Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Takk, jeg er bare 61 år, så en slik «livsendring» må til info planlegges godt, faktisk flere tiår tidligere. Først må du ha flere individuelle pensjonsavtaler som «slår inn» litt ulikt, slik at du unngår en såkalt «pensjonsdipp». Du bør også ha en avtale om en gunstig fratredelse i den siste jobben du påtar deg. Og sist, men viktigst - er å være gjeldfri fra ca 40 års alder og derfra bygge opp en kapital du kan «tære på» - hvis nødvendig.
Ja - jeg føler meg privilegert, men samtidig også litt skremt av at min kone og venner ikke «følger etter» før om noen år. Lurer litt på hva jeg skal bruke all den fritiden jeg nå har fått på? :confused:
Nå er det tiden for å investere i helse. Gjerne med en hund.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo og Todda
Ferdig trent til kl.7, Daft Punk Discovery-albumet på øret, levert nest siste KU-rapport og kranselag for ene sekundærstasjonen vi bygger idag kl.11. Får nesten ikke litt mer fredagsfølelse på en torsdag. Og så skal man på tur med kommende kollegaer i Siemens i helgen!
 
Er United-supporter, så jeg vet ikke helt om det er en god eller dårlig ting at PL er tilbake. Etter helgen heller jeg mot sistnevnte.
Unitedmann selv, det er bare vondt. Lider meg igjennom kampene deres som et pliktløp, men bortsett fra det er det stas både med PL, La Liga og Bundesliga.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Norsk natur og hyttekultur
Mine svigerforeldre har ei bittlita hytte nord for Imsdalen, på Ringebufjellet/Friisveien.
Bilde 1 og 2
Er helt magisk her! Så en elg i soloppgang med bomullståke kl 0615 på vei til Juvass.
Bilde 3
Å oppleve Jotunheimen vindstille, skyfri og med 15 grader er priceless!
Bilde 4 og 5
Kuer i fri dressur i solnedgang og Rondane i bakgrunnen, også Friisveien.
Bilde 6 og 7
IMG_9194.jpeg
IMG_9068.jpeg
IMG_9097.jpeg
IMG_9144.jpeg
IMG_9166.jpeg
IMG_9186.jpeg
IMG_9187.jpeg
 
Norsk natur og hyttekultur
Mine svigerforeldre har ei bittlita hytte nord for Imsdalen, på Ringebufjellet/Friisveien.
Bilde 1 og 2
Er helt magisk her! Så en elg i soloppgang med bomullståke kl 0615 på vei til Juvass.
Bilde 3
Å oppleve Jotunheimen vindstille, skyfri og med 15 grader er priceless!
Bilde 4 og 5
Kuer i fri dressur i solnedgang og Rondane i bakgrunnen, også Friisveien.
Bilde 6 og 7
Vis vedlegg 379246Vis vedlegg 379247Vis vedlegg 379248Vis vedlegg 379249Vis vedlegg 379250Vis vedlegg 379251Vis vedlegg 379252
koselig hytte, bra beliggenhet, kul elg, sveisen kid, topp landskap - men ku? jeg ser ingen ku - jeg ser bare ku* :ROFLMAO:

[pardon my french]

IMG_8112.jpeg
 
Når en avdelingsleder hos et klokkemerke tar seg bryet med å skrive en lengre epost med svar på en haug med spørsmål omkring noen modeller. Ja, da blir jeg oppriktig glad :geek: God start på dagen.
da ceo james marks hos biver tar seg tid til en lengre personlig epost og besvarer alle mine spørsmål - med både lenker og foto - en halvtime etter han mottok min henvendelse. da blir jeg oppmuntret og likefrem imponert, ja det gir meg nesten litt håp for menneskeheten :)
 
Å få et spørsmål fra min kone om hvor stor en 34 mm klokke er, og ser at hun kikker på websiden for Timex sine Peanuts (Knøttene) klokker. Heldigvis har man et utvalg av vintage klokker, og vi får slått fast at 36 mm Omega er for stort, mens 34 mm av Omega, Zenith og Universal Genève går greit. Incoming Timex Peanuts for henne.
 
Å få et spørsmål fra min kone om hvor stor en 34 mm klokke er, og ser at hun kikker på websiden for Timex sine Peanuts (Knøttene) klokker. Heldigvis har man et utvalg av vintage klokker, og vi får slått fast at 36 mm Omega er for stort, mens 34 mm av Omega, Zenith og Universal Genève går greit. Incoming Timex Peanuts for henne.
Min samboer bruker en 34mm Rolex oyster date, passer perfekt. Så da er det 2 av 2 på 34mm
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Erik_SG
Dette er egentlig en post som kunne vært i både denne og 'Det kan jeg ikke like' tråden.

Er ute etter litt mat og øl i Lisboa, siden vi ikke klarte å enes om noe vettugt kompromiss, gikk vi til en glorifisert food court, Time Out Market i Cais do Sodre.

Uansett, der sitter vi, da - jeg med en PO, Piotr med en Panerai Radiomir fra gudene vet når (Piotr vet iallefall ikke) og Massimo med en TT Sub Date, 16613 fra 1990 eller så - og rett over bordet dumper det ned et amerikansk reisefølge, der den ene familiefare har en TT Daytona, den andre en Sky-Dweller i helgull. Oi.

Da vi skal til å gå, gir jeg fyren med Sky-Dwelleren et kompliment for uret - er ikke ofte man ser dem i det fri. Fyren gliser stolt, og holder den opp for oss, humrer at det var dyrt, men helgull føles jo som ingenting annet, osv.

Hvorpå Max syrlig observerer det jeg akkurat rakk å tenke - at det var veldig merkelig at låsen viste tydelige tegn på at 'gullet' hadde flasset av, så han anbefalte amerikaneren å ta seg en tur bort til ADen på Avenida da Liberdade for en sjekk, for det var da Max' oppfatning at det var massivt gull i lenken, også...

Blikket vår venn med Sky-Dwelleren fikk fra sin kone - for ikke å snakke om blikket han sendte oss... Aiaiai.

Med det sagt, så ville en Sky-Dweller i gull være ganske tøft. Nesten like bra som min fetisjdrøm #1: ND Sub, helgull. Aiai.