpne dører ser jeg, det så ut som spørsmålet var "nyeste post" i tråden på mobilen :rolleyes: