Vis oss din Citizen!

1000006680.jpg

Min første Citizen. Må si at opplevd kvalitet er høyere en mine på mine Seiko. Sekundviser treffer markører, rehaut er bra og remmen er god.

Bezel føles også mye bedre ut en på min Seiko Turtle, som kan regnes en klasse over når man tar prisen i betraktning.

Tommel opp Citizen!
 
Redigert:
Vis vedlegg 375041
Min første Citizen. Må si at opplevd kvalitet er høyere en mine på mine Seiko. Sekundviser treffer markører, rehaut er bra og remmen er god.

Bezel føles også mye bedre ut en på min Seiko Turtle, som kan regnes en klasse over når man tar prisen i betraktning.

Tommel opp Citizen!

Tommel opp fra meg også! Jeg har den blå varianten, kostet nesten ingenting i pent brukt tilstand på Finn.no.
IMG_2007.jpeg
 
Bilder av alle 100 utstilte klokker fra Citizens utstilling av historiske modeller i forbindelse med 100 års-jubileet.
 
I følge min samboer har det virkelig rablet for meg. Dette er vist nok den styggeste klokken jeg noen gang har eid. Men jeg kan ikke noe for det… jeg får en barnslig glede av denne. Og av mine 30+ klokker er det denne som får mest armtid om dagen :)
Jeg tror også det er min første klokke fra 1985, mitt fødselsår.

Ny inn i samlingen
IMG_0121.jpeg
 
Redigert:
Vet ikke om dette er rette tråden, men gjør et forsøk til de som har greie på merket.

En kollega kom med denne til meg i dag, han fikk den til sin 18-års dag og ville gjerne sette den stand igjen. Den mangler bezel og en skrue på baklokket.

Er det noen som vet hva modellen heter/referansenummer. Og om det er mulig å oppdrive deler til denne?
Verdi er uvesentlig da denne kun har affeksjonsverdi for eieren.
20240826_162707.jpg

20240826_162718.jpg


På forhånd takk for eventuell informasjon :)
 
Hei, jeg er ingen ekspert, veldig langt i fra. Men her har du vel en Aqualand. En av citizens mest ikoniske modeller, og en av de mest ikoniske dykkeklokkene som er laget generelt, så her skal det nok være mulig å finne både info og deler! Denne har mange fans. https://www.hodinkee.com/articles/citizen-aqualand-birth-of-a-legend-end-of-an-era

De har laget forskjellige versjoner i 40 år, men det er garantert noen her som kan finne akkurat hva denne heter. Det er vel ikke så vanlig at "citizen quartz" står med oransje skrift på skiven vil jeg tro? Litt lignende klokken som Plaza-kvinnen ble funnet med? (https://www.vg.no/spesial/2017/plaza/ litt nede på siden er det egen side om klokken).

Utrolig kul klokke! Håper han får fikset den
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Hei, jeg er ingen ekspert, veldig langt i fra. Men her har du vel en Aqualand. En av citizens mest ikoniske modeller, og en av de mest ikoniske dykkeklokkene som er laget generelt, så her skal det nok være mulig å finne både info og deler! Denne har mange fans. https://www.hodinkee.com/articles/citizen-aqualand-birth-of-a-legend-end-of-an-era

De har laget forskjellige versjoner i 40 år, men det er garantert noen her som kan finne akkurat hva denne heter. Det er vel ikke så vanlig at "citizen quartz" står med oransje skrift på skiven vil jeg tro? Litt lignende klokken som Plaza-kvinnen ble funnet med? (https://www.vg.no/spesial/2017/plaza/ litt nede på siden er det egen side om klokken).

Utrolig kul klokke! Håper han får fikset den
Ja, den er kul. Derfor jeg tenkte jeg skulle grave litt for han. Hadde vært kult å funnet riktig bezel å fått den hel igjen.

Sjekket referansen i artikkelen og det nøyaktig samme klokke. Dog er serienummeret av noe senere dato hvis det kronologisk.
 
Jeg ble litt nysgjerrig så ble liggende å google litt. Det ser ut som det faktisk er så enkelt som at C022-088093 Y (fra baksiden) tar deg rett til riktig modell. Men ikke så lett å finne bezel og skruer med en gang som jeg hadde håpet. Får håpe det dukker opp noen med mere peiling en meg etterhvert!
 
Jeg ble litt nysgjerrig så ble liggende å google litt. Det ser ut som det faktisk er så enkelt som at C022-088093 Y (fra baksiden) tar deg rett til riktig modell. Men ikke så lett å finne bezel og skruer med en gang som jeg hadde håpet. Får håpe det dukker opp noen med mere peiling en meg etterhvert!
Gjorde litt research jeg også, ser ut til at NOS deler er tilgjengelig i Japan. Men jeg må gå litt dypere til verks selv også. Ser det ligger en del på Ebay også.

Takk for interesse og hjelp forresten :)