Urmaker Bjerke

Vis vedlegg 379360

Noen som kan si noe om hva dette gjelder? Eller er det bare click bait?
Google har spoiler helt gratis:

Skjermbilde 2024-09-08 kl. 19.32.52.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Sciarra
Det er den samme påstanden som før, fra Bjerke selv: "hvis Rolex oppdager at kundene våre flipper Rolexene, så får vi tildelt færre klokker neste gang".

Har noen verifisert påstanden?
 
Skal Bjerke ha folk til å tro at noen i Rolex sentralt sitter å browser Finn for å kanskje finne en grunn til å "straffe" de? Det er mye bro science i klokkeverden, men herregud..
Vil nok ikke tro at det er Rolex selv som sitter på finn, men at det er personer i det norske klokkemiljøet som tar seg av rapporteringen. Det ville ikke overraske meg....
 
Om Rolex anser flipping som noe som er meget negativt for brandet, og noe de ønsker å følge opp mot AD, så er det vel ikke så alt for far fetched at de har ansatt noen for å sjekke/følge med på typiske sider hvor slikt skjer?

Om de så får tak i navn på AD/kjøpsdato/mnd (som er relativt vanlig å informere om i en salgssituasjon), og kobler dette med klokkene AD har fått tilsendt i dette tidsrommet, så er det en smal sak å ta AD på dette.
 
Hvis Rolex er så böse på at folk selger etter kjøpet og tjener en slant, så kan de fikse det selv. Speed opp produksjonen/ øke kapasiteten. Men det vil de nok ikke….
 
Hvis Rolex er så böse på at folk selger etter kjøpet og tjener en slant, så kan de fikse det selv. Speed opp produksjonen/ øke kapasiteten. Men det vil de nok ikke….

Som lenket til over her: De skal åpne 3 nye produksjonslokaler neste år, samt en ny gigafabrikk i 2029.

Klart de vil lage flere klokker. Flere klokker = økt omsetning.
 
Som lenket til over her: De skal åpne 3 nye produksjonslokaler neste år, samt en ny gigafabrikk i 2029.

Klart de vil lage flere klokker. Flere klokker = økt omsetning.
Det trenger vel ikke være en selvfølge i at ny fabrikk øker produksjonen. Hvis jeg driver et firma med 10 ansatte i lokaler fra 1970 og kjøper nabotomten og bygger et nytt stort kontorlokale så trenger jeg ikke ansatte flere. Dvs ny produksjon er lik, men med bedre lokaler. Mercedes Benz økte produksjonen alt for hurtig på 2000 tallet pga stor etterspørsel, fikk fortalt fra en ansatt hos MB at denne feilen ikke skulle gjøre flere ganger pga feilraten på bilene ekspoderte. Nå tror jeg Rolex vil øke produksjon noe, men de vil nok holde igjen for å unngå at feilraten øker da det tross alt trengs kompetente medarbeidere, det er vel ikke bare å hoste opp 1000, 2000, 3000 ansatte over natten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Det trenger vel ikke være en selvfølge i at ny fabrikk øker produksjonen. Hvis jeg driver et firma med 10 ansatte i lokaler fra 1970 og kjøper nabotomten og bygger et nytt stort kontorlokale så trenger jeg ikke ansatte flere. Dvs ny produksjon er lik, men med bedre lokaler. Mercedes Benz økte produksjonen alt for hurtig på 2000 tallet pga stor etterspørsel, fikk fortalt fra en ansatt hos MB at denne feilen ikke skulle gjøre flere ganger pga feilraten på bilene ekspoderte. Nå tror jeg Rolex vil øke produksjon noe, men de vil nok holde igjen for å unngå at feilraten øker da det tross alt trengs kompetente medarbeidere, det er vel ikke bare å hoste opp 1000, 2000, 3000 ansatte over natten.

Slik jeg forstår er det snakk om en fabrikk som vil være i tillegg til de andre eksisterende produksjonsstedene. 2000 hoder vil jobbe der.