Den store FOTO-grafitråden

fra innspillingen av den futuristiske grøsseren "HUSFLUENE 1".
Coming soon to a Theater near you :)

Regi: Dr. A. Cula
IMG_7523.jpeg
 
Da jeg tok toget til Montpellier med en kamerat fra Nederland tidligere i år, gav han meg et plastkamera til omkring 25 Euro. Han tenkte at det nok ville inspirere meg til å bli like glad i fotografi som ham. Det ser ut til å ha fungert.

Resultatene fra engangskameraet var jo svært kjekke:
ry5nfKf.jpg

Nh98Tdc.jpg

QVpgXVW.jpg



... Så da måtte jeg jo slå til på et pent analogt kamera fra 90-tallet lokalt. Kjøpte 4 objektiver!

sV1uIpb.jpg


...
...
...
... Se der, ja.
 
Her fra en testrull i Desember - dessverre var de beste bildene av personer, og jeg må jo hvertfall late som jeg bryr meg om anonymitet.
VKZFFOW.jpeg

1rgF8fD.jpeg

CXtEl9z.jpeg

9wowwc5.jpeg


Jeg blir nok aldri noen fotograf, men jeg tror jeg mer eller mindre forstår hvordan kameraet fungerer. Nå kan jeg fokusere på å ta bilder heller enn prosessen av å ta bilder.

Jeg lurer på hva det er med film. Disse bildene føles umiddelbart slikt som jeg husker vinter, selv om det er mer romantisert enn selve øyeblikket da jeg tok bildet. Kanskje det er fordi bildet er sakket ned, mens vi er i bevegelse og går videre hvert sekund. Bildene er veldig, veldig stille. Ingen vindsus og motordur, bare små sand- og grusbiter som knaser.