Urmaker Bjerke

Noen med erfaring opp mot det å selge en klokke til pre-owned segmentet, og kan fortelle litt om opplevelsen og flyten i en slik fremgangsmåte og transaksjon. Kun kontant oppgjør, eller er Bjerke også åpne for bytter?
Har solgt flere klokker der.
Kundeopplevelsen er som alltid meget profesjonell. Alt er ryddig og kontrakt mellom deg og Bjerke inngås elektronisk etter de har lagt frem estimat på klokken og du har akseptert eller lagt til grunn prisen du ønsker og hva du er villig til å akseptere av eventuelle bud.
Etter salget får du tilbud om tilgodelapp eller pengene overført til din konto.
De tar en noe høy kommisjon, men opptrer veldig ryddig - som forventet.

Svarer raskt på kommunikasjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Har solgt flere klokker der.
Kundeopplevelsen er som alltid meget profesjonell. Alt er ryddig og kontrakt mellom deg og Bjerke inngås elektronisk etter de har lagt frem estimat på klokken og du har akseptert eller lagt til grunn prisen du ønsker og hva du er villig til å akseptere av eventuelle bud.
Etter salget får du tilbud om tilgodelapp eller pengene overført til din konto.
De tar en noe høy kommisjon, men opptrer veldig ryddig - som forventet.

Svarer raskt på kommunikasjon.
Takk. Alternativet er jo å dra til UK, eller US, og selge direkte til en gråmarkedsforhandler, grunnet kronekurs og samtidig ha ferie. Litt mer risky, men allikevel et reelt alternativ. Om enn mer stress og ukjente faktorer.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Var innom Bjerke-huset for første gang i går. Nydelig bygg, luftig, åpent, flotte dedikerte shop-in-shop, alt i alt en skikkelig kvalitetsfølelse. Dette lover bra!

For de av oss som har frekventert Bjerke over lengre tid, og merkene de fører, så er det selvsagt ikke så mye nytt på selve klokkefronten.

Har vært innom Christensen over flere år for å sjekke ut GS, så det var et hyggelig gjensyn når Bjerke nå har tatt over GS i Norge.

Ble dog litt skuffet over utvalget GS, samt antall kvadratmeter merket har fått i Bjerke-huset. Antall utstilte klokker vil øke i løpet av høsten (ref. hyggelig Bjerke-ansatt) men selve GS-området i bygget er som sagt ikke spesielt stort, så det vil være begrenset hvor mange klokker som kan tas inn/vises frem.

Merket hadde flere kvadratmeter hos Christensen, så for de av oss som har en spesielt øye for GS, så må jeg si dette var litt skuffende. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: vgr og Cebbsis
Var innom Bjerke-huset for første gang i går. Nydelig bygg, luftig, åpent, flotte dedikerte shop-in-shop, alt i alt en skikkelig kvalitetsfølelse. Dette lover bra!

For de av oss som har frekventert Bjerke over lengre tid, og merkene de fører, så er det selvsagt ikke så mye nytt på selve klokkefronten.

Har vært innom Christensen over flere år for å sjekke ut GS, så det var et hyggelig gjensyn når Bjerke nå har tatt over GS i Norge.

Ble dog litt skuffet over utvalget GS, samt antall kvadratmeter merket har fått i Bjerke-huset. Antall utstilte klokker vil øke i løpet av høsten (ref. hyggelig Bjerke-ansatt) men selve GS-området i bygget er som sagt ikke spesielt stort, så det vil være begrenset hvor mange klokker som kan tas inn/vises frem.

Merket hadde flere kvadratmeter hos Christensen, så for de av oss som har en spesielt øye for GS, så må jeg si dette var litt skuffende. :)
Hmm...det var vel ikke så mange kvm de hadde hos chrissen heller, så hvis det er enda mindre... :unsure:
 
Hmm...det var vel ikke så mange kvm de hadde hos chrissen heller, så hvis det er enda mindre... :unsure:

Christensen hadde ikke mange kvm, men mange klokker utstilt på de få kvm.

Bjerke vil ha, såvidt jeg kunne se, færre klokker å vise frem i deres GS-del kontra hvordan det var hos Christensen. Håper jeg tar feil. ;)
 
Snakket akkurat med en som var innom huset i Oslo, og det var visst en særdeles blandet opplevelse.
Betjeningen hos alle andre merker enn Rolex var hyggelige, for å si det sånn.
Hos sistnevnte var det en ovenfraogned-holdning og en bevisst ignorering.
Vedkommende potensielle kunde eier både Rolex, GS og en god del annet kjekt, om nå det skulle ha noe å si for holdningene, noe det ikke burde.
En kunde skal ikke skues på hårene (noe som ikke gjelder vedkommende uansett, da han er presentabel både i fremferd og tøy), og skal behandles med respekt samme f....
Slikt gjør meg forbannet, og er nok til at jeg glatt skygger unna alt som har med det huset å gjøre, uansett merke.
Kunne tenkt meg å kikke på en GS neste gang jeg er i Oslo, men står over.

Det er null unnskyldning at det er forskjellige folk her og der i de forskjellige butikkene.
Det er Bjerke som er ansvarlig uansett.
 
  • Trist
Reaksjoner: 123uno og Watcher
De var veldig hyggelig mot meg da jeg hentet min Air King. Jeg var ikke pent kledd. Karl Johan.
 
Redigert:
Snakket akkurat med en som var innom huset i Oslo, og det var visst en særdeles blandet opplevelse.
Betjeningen hos alle andre merker enn Rolex var hyggelige, for å si det sånn.
Hos sistnevnte var det en ovenfraogned-holdning og en bevisst ignorering.
Vedkommende potensielle kunde eier både Rolex, GS og en god del annet kjekt, om nå det skulle ha noe å si for holdningene, noe det ikke burde.
En kunde skal ikke skues på hårene (noe som ikke gjelder vedkommende uansett, da han er presentabel både i fremferd og tøy), og skal behandles med respekt samme f....
Slikt gjør meg forbannet, og er nok til at jeg glatt skygger unna alt som har med det huset å gjøre, uansett merke.
Kunne tenkt meg å kikke på en GS neste gang jeg er i Oslo, men står over.

Det er null unnskyldning at det er forskjellige folk her og der i de forskjellige butikkene.
Det er Bjerke som er ansvarlig uansett.

Bjerke-huset har ikke Rolex…

Ps: annet enn noen i pre-owned da, men det teller vel neppe her…

Pps: det kan være kompisen din var i Karl Johans-butikken, men der har de ikke GS… uansett, ville ikke latt min egen lyst over en GS bli påvirket av at andre har dårlige opplevelser. Det er ikke alltid at kunden faktisk har rett heller…
 
Snakket akkurat med en som var innom huset i Oslo, og det var visst en særdeles blandet opplevelse.
Betjeningen hos alle andre merker enn Rolex var hyggelige, for å si det sånn.
Hos sistnevnte var det en ovenfraogned-holdning og en bevisst ignorering.
Vedkommende potensielle kunde eier både Rolex, GS og en god del annet kjekt, om nå det skulle ha noe å si for holdningene, noe det ikke burde.
En kunde skal ikke skues på hårene (noe som ikke gjelder vedkommende uansett, da han er presentabel både i fremferd og tøy), og skal behandles med respekt samme f....
Slikt gjør meg forbannet, og er nok til at jeg glatt skygger unna alt som har med det huset å gjøre, uansett merke.
Kunne tenkt meg å kikke på en GS neste gang jeg er i Oslo, men står over.

Det er null unnskyldning at det er forskjellige folk her og der i de forskjellige butikkene.
Det er Bjerke som er ansvarlig uansett.
Da tror jeg det ikke blir GS på deg for det er vel bare Bjerke og Lian som er AD for det merket nå. Min erfaring er at Bjerke er mye mere proff enn Lian. Jeg har handlet en del på begge plasser og det blir ikke flere hos Lian. For hos Lian så skal kunden behandle Lian med respekt og ikke andre veien, men stikk ofte innom slik at vi kan holde deg på pinebenken med søtt prat i flere år uten at det blir noen klokke.
 
Da tror jeg det ikke blir GS på deg for det er vel bare Bjerke og Lian som er AD for det merket nå. Min erfaring er at Bjerke er mye mere proff enn Lian. Jeg har handlet en del på begge plasser og det blir ikke flere hos Lian. For hos Lian så skal kunden behandle Lian med respekt og ikke andre veien, men stikk ofte innom slik at vi kan holde deg på pinebenken med søtt prat i flere år uten at det blir noen klokke.
Joda, klarer glatt å avstå fra GS også om et kjøp avhenger av å måtte "skape et kundeforhold" eller andre botsøvelser for å "få lov til" å kjøpe.
Den dagen jeg må spørre om å få kjøpe noe, kommer jeg ikke til å kjøpe, for å si det sånn.
Det er faktisk ikke de som betaler lønna mi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Bøygen
Joda, klarer glatt å avstå fra GS også om et kjøp avhenger av å måtte "skape et kundeforhold" eller andre botsøvelser for å "få lov til" å kjøpe.
Den dagen jeg må spørre om å få kjøpe noe, kommer jeg ikke til å kjøpe, for å si det sånn.
Det er faktisk ikke de som betaler lønna mi.
Helt enig, jeg ble behandlet som en idiot hos Lian og jeg sa i fra om at jeg ikke var fornøyd. Reaksjonen fra Lian lot ikke vente på seg ...............lite proft fra en AD
 
Joda, klarer glatt å avstå fra GS også om et kjøp avhenger av å måtte "skape et kundeforhold" eller andre botsøvelser for å "få lov til" å kjøpe.
Den dagen jeg må spørre om å få kjøpe noe, kommer jeg ikke til å kjøpe, for å si det sånn.
Det er faktisk ikke de som betaler lønna mi.
Trenger ikke kundeforhold for å kjøpe GS.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Snakket akkurat med en som var innom huset i Oslo, og det var visst en særdeles blandet opplevelse.
Betjeningen hos alle andre merker enn Rolex var hyggelige, for å si det sånn.
Hos sistnevnte var det en ovenfraogned-holdning og en bevisst ignorering.
Vedkommende potensielle kunde eier både Rolex, GS og en god del annet kjekt, om nå det skulle ha noe å si for holdningene, noe det ikke burde.
En kunde skal ikke skues på hårene (noe som ikke gjelder vedkommende uansett, da han er presentabel både i fremferd og tøy), og skal behandles med respekt samme f....
Slikt gjør meg forbannet, og er nok til at jeg glatt skygger unna alt som har med det huset å gjøre, uansett merke.
Kunne tenkt meg å kikke på en GS neste gang jeg er i Oslo, men står over.

Det er null unnskyldning at det er forskjellige folk her og der i de forskjellige butikkene.
Det er Bjerke som er ansvarlig uansett.
Så kjipt for kompisen din, slik burde man jo ikke oppleve som kunde (uansett). Jeg tror jeg også hadde blitt irritert om det gjaldt en av mine venner.
Kanskje han burde gi de en ny sjanse? Kan ha vært en usedvanlig dårlig dag for de ansatte?
Gitt mange andre gode tilbakemeldinger her, så kan det jo rett og slett ha vært uflaks - det er jo tross alt mennesker og ikke maskiner i den andre enden (heldigvis).