Gratulerer med kul klokke og takk for en fin episode! Men si meg, en Breitling på 42 mm, er ikke det nesten en damemodell?
Gratulerer med kul klokke og takk for en fin episode! Men si meg, en Breitling på 42 mm, er ikke det nesten en damemodell?
God bedring!Beklager manglende episode i dag. Måtte spare dere for konstant hoste og dårlig stemme, men kommer sterkt tilbake
Fin episode, @Jon Henrik !
Men at du slår et slag for originalremmen på MoonSwatch kan ikke stå uimotsagt.
Og at du attpåtil påstår at den er et slags kupp for 300 kroner er ikke annet enn galskap.
Å finne en rem som føles billigere og mer som en dårlig ettertanke enn disse tror jeg er umulig.
Om de koster stort mer enn 2 kroner i produksjon skal jeg være overrasket.
Nei, takke seg til gummiremmer eller nato. Rett og slett alt annet enn rælet som følger med
Men du kjøpte den kuleste av MoonSwatchene, det skal du ha!
Spandér en rem fra egen nettbutikk nå bare.
Du får vurdere hvor godt det er, men jeg lurer på:Jeg forbereder en ny Q&A-spesial med spørsmål fra lyttere.
Har allerede noen lagret, men er det noen som har noen gode klokke-relaterte spørsmål å komme med?
Har hatt noen Tissot Powermatic 80, og det jeg sliter med er at de er så forbannet tunge å trekke (som å dra et urverk fylt med finkornet sand). Ingen godfølelse. Så, 80 timers gangreserve betyr mindre enn den mekaniske godfølelsen.Hvorfor prioriterer enkelte (F.eks. Powermatic 80 eller Longines L888 som er hhv ETA 2824 og 2892 med 3 i stedet for 4 Hz ankergang.) gangreserve fremfor frekvens, når kun entusiaster kjøper mekaniske klokker nå til dags, og entusiaster sannsynligvis foretrekker kul sweeping sekundviser fremfor å kunne la klokken ligge stille i tre dager uten å trekke/stille?
Det artige at jeg på en GTG for noen år siden prøvde en 5711 (hvit urskive) og alle vi som prøvde den hevet øyebrynene. da urverket i den var like tregt og kjipt å trekke som en Powermatic 80. GTG'n sitt lowpoint. Aldri skjønt hypen til en 5711. Designmessig en OK klokke, men interaksjonen var no-good.Har hatt 5-6 Powermatic 80, men har ikke reagert på det, men selvsagt føles de ikke like smooth som enkelte andre, dyrere greier.
Det eneste jeg har hatt som føltes "traktor" var et Miyota-verk. Det fikk jeg aldri noen god følelse av.