Jakt

Jeg har en Eberlestock X1E på litt over 30 liter. Den har ett av de beste bæresystemene jeg har prøvd på småsekker og er passelig stor for min jakt; tipper vi elg må jeg uansett fram med Reconpack for å bære ut.

Nå har jeg lange gorillaarmer, men det er ikke noe problem å trekke rifla ut av koggeret med sekken på, og for jakt i bratte lier er den topp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Noken mer erfaringer rundt ventile buksene til ravnø / northern playground , brynje eller andre? Eventuelt vadmelsbukser ? Ser ravnø har en ullbukse i tillegg til ventile . Den eg eg har frå Flø fjellsøm er rett og slett oppbrukt.
 
Noen som har tips til rimeligere leirduebane enn Løvenskiold som ligger innen en times kjøring fra Oslo sentrum?
 
Vant i lotteriet.
1000024860.jpg
 
Redigert:
Noken mer erfaringer rundt ventile buksene til ravnø / northern playground , brynje eller andre? Eventuelt vadmelsbukser ? Ser ravnø har en ullbukse i tillegg til ventile . Den eg eg har frå Flø fjellsøm er rett og slett oppbrukt.
Jeg har ikke prøvd noen av dem, men har to par fra Laksen som jeg er godt fornøyd med. De ble kjøpt i vår, så de har foreløpig ikke blitt utsatt for noe særlig. Hvor holdbare de er vil nok vise seg etter en sesong, men min erfaring med jakker i samme stoff fra bl. Klättermusen er at de puster like bra som andre bomullstøyer, holder en lett regnskur, krøller seg noe, og blir relativt fort falmet.

Jeg har forresten to Laksen-bukser i str 32 som ikke er brukt - de er feilkjøpt en størrelse for liten og jeg somlet for lenge med å returnere. De havner nok på Finn etterhvert.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby