Min garasje er fylt med...

Om en ski/takboks er en eller ti cm fra taket spiller ingen rolle. Det er dritstygt og den skal av innen 15 min etter ankomst hjemme uan-føkking-sett. Folk som kjører rundt land og strand, året rundt, skjønner jeg meg rett og slett ikke på.
Det er vel svært få som har en sånn for estetikken sin skyld. Men hvis man behov for ekstra plass evnt. ski på vinteren så ser jeg jo det praktiske aspektet. Hadde jeg hatt behov for den hadde jeg neppe giddi å demontert den mer enn nødvendig. F.eks gjennom vinteren hvis det er ski som fraktes.
 
Før jeg kjøpte min BMW 540 så leste jeg en del biltester, da var det en motorjournalist som skrev: til dere som skal ha suv, dere bør prøve en stv. Den er bedre å kjøre og like stor plass, suv er kun bedre på bakkeklaring. Mange sier at suv er bedre å sette seg inn i. Prøv XC90, den må du klatre inn i som kan være tyngre for en skrantende kropp.

1728162737080.jpeg


En stasjonsvogn kan være elegant. Jeg har enda til gode å se en elegant SUV. Det er og forblir pyntede traktorer i mine øyne.
 
Mitt stasjonsvognbehov har alltid blitt løst ved at 'du pakker mindre til vi får det inn i en sedan'. Dermed har behovet for stasjonsvogn uteblitt.

1000014308.jpg


8
 
Om en ski/takboks er en eller ti cm fra taket spiller ingen rolle. Det er dritstygt og den skal av innen 15 min etter ankomst hjemme uan-føkking-sett. Folk som kjører rundt land og strand, året rundt, skjønner jeg meg rett og slett ikke på.

Jo det betyr litt ka en velger . Lavtliggende skiboks er omtrent umulig å rengjøre uten å ta av og en blir då fraktende rundt på et isflak mellom boks og tak. Fordelen er sjølvsagt at der i utgangspunktet kjem mindre snø som kan fryse mellom boks og tak. Ganske vesentlig om man har glasstak også. Der fryser snøen fort pga varmetap Står man generelt på ski kver helg og en 1 -2- 3 ganger på topptur i løpet av uka så tar man uan-føkking-sett ikkje av skiboksen.


Å bruke penger på lakkert boks er kult nok det og veldig greit når en forhandler seg fram til det ved nybilkjøp . Ellers så er det sort boks som gjelder om man ser for seg å kunne selge den seinere.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta