Har det objektivet du nevner her. Pressebrukt, og ser ut som det har vært i krigen (skulle ikke forundre meg om det faktisk er tlfelle). Et superdupert objektiv som fungerer perfekt den dag i dag. Det lages ikke så robuste saker lenger dessverre…Jada, og siden det landet på ryggen, overlevde 35mm f/1.4-objektivet som satt på D3en da, også. (Ai-s-utgaven, altså, før noen tror jeg er gjort av penger).
Det lages ikke så robuste saker lenger dessverre…
Det går nok helt fint, jaJeg har snakket med folk som hevder at de har brukt F4-huset til å slå inn stifter for å holde oppe backdroppet sitt i et knipetak. Jeg er litt skeptisk, men en liten stemme baki hodet mitt sier at joda, det ville nok gått helt fint...
Er bomull ett absolutt krav?Prøver meg her. Er på jakt etter en robust bomullsbukse (type ripstop, twill e.l.) som skal brukes til fiske og litt friluftsliv hvor det ikke er behov for Goretex.
Helst høyt liv, straight leg, og mulighet for god patina på sikt.
Takk!
Northern Playground, The LastPrøver meg her. Er på jakt etter en robust bomullsbukse (type ripstop, twill e.l.) som skal brukes til fiske og litt friluftsliv hvor det ikke er behov for Goretex.
Helst høyt liv, straight leg, og mulighet for god patina på sikt.
Takk!
-Har ikke den, men de plaggene jeg og ungene har fra NP er helt der oppe med Filson.Northern Playground, The Last
Nei, de varer evig fordi de kan repareres, akkurat som et ur med et ETA verk:Håndlagde sko varer evig, fordi de er så jævlig vonde å bruke i starten og i lang tid etterpå, at man føler man aldri kommer til å slite dem ut...
Var ment som en spøk.Nei, riktige håndlagde sko er som å ta på seg en sokk.100% perfekt fra dag en
Neppe, prøv «benchmark» sko fra en av produsentene i Northamptonshire og du vil forståVar ment som en spøk.
Hva jeg sier er at min påstand at bespoke sko er ubehagelige...var en spøk.Neppe, prøv «benchmark» sko fra en av produsentene i Northamptonshire og du vil forstå
robust bomullsbukse
Enig, og det skal mindre til enn man først tror.Neppe, prøv «benchmark» sko fra en av produsentene i Northamptonshire og du vil forstå
Artig. Min erfaring er at man bør satse på litt større enn man først tror når man bestiller slike sko.Enig, og det skal mindre til enn man først tror.
Gode skinnsko utvider seg og tilpasser seg føttene.Artig. Min erfaring er at man bør satse på litt større enn man først tror når man bestiller slike sko.
Bespoke sko som har sydd flere (mindre) deler sammen, utvider seg ikke/lite. Sko med større deler i lær - utvider seg lettere. Derfor treffer slike sko bedre. Min tabbe er at jeg har bestilt sko med flere mindre skinnstykker sammen, så de utvider seg ikke på samme måte som alternativet. For at denne diskusjonen ikke skal vare evig, foreslår jeg at fakta over ligger og vi move on.Gode skinnsko utvider seg og tilpasser seg føttene. Hvis det var ment som en morsomhet traff den særs dårlig.