Urmaker Bjerke

Og du bjeffer over noe du ikke har peiling på bare fordi du ikke har opplevd slikt selv, men blir så buhuuuu krenket på vegne av ó hellige Bjerke...
Spørs hvem som fremstår som den største tosken her.
Oppførselen din står ihvertfall til stryk.
Om noen virker krenket i denne saken så er det verken din venn eller @GrimReaper, men du. Ta med deg pengene dine til Lian og kjøpe deg en GS så blir alle fornøyde og du får straffet Bjerke der hvor det smerter mest.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Om noen virker krenket i denne saken så er det verken din venn eller @GrimReaper, men du. Ta med deg pengene dine til Lian og kjøpe deg en GS så blir alle fornøyde og du får straffet Bjerke der hvor det smerter mest.
Dere fortsetter å levere! Endelig er helgen i gang. Jeg ser for meg at ordlyden som i de siste innleggene passer godt inn på klokkeriet.
 

Om noen virker krenket i denne saken så er det verken din venn eller @GrimReaper, men du. Ta med deg pengene dine til Lian og kjøpe deg en GS så blir alle fornøyde og du får straffet Bjerke der hvor det smerter mest.
Kommer muligens ikke til å kjøpe ny GS uansett.
De har tatt en Rolex (eller Omega for den saks skyld) og hypet prisene i drøyeste laget, ergo faller begge forretningene ut i så måte.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41
IMG_5543.jpeg
 
rolig, rolig… har vi ikke alle en dårlig opplevelse fra en eller annen butikk? Kanskje ekstra surt hvis man får en dårlig opplevelse i en butikk man har lyst på noe, og spesielt når det er en vare som er særlig kostbar..!

Alle kan ha dårlige dager, inkludert butikkansatte. Det er ikke bra, men sånn er det rett og slett bare.

Jeg er en type som kjapt trekker av og blir forbanna av dårlige opplevelser, men jeg erkjenner også at av og til traff jeg en person på han/hennes dårlige tidspunkt. Av og til, men det er jo åpenbart jævlig sjelden, har jeg vært den som har trigget hele greien selv

Hvis alle puster litt med magen, og prøver igjen, så går det ofte bra. Men selvsagt, man legger ikke igjen en stor sum penger uten å bli behandlet med respekt. Det vet Bjerke også selvsagt.
 
Jeg er imponert over at det går an å bli såpass forulempet på andres vegne, over en trolig høyest subjektiv opplevelse i en butikk, at man gidder å skrive om det i sosiale medier.

Kanskje det hadde vært mer konstruktivt å kontakte butikken og fortelle om sin opplevelse? Jeg er helt sikker på at en butikk som Bjerke ville tatt en slik henvendelse meget seriøst, og fulgt opp både kunden og den ansatte på en ordentlig måte. I motsatt fall, da er det på sin plass å skrive om det her.

Jeg tipper Bjerke har «alle slags kunder», bare se hvor forskjellige medlemmene er her inne - alle mulige yrker, forskjellige interesser utover klokker osv. Bjerke er like avhengig av et godt rykte og god kundeservice som alle andre selgere.

«En enslig svale gjør ingen sommer»….
 
Redigert:
Jeg er imponert over at det går an å bli såpass forulempet på andres vegne om en trolig høyest subjektiv opplevelse i en butikk at man gidder å skrive om det i sosiale medier.

Kanskje det hadde vært mer konstruktivt å kontakte butikken og fortelle om sin opplevelse? Jeg er helt sikker på at en butikk som Bjerke ville tatt en slik henvendelse meget seriøst, og fulgt opp både kunden og den ansatte på en ordentlig måte. I motsatt fall, da er det på sin plass å skrive om det her.

Jeg tipper Bjerke har «alle slags kunder», bare se hvor forskjellige medlemmene er her inne - alle mulige yrker, forskjellige interesser utover klokker osv. Bjerke er like avhengig av et godt rykte og god kundeservice som alle andre selgere.

«En svale gjør ingen sommer»….
Mulig jeg er litt forutinntatt her, men regner med du kan være en av menigheten til Bjerke ?
Tar jeg feil, får du ha meg unnskyldt, men det du skriver her tyder på at du muligens er biased og ikke har lest innleggene både fra meg og visse andre.

Nuvel, om man kan skrive om positive opplevelser, hvorfor skal man ikke kunne gjøre det motsatte ?
Skal man ikke kunne det, burde det være en lukket tråd kun for de innvidde og under et mer forklarende navn.

Tror heller ikke vi skal legge opp til noen pissing contest om hvem som blir mest forulempet på vegne av andre her.
Om du gidder å lese uten fargede briller f.o.m. det jeg skrev om min kamerats opplevelse og til nå, så spørs det hvem som kommer dårligst ut mht. å bli forulempet på andres vegne.
Den ene parten beskriver en opplevelse fra en kjenning og kunngjør at forretninger som ikke behandler kunder med respekt (noe flere faktisk har opplevd) ikke kan regne med at en bruker penger der, dette uten bruk av skjellsord og nedsettende personkarakteristikker overfor motdebattanter.
Den andre parten blir såpass forulempet av dette at man velger utskjelling og beskyldninger om diverse problemer, herunder rus, så gjør deg gjerne opp en mening hvem som ble mest forulempet på andres vegne...
Sånt hører ikke hjemme på et forum der man bør kunne ha en meningsutveksling uten å ty til drittsnakk.
En viss grad av folkeskikk burde man kunne forvente selv fra svorne fans av Bjerke.
 
Mulig jeg er litt forutinntatt her, men regner med du kan være en av menigheten til Bjerke ?
Tar jeg feil, får du ha meg unnskyldt, men det du skriver her tyder på at du muligens er biased og ikke har lest innleggene både fra meg og visse andre.

Nuvel, om man kan skrive om positive opplevelser, hvorfor skal man ikke kunne gjøre det motsatte ?
Skal man ikke kunne det, burde det være en lukket tråd kun for de innvidde og under et mer forklarende navn.

Tror heller ikke vi skal legge opp til noen pissing contest om hvem som blir mest forulempet på vegne av andre her.
Om du gidder å lese uten fargede briller f.o.m. det jeg skrev om min kamerats opplevelse og til nå, så spørs det hvem som kommer dårligst ut mht. å bli forulempet på andres vegne.
Den ene parten beskriver en opplevelse fra en kjenning og kunngjør at forretninger som ikke behandler kunder med respekt (noe flere faktisk har opplevd) ikke kan regne med at en bruker penger der, dette uten bruk av skjellsord og nedsettende personkarakteristikker overfor motdebattanter.
Den andre parten blir såpass forulempet av dette at man velger utskjelling og beskyldninger om diverse problemer, herunder rus, så gjør deg gjerne opp en mening hvem som ble mest forulempet på andres vegne...
Sånt hører ikke hjemme på et forum der man bør kunne ha en meningsutveksling uten å ty til drittsnakk.
En viss grad av folkeskikk burde man kunne forvente selv fra svorne fans av Bjerke.
Det virker dessverre kun som at det er du som er forutinntatt her. Hva mener du med Bjerke-menigheten og fargede briller? Tror det snart er 10 år siden jeg handlet noe hos Bjerke, rett og slett fordi jeg ikke bor i Oslo.

Jeg hadde ment akkurat det samme om det var en REMA-butikk, Bjørklund eller pølsebua på hjørnet.

Som beskrevet over, ta heller kontakt med Bjerke i stedet for å gjengi ullen «hearsay. Jeg tenker at alle her inne er opptatt av at våre «hoffleverandører» behandler alle kunder med respekt.

Ellers er vi enige om at tonen i denne tråden kunne vært både mer konstruktiv og høflig!
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
å
Mulig jeg er litt forutinntatt her, men regner med du kan være en av menigheten til Bjerke ?
Tar jeg feil, får du ha meg unnskyldt, men det du skriver her tyder på at du muligens er biased og ikke har lest innleggene både fra meg og visse andre.

Nuvel, om man kan skrive om positive opplevelser, hvorfor skal man ikke kunne gjøre det motsatte ?
Skal man ikke kunne det, burde det være en lukket tråd kun for de innvidde og under et mer forklarende navn.

Tror heller ikke vi skal legge opp til noen pissing contest om hvem som blir mest forulempet på vegne av andre her.
Om du gidder å lese uten fargede briller f.o.m. det jeg skrev om min kamerats opplevelse og til nå, så spørs det hvem som kommer dårligst ut mht. å bli forulempet på andres vegne.
Den ene parten beskriver en opplevelse fra en kjenning og kunngjør at forretninger som ikke behandler kunder med respekt (noe flere faktisk har opplevd) ikke kan regne med at en bruker penger der, dette uten bruk av skjellsord og nedsettende personkarakteristikker overfor motdebattanter.
Den andre parten blir såpass forulempet av dette at man velger utskjelling og beskyldninger om diverse problemer, herunder rus, så gjør deg gjerne opp en mening hvem som ble mest forulempet på andres vegne...
Sånt hører ikke hjemme på et forum der man bør kunne ha en meningsutveksling uten å ty til drittsnakk.
En viss grad av folkeskikk burde man kunne forvente selv fra svorne fans av Bjerke.

Poenget er at du skriver om en annen sin erfaring, like gjerne et rykte/noe du har hørt. Det innbyr ikke akkurat til tillit og du fremstår kun som en bitter fyr som er ute etter å slenge dritt. At du av en eller annen grunn har noe i mot Bjerke er helt tydelig, og måten du omtaler alle som snakker deg i mot på som «menigheten» understøtter kun den bitre holdningen din.

Personlig har jeg også hatt gode og dårlige opplevelser både hos Bjerke og mange andre butikker, og om jeg skulle legge meg ned på bakken og furte som en liten treåring hver gang verden ikke strøk meg medhårs tror jeg livet hadde blitt betraktelig kjipere.
 
å


Poenget er at du skriver om en annen sin erfaring, like gjerne et rykte/noe du har hørt. Det innbyr ikke akkurat til tillit og du fremstår kun som en bitter fyr som er ute etter å slenge dritt. At du av en eller annen grunn har noe i mot Bjerke er helt tydelig, og måten du omtaler alle som snakker deg i mot på som «menigheten» understøtter kun den bitre holdningen din.

Personlig har jeg også hatt gode og dårlige opplevelser både hos Bjerke og mange andre butikker, og om jeg skulle legge meg ned på bakken og furte som en liten treåring hver gang verden ikke strøk meg medhårs tror jeg livet hadde blitt betraktelig kjipere.
Det du sa!

Hadde jeg hatt et diplomatisk fiber i kroppen så hadde jeg også formulert meg sånn. Dessverre så er jeg ikke skrudd sammen sånn når ting blir så til de grader våsete.

Helt ok å kritisere en butikk hvis man ikke liker den. Men det er så mye bambus og ull enkelte ganger at å kalle det indisier er til å med å ta i.

Bare det å kalle denne tråden en runkering er jo smått fantastisk - da 80% av innleggene i tråden kommer fra forsmådde og bitre figurer som har behov for å lufte frustrasjonen sin over å ikke få kjøpe Rolexen de vil ha. For det er nettopp det, Rolex og Bjerkehat går hånd i hånd. Hadde ikke Bjerke ført Rolex hadde de ikke hatt en egen tråd engang.

Nature of the beast.
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og Heftos
Mulig jeg er litt forutinntatt her, men regner med du kan være en av menigheten til Bjerke ?
Tar jeg feil, får du ha meg unnskyldt, men det du skriver her tyder på at du muligens er biased og ikke har lest innleggene både fra meg og visse andre.

Nuvel, om man kan skrive om positive opplevelser, hvorfor skal man ikke kunne gjøre det motsatte ?
Skal man ikke kunne det, burde det være en lukket tråd kun for de innvidde og under et mer forklarende navn.

Tror heller ikke vi skal legge opp til noen pissing contest om hvem som blir mest forulempet på vegne av andre her.
Om du gidder å lese uten fargede briller f.o.m. det jeg skrev om min kamerats opplevelse og til nå, så spørs det hvem som kommer dårligst ut mht. å bli forulempet på andres vegne.
Den ene parten beskriver en opplevelse fra en kjenning og kunngjør at forretninger som ikke behandler kunder med respekt (noe flere faktisk har opplevd) ikke kan regne med at en bruker penger der, dette uten bruk av skjellsord og nedsettende personkarakteristikker overfor motdebattanter.
Den andre parten blir såpass forulempet av dette at man velger utskjelling og beskyldninger om diverse problemer, herunder rus, så gjør deg gjerne opp en mening hvem som ble mest forulempet på andres vegne...
Sånt hører ikke hjemme på et forum der man bør kunne ha en meningsutveksling uten å ty til drittsnakk.
En viss grad av folkeskikk burde man kunne forvente selv fra svorne fans av Bjerke.

Som påstått medlem av Bjerkemenigheten så kan jeg informere om at jeg aldri har vært i en Bjerkebutikk eller kjøpt noe fra bedriften. Har forsåvidt ikke noen plan om det i den nærmeste fremtid heller. Men nå er det kanskje på tide å bli ferdig med dette korstoget ditt? Altså, i det første innlegget ditt skriver du:

Snakket akkurat med en som var innom huset i Oslo, og det var visst en særdeles blandet opplevelse.
Betjeningen hos alle andre merker enn Rolex var hyggelige, for å si det sånn.
Hos sistnevnte var det en ovenfraogned-holdning og en bevisst ignorering.

Deretter er det flere medlemmer som skriver at de har hatt andre opplevelser enn dette, og at det ikke er unormalt at man kan treffe på en butikkansatt som kanskje har en litt dårlig dag på jobben. Det vises en forståelse for inntrykket du/kameraten din sitter igjen med, og det gis en vennlig oppfordring om å gi Bjerke en sjanse til å rette opp dette inntrykket. Det visses også støtte til at du bør legge igjen pengene andre steder dersom Bjerke ikke gir deg den kundeservicen du mener at du fortjener. Samtidig påpekes det feil i beskrivelsen din av hendelsen. Da det nye Bjerkehuset ikke fører Rolex. IMO er det på sin plass og påpeke dette. Videre går du i gang med ryktespredning som dette:

Litt for mange har hatt opplevelsen av å bli behandlet som luft, mens de "gode" kundene blir møtt med stående ovasjoner (joda, litt spissformulert).
Skjønner jo at gamle kjenninger er gamle kjenninger, og at disse har en fin opplevelse, men å bli betraktet som fisinfisert luft skal man bare ikke oppleve.

Det er fair å sitte igjen med en slik oppfatning av en butikk eller firma, men her er det jo absolutt ingen holdbare bevis på noe av det du beskriver. Alt baserer seg på hearsayer som @Loevhagen skriver. Som klokkeentusiaster som bruker alt for mye penger på denne hobbyen vil vi selvsagt gjerne høre om erfaringer folk har i de potensielle butikkene vi skal legge igjen pengene våre. Men slik ryktespredning basert på en kompis her og en kompis der bidrar ikke til noe særlig innsikt. Del heller egne førstehåndserfaringer med butikker. Da kan vi få nyttig info om f.eks. betjeningen har kunnskap om produktene, informasjon om forventede leveringstider, servicetider, tilgang til deler osv. Dette er mye mer interessant enn slik skittkasting som du driver på med her.
 
Redigert:
Du behøver ikke å insinuere at det var meg, da jeg var trygt plassert langt fra Oslo på det tidspunktet.
Måten han ble møtt på bød ikke inn for videre kontakt, så han kjøpte fornuftig nok den Rolexen han var ute etter et ganske annet sted.
Ingen som stusser over dette?:unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Som påstått medlem av Bjerkemenigheten så kan jeg informere om at jeg aldri har vært i en Bjerkebutikk eller kjøpt noe fra bedriften. Har forsåvidt ikke noen plan om det i den nærmeste fremtid heller. Men nå er det kanskje på tide å bli ferdig med dette korstoget ditt? Altså, i det første innlegget ditt skriver du:



Deretter er det flere medlemmer som skriver at de har hatt andre opplevelser enn dette, og at det ikke er unormalt at man kan treffe på en butikkansatt som kanskje har en litt dårlig dag på jobben. Det vises en forståelse for inntrykket du/kameraten din sitter igjen med, og det gis en vennlig oppfordring om å gi Bjerke en sjanse til å rette opp dette inntrykket. Det visses også støtte til at du bør legge igjen pengene andre steder dersom Bjerke ikke gir deg den kundeservicen du mener at du fortjener. Samtidig påpekes det feil i beskrivelsen din av hendelsen. Da det nye Bjerkehuset ikke fører Rolex. IMO er det på sin plass og påpeke dette. Videre går du i gang med ryktespredning som dette:



Det er fair å sitte igjen med en slik oppfatning av en butikk eller firma, men her er det jo absolutt ingen holdbare bevis på noe av det du beskriver. Alt baserer seg på hearsayer som @Loevhagen skriver. Som klokkeentusiaster som bruker alt for mye penger på denne hobbyen vil vi selvsagt gjerne høre om erfaringer folk har i de potensielle butikkene vi skal legge igjen pengene våre. Men slik ryktespredning basert på en kompis her og en kompis der bidrar ikke til noe særlig innsikt. Del heller egne førstehåndserfaringer med butikker. Da kan vi få nyttig info om f.eks. betjeningen har kunnskap om produktene, informasjon om forventede leveringstider, servicetider, tilgang til deler osv. Dette er mye mer interessant enn slik skittkasting som du driver på med her.
For det første skrev jeg klart og tydelig at jeg regner med du kan være av menigheten, men om du ikke er det, ba jeg meg unnskyldt.
Det sto nemlig i setning nummer 2, og som du også har tatt med som sitat.
Så du ikke det, eller passet det bare dårlig å ikke få med seg hele budskapet ?

For det andre, dette er en kar jeg stoler 100% på og som ikke farer med tull, fanteri eller spredning av usannheter.
Han har hatt denne opplevelsen, og det er det også andre som har hatt, men det er mulig det er tungt å akseptere for de som utelukkende har hatt positive opplevelser med samme sjappe, og det er jo glimrende for dem.

For det tredje så utdypet jeg litt etterpå, dvs. etter at jeg hadde snakket med fyren på nytt, at det dreide seg om både den sjappa som selger Rolex og det såkalte huset.
Hadde du tatt deg tid til å lese, så hadde du sluppet å anta noe annet.

For det fjerde så er det ikke akseptabelt å legge inn erfaringer så lenge det dreier seg om denne spesifikke forretningen, og så lenge det ikke bare er fryd og gammen.
Har du inntrykk av noe annet, så vis gjerne til det, men så snart noen skriver om noe som ikke er positivt her, så er det visse elementer som får piggene ut.
 
For det første skrev jeg klart og tydelig at jeg regner med du kan være av menigheten, men om du ikke er det, ba jeg meg unnskyldt.
Det sto nemlig i setning nummer 2, og som du også har tatt med som sitat.
Så du ikke det, eller passet det bare dårlig å ikke få med seg hele budskapet ?

For det andre, dette er en kar jeg stoler 100% på og som ikke farer med tull, fanteri eller spredning av usannheter.
Han har hatt denne opplevelsen, og det er det også andre som har hatt, men det er mulig det er tungt å akseptere for de som utelukkende har hatt positive opplevelser med samme sjappe, og det er jo glimrende for dem.

For det tredje så utdypet jeg litt etterpå, dvs. etter at jeg hadde snakket med fyren på nytt, at det dreide seg om både den sjappa som selger Rolex og det såkalte huset.
Hadde du tatt deg tid til å lese, så hadde du sluppet å anta noe annet.

For det fjerde så er det ikke akseptabelt å legge inn erfaringer så lenge det dreier seg om denne spesifikke forretningen, og så lenge det ikke bare er fryd og gammen.
Har du inntrykk av noe annet, så vis gjerne til det, men så snart noen skriver om noe som ikke er positivt her, så er det visse elementer som får piggene ut.

For å svare kjapt:

Avsnitt 1. Du svarte ikke meg men et annet forummedlem. Det sagt så er det vel ikke å overdrive at du insinuerer at de som har noe godt å si om Bjerke tilhører en eller annen slags "Bjerkemenighet".

Avsnitt 2. Det er mange som har gitt uttrykk for at de tror på historien din. Det folk reagerer på et hvordan du forholder deg til den. Og "trust me bro" er ikke en veldig god argumentasjonsteknikk.

Avsnitt 3. Jeg har lest alle innleggene og var fullt klar over at du korrigerte innlegget ditt. Poenget mitt var at det du mente var et angrep fra et forummedlem, kun var en påpekning av feilinformasjon i ditt opprinnelige innlegg.

Avsnitt 4. Det er 61 siden i denne tråden hvor det er en rekke eksempler på forummedlemmer som har luftet sin frustrasjon over Bjerke og deres håndtering av Rolex-hypen og andre ting. Så det du sier stemmer faktisk ikke, selv om du har fått for deg dette.

Jeg avslutter her så får du furte videre uten meg.
 
Redigert: