Bilsnakk

Det er akkurat det den gjør. Det var slett ikke noen racerbil, den blir for tung over framakselen til det. Men man fikk den med 2.9 liter VR6 på 190 hk og Syncro, og jeg kan se for meg at det var en særdeles komfortabel milesluker i den konfigurasjonen.
 
Det er akkurat det den gjør. Det var slett ikke noen racerbil, den blir for tung over framakselen til det. Men man fikk den med 2.9 liter VR6 på 190 hk og Syncro, og jeg kan se for meg at det var en særdeles komfortabel milesluker i den konfigurasjonen.
Kom ikke 2.9 literen bare i Corrado og Passat?
Trodde bare 2.8 var tilgjengelig i Golf. Men mulig den var tilgjengelig med syncro.
 
Corrado er kule. Min bror har hatt to av dem, begge G60. På den ene av dem byttet han ut G-laderen med en Lysholm skrukompressor. Etterhvert ble den borret opp til 1,9 liter og fikk da smidde stempler fra JE, nytt map fra en lokal guru, ladeluftkjøler fra Golf Rallye, med mer. Det bør ha vært hvertfall 200 hk i den. Skrukompressoren ble etterhvert byttet ut med en RS2-portet G-lader igjen. Den var frisk den, Corrado veier jo ikke så voldsomt mye. Det hører med til historien at den ble solgt til en unggutt fra Rogaland som kræsjet i stykker ladeluftkjøleren på vei hjem med sin nyinnkjøpte Corrado, og som fikk litt vondt i lommeboka da han fikk vite hva ladeluftkjøler fra Golf Rallye kostet.

La til noen bilder av den omtalte Corrado G60 til glede for nye lesere:
1000005281.jpg

1000005282.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Problemet med golfene og corradoen var at på midten av 90 tallet når dei virkelig var hotte , så måtte en betale Porsche penger for en slik . Og eg oppdaga jo fort at noke Porsche var det slettes ikkje.
 
Golf cab kom 4 front.men bilen var golf 3
Golf 4 cab kom med 4'er front mens resten ble værende lik 3'ern. Så det er jo per definisjon en golf 4 på bildet selv om de ikke tok seg bryet med å endre resten av bilen. Men det var kanskje det du mente?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Hvilket bilmerke blir neste?
Vis vedlegg 373713
Ingen av de kinesiske ihvertfall. De har for mye statssubsidier i ryggen. Og Fisker var jo meeeget smalt. Hvis et helt merke skal gå dukken på denne måten så vil jeg tro det er noe nisjete og europeisk. Vanskelig å spå. De fleste store produsentene er jo viklet inni hverandre med lisenser og eierskap på kryss og tvers, så de går nok ikke konkurs i den forstand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Heftos
Ingen av de kinesiske ihvertfall. De har for mye statssubsidier i ryggen. Og Fisker var jo meeeget smalt. Hvis et helt merke skal gå dukken på denne måten så vil jeg tro det er noe nisjete og europeisk. Vanskelig å spå. De fleste store produsentene er jo viklet inni hverandre med lisenser og eierskap på kryss og tvers, så de går nok ikke konkurs i den forstand.

Så sant så sant. Her ser du fordelen med det ekte kommunistiske diktaturet.
Du husker kanskje hvor flott det var for Trabant i gamle DDR?
Flere års ventetid på en bil som ikke hadde sett utvikling siden starten av 60-tallet. Det var opplegg det!

(NB. Skrevet med solid dose ironi!)

8
 
De samarbeider jo tett med kina,så neppe
I tillegg så har de en merkevare som er altfor sterk. De produserer jo biler som har gått ut på dato i den tredje verden enda, så de har mange ben å stå på. Det er ikke så mange år siden både boble og T2 rullet av samlebåndene i jungelen.
Det jeg tror VW bommet bittelitt på i det europeiske markedet var at de kuttet ut Transporter. Det tror jeg de mistet en god del kunder på.
 
Ja,var vel noe snakk om at transporter skulle ut og kun id buzz som stor varebil. Men blir jo trist for de som trenger nyttelast og som ikke vil lade. Da må en vel kjøre ford eller en av alliance bilene
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel