Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

IMG_2432.jpeg
 
Så på "Mordene i Sandhamn" da sangen Jackie med Ratata dukket opp. Skikkelig flashback til økonomistudiene i Sverige med utrolig mye bra svensk musikk på midten og slutten av 80-tallet. Nevner i fleng, Ratata som ble splittet opp i Johan Eklund og Mauro Scocco, Lustans Lakejer, Thomas Ledin, Eva Dahlhgren, Roxette med Marie Fredriksson som gikk solo, Suzzies Orkester osv osv. Hadde følge av "Clabbe", Clas Af Geierstam på radioen fredagskvelder på vei hjem til Norge i studentbilen, en -82 BMW 323i på tollskilter..
1727216115083.png
 
Redigert:
En magisk Coop Mega Arendal. De selger restene av store partier som datovarer, og da blir det kupp som dette. Laveste jeg har sett er burrata til 5 kroner, og stilton til 30 kr var også veldig sympatisk.
Testa Rema sin Burrata i dag, helt ok, selv om det finnes mer smakfulle derute. Forøvrig en fantastisk ost!
 
Anbefaler serien Avlogga på NRK, se den gjerne sammen med kids! Mye å tenke på der gitt.

Også litt morro at det er filmet fra Tånes fyr, 300m syd for hytta vår:)
IMG_9508.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Grendel
Anbefaler serien Avlogga på NRK, se den gjerne sammen med kids! Mye å tenke på der gitt.

Også litt morro at det er filmet fra Tånes fyr, 300m syd for hytta vår:)
Vis vedlegg 382246
Ble ferdig med den i går. Synes selv den kun var OK+
Viktig tema, men for egen del var mye/det meste godt kjent.
Leste også boka de har skrevet for 2-3 uker side og den var dessverre crap-a-roni.

Den har i hovedsak fokus på negative effekter av bruk av smart telefoner, men kommer ikke med noen konkrete tiltak. Jeg synes de burde forsøkt å komme med forslag til folk om hvordan de kan redusere skjermbruk.

Vil heller anbefale bøkene, nyhetsbrevene og podcasten til Cal Newport om man ønsker å gjøre noe med skjermbruken sin.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hvis serien handler om å koble av (fra skjerm), og den presenteres på... skjerm. Men som sagt, ikke sett serien, så vet ikke om det er dette den faktisk handler om.
Skjønner :mrgreen: Ja, det ville jo vært litt paradoksalt, men det er nok ikke helt slik.
Dokumentaren handler i hovedsak om smarttelefoner. Både tv-serien og boken.
Men de er innom bruk av datamaskin, spillkonsoller, SoMe og tv-titting også.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EDirdal
Nytt Thåström-album er alltid en begivenhet, og dagens slipp tror jeg at jeg kan bli veldig gode venner med - noe mer avdempet industrial-preg enn på de par siste platene, (ikke for det, de er fantastiske - men nå er det liksom litt mer Thåström og litt mindre synther, sequencere og whatnot. Det klinger bra.)

Som en bonus - i åpningssporet 'Magiskt oändligt' kommer han med et vennlig, lite nikk til kollegaene i Einstürzende Neubauten, som leverte en fenomenal konsert på Sentrum Scene sist søndag - 'Dom bygger om här / på stationen mitt imot / som en Neubauten-soundcheck hela natten / men jag, jag sov som en stav'.