Spørsmål om ødelagt ledd

Medlem
28. mai 2022
Innlegg
16
Sted
Oslo
Jeg kjøpte min første klokke hos Bjerke for omtrent et år siden, og de justerte lenken. Jeg la merke til at en splint stakk ut i de løse leddene jeg fikk med, men antok det var normalt.

Nylig gikk jeg dit for å justere lenken igjen, og fikk beskjed om at et ledd var ødelagt. De bestilte et nytt ledd vederlagsfritt, men jeg fikk ingen unnskyldning. I stedet spurte de hvor gammel klokken var, muligens for å avgjøre hvem som skulle dekke kostnaden.

Er dette mest sannsynlig en produsentfeil (Tudor) eller en "Bjerkefeil"? Uansett hvem som har skylden føles det som skuffende at Bjerke ikke informerte meg og fikset det med en gang etter jeg hentet klokken og fikk den justert første gangen, spesielt siden jeg var førstegangs kjøper og ikke har snøring på dette selv.

Hva mener dere andre, har jeg for høye, og urettferdige forventninger til Bjerke?
Og hvilke erfaringer har dere andre (ved de tilfellene det er oppstått problemer) hos Bjerke?
 

Vedlegg

  • IMG_1202.jpeg
    IMG_1202.jpeg
    133,3 KB · Visninger: 0
Litt rart at de spør deg når den er kjøpt, burde jo være i deres CRM.

Leddet på bildet er vel med skrue?
 
Redigert:
Mulig jeg er litt treg, men om du kan presisere:

Hva mener du med splint som stakk ut?

Var det samme ledd som ble tatt av, som du nå skal ha montert på igjen?
 
Litt rart at de spør deg når den er kjøpt, burde jo være i deres CRM.

Leddet på bildet er vel med skrue?
Ja, det var skruen som var helt stuck i følge personen jeg snakket med som hjalp med å sette på ett ekstra ledd.

Mulig jeg er litt treg, men om du kan presisere:

Hva mener du med splint som stakk ut?

Var det samme ledd som ble tatt av, som du nå skal ha montert på igjen?
Du er ikke treg, det er nok bare meg som ikke kan de riktige ordene for alle delene som kan skape forvirring, beklager for det :)
Splint, stang, pinne, skrue, jeg vet ikke helt hva delen kalles, men det er den lange runde delen som går på tvers av lenken. Du kan se den stikker litt lengre ut fra siden av lenken enn det den burde gjøre.
 
Ja, det var skruen som var helt stuck i følge personen jeg snakket med som hjalp med å sette på ett ekstra ledd.


Du er ikke treg, det er nok bare meg som ikke kan de riktige ordene for alle delene som kan skape forvirring, beklager for det :)
Splint, stang, pinne, skrue, jeg vet ikke helt hva delen kalles, men det er den lange runde delen som går på tvers av lenken. Du kan se den stikker litt lengre ut fra siden av lenken enn det den burde gjøre.

Takk for oppklaringen :)

Å bare skru skruen litt inn i et ledd jeg har tatt av er noe jeg typisk kunne funnet på å gjøre selv.

Nå vet jeg ikke hva den som fikset lenken din gjør, men det kan jo tenkes at vedkommende ikke merket at det var noe galt?

Forklarte du Bjerke at det var de som hadde justert lenken din sist, og at du ikke har rørt noe side de skrudde på den?

Gjorde du det, så hadde det jo sikkert vært fint med en "unnskyldning", men samtidig så er det jo så og si umulig å vite om det er produksjonsfeil eller et uhell hos Bjerke. Så jeg tenker ikke man skal legge for mye i det at man ikke får en konkret unnskyldning.

Når de bestiller opp et nytt ledd til deg kostnadsfritt, så tenker jeg jo i utgangspunktet at det høres ut som bra og smidig kundebehandling.
 
Takk for svar, da var det ikke så innlysende som jeg trodde det var at noe var galt, og i så fall er det forståelig at Bjerke ikke opplyste om det og at det bare blir spekulasjoner om hvem som har gjort noe galt/burde sett at noe var galt.

Tillit gjenopprettet :D