Tudor-tråden

IMG_4880.jpeg
 
Fikk testet den i går. Må si Tudor leverer her.

Vis vedlegg 381698
Absolutt den peneste varianten. Men mistenker at de snart ruller ut en slankere og mer proporsjonal variant snart. Og at det er grunnen til at de plutselig slenger på masse farger på en utgående modell for kvitte seg med surplus av kasser, urverk og deler. Enkelt å limitere fargene noe og bruke opp resten av delelageret. Et inhouse chronoverk er vel ikke langt unna. Gir liten mening å kjøpe verk av Breitling når de akkurat har satset stort på ny fabrikk.
 
Redigert:
Vurderer Pelagos 39, men alt snakket om svak lume på viserne gjør meg usikker. Jeg er glad i lume, og sjekker ofte tiden i nattens mulm og mørke. Det betyr at tiden må kunne leses tydelig noen timer utpå natten, uten at klokken er "ladet" ved leggetid. Har hatt flere BB58, Pelagos 42, FXD og Ranger tidligere, alle har vært helt topp i så måte.

Det er utvilsomt at dette problemet eksisterer på tidlige modeller, og kanskje ulikt per eksemplar også. Men jeg lurer på om noen har skaffet seg en slik i nyere tid, og kan si noe om hvor stort (eller lite) problemet er? Vil jeg som "lume junkie" bli skuffet?

Bildet er lånt fra nett, og viser delvis problemet.
Skjermbilde 2024-10-08 kl. 13.22.52.png
 
Det er litt trangt i klokkeboksen min, så jeg har gitt G-shocken fast plass i en nattbordsskuff og bruker den hvis jeg trenger å se hva klokka er midt på natten. Den er alltid riktig stilt og lettlest når man er litt forvirre/trøtt/i ørska.

Overhodet ikke det du spør om, men praktisk unnskyldning for å kunne rettferdiggjøre å kjøpe en klokke uten å tenke for mye på natte-lume. ;)
 
Det er nok heller prinsippet om at dette er en klokke som har alle forutsetninger for å ha dette på stell, men som kanskje ikke har det. Det ville nok plaget meg på en såpass kostbar klokke. I praksis er nok i ikke dette et reelt problem ;)

G-shocken må du vel forresten trykke på, jeg liker bedre å myse litt bort på håndleddet uten for store anstrengelser :sleep:
 
Vurderer Pelagos 39, men alt snakket om svak lume på viserne gjør meg usikker. Jeg er glad i lume, og sjekker ofte tiden i nattens mulm og mørke. Det betyr at tiden må kunne leses tydelig noen timer utpå natten, uten at klokken er "ladet" ved leggetid. Har hatt flere BB58, Pelagos 42, FXD og Ranger tidligere, alle har vært helt topp i så måte.

Det er utvilsomt at dette problemet eksisterer på tidlige modeller, og kanskje ulikt per eksemplar også. Men jeg lurer på om noen har skaffet seg en slik i nyere tid, og kan si noe om hvor stort (eller lite) problemet er? Vil jeg som "lume junkie" bli skuffet?

Bildet er lånt fra nett, og viser delvis problemet.
Vis vedlegg 381790

Jeg har hatt pelagos 39(2 ganger)! Det er korrekt som du sier, lume ER merkbart svakere på visere enn øvrige markører og bezel. Det plagde ikke mer nevneverdig, men det er en spesiell skavank og jeg mistenker det fort vil plage deg. I allefall slik du beskriver dine preferanser.
Der sagt, vet ikke om den er mindre leselig i mørket enn subben min feks. Mye taket være at resten lyser som en lampe, mens Rolex vel er kjent for å være noe edruelige med sin lumestyrke
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester