Urmaker Bjerke

Snakket akkurat med en som var innom huset i Oslo, og det var visst en særdeles blandet opplevelse.
Betjeningen hos alle andre merker enn Rolex var hyggelige, for å si det sånn.
Hos sistnevnte var det en ovenfraogned-holdning og en bevisst ignorering.
Vedkommende potensielle kunde eier både Rolex, GS og en god del annet kjekt, om nå det skulle ha noe å si for holdningene, noe det ikke burde.
En kunde skal ikke skues på hårene (noe som ikke gjelder vedkommende uansett, da han er presentabel både i fremferd og tøy), og skal behandles med respekt samme f....
Slikt gjør meg forbannet, og er nok til at jeg glatt skygger unna alt som har med det huset å gjøre, uansett merke.
Kunne tenkt meg å kikke på en GS neste gang jeg er i Oslo, men står over.

Det er null unnskyldning at det er forskjellige folk her og der i de forskjellige butikkene.
Det er Bjerke som er ansvarlig uansett.
Synes dette høres merkelig ut, selv om jeg ikke vil tvile på at det din bekjent fortalte stemmer. Merkelig fordi jeg ville forventet at Bjerke følger med i tiden, slik tiden er nå og ikke for to år siden. Naturligvis går man videre til neste forhandler om man ikke blir behandlet som en kunde et sted.

Det er ikke mer annerledes enn om man er misfornøyd med betjeningen på en Rema1000-butikk (som ble nevnt over), så går man til en annen butikk fremover.

Jeg velger å tro at selgeren/kassemedarbeideren hos Bjerke hadde en dårlig dag og at ledelsen i butikken er inneforstått med at det er fremtidige kunder man lever av i en tid der bransjen generelt vel har et annet momentum enn tidligere.
 
Så kjipt for kompisen din, slik burde man jo ikke oppleve som kunde (uansett). Jeg tror jeg også hadde blitt irritert om det gjaldt en av mine venner.
Kanskje han burde gi de en ny sjanse? Kan ha vært en usedvanlig dårlig dag for de ansatte?
Gitt mange andre gode tilbakemeldinger her, så kan det jo rett og slett ha vært uflaks - det er jo tross alt mennesker og ikke maskiner i den andre enden (heldigvis).
Er vel egentlig litt for mange som har hatt de kjipe opplevelsene der.
Sånt burde ikke skje i noen tilfeller, null.
Dette er ikke Nille eller en annen billigbutikk, men ei sjappe der folk går inn for å svi av X antall hardt beskattede tusinger, kanskje alltid ikke der og da, men når man entrer lokalet har man i det minste en genuin interesse av klokker, og da burde alle behandles som potensielle kunder.

Litt for mange har hatt opplevelsen av å bli behandlet som luft, mens de "gode" kundene blir møtt med stående ovasjoner (joda, litt spissformulert).
Skjønner jo at gamle kjenninger er gamle kjenninger, og at disse har en fin opplevelse, men å bli betraktet som fisinfisert luft skal man bare ikke oppleve.

Alt for mange av de "gode" kundene er de samme som legger ut klokka på Finn, gjerne før den blir "tatt ut", som det så fint heter, for så å selge med fortjeneste.
Så setter samme person seg på liste for nok en gang å skaffe seg en klokke for umiddelbart salg og profitt på bruktmarkedet.
Sier ikke at alle gjør det, men litt for mange (nei, jeg har ikke noe antall).
Ryktet vil ha det at Bjerke tidligere silte ut disse og satte dem på en svarteliste, men de så det kanskje litt vrient å følge med, pluss at de jo tjener penger på hvert salg.
Hva som er styrende her vites ikke.

Okke som, en forhandler som har gitt litt for mange en kjip opplevelse fortjener ikke oppmerksomhet, ihvertfall ikke min.
 
Er vel er greit å ha fakta i orden før man går til angrep på en butikk og deres ansatte. Bjerke-huset har ikke Rolex. Kun KJ foreløpig og der har de hvertfall ikke GS.
Nå er der ingen her uten om deg «kompisen din» som vet hva som har vært tilfellet her, men enig at normal folkeskikk fra ansatte hører til, men Bjerke (om de ikke kjenner deg) bryr seg jo ikke akkurat om vedkommende eier en Rolex eller GS fra før. Er som alt annet og alle andre butikker; de som bruker mest tid og penger blir prioritert hos den aktuelle butikken.

I dette tilfellet skriver du at det var en ignorering? Spurte du (kompisen din ifølge deg) om hjelp da? Er ikke alltid sånn at ansatte spør om man trenger hjelp om man ikke virker mottakelig for det, men ren høflighet og en viss service er jeg enig burde høre hjemme..
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og Silkeswarten
Er vel er greit å ha fakta i orden før man går til angrep på en butikk og deres ansatte. Bjerke-huset har ikke Rolex. Kun KJ foreløpig og der har de hvertfall ikke GS.
Nå er der ingen her uten om deg «kompisen din» som vet hva som har vært tilfellet her, men enig at normal folkeskikk fra ansatte hører til, men Bjerke (om de ikke kjenner deg) bryr seg jo ikke akkurat om vedkommende eier en Rolex eller GS fra før. Er som alt annet og alle andre butikker; de som bruker mest tid og penger blir prioritert hos den aktuelle butikken.

I dette tilfellet skriver du at det var en ignorering? Spurte du (kompisen din ifølge deg) om hjelp da? Er ikke alltid sånn at ansatte spør om man trenger hjelp om man ikke virker mottakelig for det, men ren høflighet og en viss service er jeg enig burde høre hjemme..
Du behøver ikke å insinuere at det var meg, da jeg var trygt plassert langt fra Oslo på det tidspunktet.
Måten han ble møtt på bød ikke inn for videre kontakt, så han kjøpte fornuftig nok den Rolexen han var ute etter et ganske annet sted.
 
Dette har vi sett og hørt før, mange ganger! En polariserende diskusjon med mangel av gråtoner om Bjerke/kundebehandling, eller fordelingspolitikken de fører.
Er jaggu ikke lett og gjøre alle til lags heller. Noe må det bli, Punktum!
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41 og GrimReaper
Dette har vi sett og hørt før, mange ganger! En polariserende diskusjon med mangel av gråtoner om Bjerke/kundebehandling, eller fordelingspolitikken de fører.
Er jaggu ikke lett og gjøre alle til lags heller. Noe må det bli, Punktum!
Ja, det er forferdelig å skulle finne på å komme med noe som helst kritikk mot landets største klokkeforhandler.
Det skulle tatt seg ut, liljehvite som de er...
 
Det er åpenbart noen som har blitt pult skikkelig i ræva av Urmaker Bjerke uten å bli spurt om lov først. Pardon my french.
Det er liksom ikke småtterier til artilleri som blir fyrt løs :LOL:
 
  • Haha
Reaksjoner: Heftos
Kan fikse til deg.
Hadde tenkt å ta ut en pakke hos min lokale pusher og legge den på Finn, men siden du er i nød skal jeg nøye meg med kun et lite påslag. :mrgreen:
Har kjøpt et parti kalkunpålegg nå, så håper det skal løsne litt da, hvis ikke må jeg antagelig kjøpe leverpostei også.
 
Mange, i disse dager, er utrolig lette å fornærme og blir indignert for den minste ting. Dessuten er det man diskuterer via de nyeste innleggene her, basert på hearsay, så god praksis er at man ikke skal tillegge 3.parts uttalelser større vekt enn hva som er hensiktsmessig.
 
Mange, i disse dager, er utrolig lette å fornærme og blir indignert for den minste ting. Dessuten er det man diskuterer via de nyeste innleggene her, basert på hearsay, så god praksis er at man ikke skal tillegge 3.parts uttalelser større vekt enn hva som er hensiktsmessig.
Er vel ikke bare ferske rykter som heller den veien, eller ?
 
En liten oppdatering.
Han hadde vært innom både den lille sjappa som pusher Rolex, pluss en tur innom det såkalte huset.
Har står fortsatt på at det var en vesentlig forskjell på kundeopplevelsen.