Min garasje er fylt med...

Om en ski/takboks er en eller ti cm fra taket spiller ingen rolle. Det er dritstygt og den skal av innen 15 min etter ankomst hjemme uan-føkking-sett. Folk som kjører rundt land og strand, året rundt, skjønner jeg meg rett og slett ikke på.
Det er vel svært få som har en sånn for estetikken sin skyld. Men hvis man behov for ekstra plass evnt. ski på vinteren så ser jeg jo det praktiske aspektet. Hadde jeg hatt behov for den hadde jeg neppe giddi å demontert den mer enn nødvendig. F.eks gjennom vinteren hvis det er ski som fraktes.
 
Før jeg kjøpte min BMW 540 så leste jeg en del biltester, da var det en motorjournalist som skrev: til dere som skal ha suv, dere bør prøve en stv. Den er bedre å kjøre og like stor plass, suv er kun bedre på bakkeklaring. Mange sier at suv er bedre å sette seg inn i. Prøv XC90, den må du klatre inn i som kan være tyngre for en skrantende kropp.

1728162737080.jpeg


En stasjonsvogn kan være elegant. Jeg har enda til gode å se en elegant SUV. Det er og forblir pyntede traktorer i mine øyne.
 
Om en ski/takboks er en eller ti cm fra taket spiller ingen rolle. Det er dritstygt og den skal av innen 15 min etter ankomst hjemme uan-føkking-sett. Folk som kjører rundt land og strand, året rundt, skjønner jeg meg rett og slett ikke på.

Jo det betyr litt ka en velger . Lavtliggende skiboks er omtrent umulig å rengjøre uten å ta av og en blir då fraktende rundt på et isflak mellom boks og tak. Fordelen er sjølvsagt at der i utgangspunktet kjem mindre snø som kan fryse mellom boks og tak. Ganske vesentlig om man har glasstak også. Der fryser snøen fort pga varmetap Står man generelt på ski kver helg og en 1 -2- 3 ganger på topptur i løpet av uka så tar man uan-føkking-sett ikkje av skiboksen.


Å bruke penger på lakkert boks er kult nok det og veldig greit når en forhandler seg fram til det ved nybilkjøp . Ellers så er det sort boks som gjelder om man ser for seg å kunne selge den seinere.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Syns egentlig svart skiboks funker bra på bil med svarte detaljer. Eneste som kunne gjort at det ser bedre ut er en mindre takboks, eks 830, men trenger plass så happy med denne:
Vis vedlegg 387447
Vis vedlegg 387446
Vis vedlegg 387444
Har sett verre, men jeg står på at det hadde vært penere med en 830 i bilens farge 😊 men har absolutt sett verre!
Men du har ihvertfall funnet den perfekte allrounderen bilmessig. Fornøyd enda?
 
Syns egentlig svart skiboks funker bra på bil med svarte detaljer. Eneste som kunne gjort at det ser bedre ut er en mindre takboks, eks 830, men trenger plass så happy med denne:
Vis vedlegg 387447
Vis vedlegg 387446
Vis vedlegg 387444
860? Ser bra ut. Vurderte 830 selv til nybilen som blir levert i januar, men landet på 860 fordi vi er høye folk med lange ski. Måtte ha lagt langrennskiene på tvers om jeg hadde gått for 830.
 
Har sett verre, men jeg står på at det hadde vært penere med en 830 i bilens farge 😊 men har absolutt sett verre!
Men du har ihvertfall funnet den perfekte allrounderen bilmessig. Fornøyd enda?
Veldig happy! Altså for en luksus ift Volvoen. Deilig å kunne snakke med dem i andre seterad uten intercom! Under 0,5 på langkjøring med full bil, minusgrader og takboks.

Litt uvant at den ikke er konstant høy, både ift fortauskanter og sneskavler. Og betydelig trangere inni til tross for mange cm lengre.

Ja, en 830 i sølv hadde vært penere. Men ikke 20’ penere.

kult se hva dere har i bilboksen - selv har jeg kun ved fra bamble i min. masse ved!🔥
Ved i takboks? Hørtes skummelt ut. Går mest i SL ski fra Vølkl og Støckli, med et Faction twintip-unntak.
IMG_0248.jpeg


@hbf : ja, 860. 830n er for knapp. Hender vi har med alpin, skøyte og klassisk (fikk 14 par ski + staver i 850…) da funker ikke 830.