Qwestern
Støttemedlem
Enig! Jeg er Mercedesfan men lever godt med at de ikke dominerer så lenge det er litt action og spenning.Ja, nå er F1 morro
Det var nesten høydepunktet med hele løpetFor øvrig et episk øyeblikk når RB meldte til verdens største baby at han var barnslig
Humret godt da. Ble stille i andre enden av røret ogEnig! Jeg er Mercedesfan men lever godt med at de ikke dominerer så lenge det er litt action og spenning.
For øvrig et episk øyeblikk når RB meldte til verdens største baby at han var barnslig
Så lenge 3åringen har alle lekene i sandkassa er han fornøyd, men plutselig var det flere gutter som ville være med å leke. Fantastisk!Enig! Jeg er Mercedesfan men lever godt med at de ikke dominerer så lenge det er litt action og spenning.
For øvrig et episk øyeblikk når RB meldte til verdens største baby at han var barnslig
Faren fulgte vel ikke med så da var det tid for lek for alleSå lenge 3åringen har alle lekene i sandkassa er han fornøyd, men plutselig var det flere gutter som ville være med å leke. Fantastisk!
The stewards then corroborated Sainz's assertion that he was "on or close to his normal racing line", while Perez was "more parallel to the right-hand wall" (although they acknowledged this line as "nothing unusual").
They said Sainz "had the right to drive his line" - but also that he "did move slightly towards a car that he had limited vision of". On Perez's side, they said he "could have done more to avoid the car that he had better view of".
So while a degree of fault was attributed to both drivers, neither was "predominantly at fault" and thus neither was penalised.
Må si meg helt enig, fantastisk løp.Baku leverte!
McLaren leder nå konstruktørmesterskapet og Norris tok 3 poeng fra Verstappen. Verstappen leder nå WDC med 59 poeng. Skal holde hardt for Norris, men det er på ingen måter umulig slik som Red Bull holder på nå om dagen. Verstappen var i ingenmannsland i både kvallik og løp så det er ikke mye å skrive om han.
Perez er den føreren som statistisk sett har hatt mest suksess i Baku. King of the streets osv. I kvallik setter han et par tiendedeler på Verstappen og i et ekstremt skjeldent øyeblikk utkvallifiserer lagkameraten sin. Han kjører et bra løp og er faktisk med å kjemper om seier i tillegg til å ha stålkontroll på podiumet.
Også smeller han og Sainz inn i hverandre 2 runder før slutt. Altså, hva gir du meg? Han gjorde INGENTING galt hele helgen! Han var god i kvallikken og han var god i løpet. Han utkvalifiserte Verstappen og kjørte et bedre løp enn han. Men det er vist umulig for den mannen å ikke rote det til nå om dagen. Gud bedre...
Nå skal det sies at det må nok klassifiseres som et racing incident. Verken Perez eller Sainz fikk straff for dette, da FIA mente at ingen av førerene kunne definitivt straffes for å ha forårsaket kollisjonen. The Race sitererer FIA på følgende:
Leclerc var åpenbart skuffet etter å nok en gang ha kvallifisert P1 men ikke vunnet løpet. Men den forbikjøringen til Piastri? Gooood daaaaamn!
Så, 7 løp igjen hvor 3 av de er et sprintløp. Etter litt kjapp matte så betyr det at det er totalt 206 poeng å hente (7 x 25 for race-win, 7x1 for fastest lap + 3x8 for sprint-win)
Blir en helsikkes avsluttning på sesongen dette
Ellers kan vi notere at fremtiden til F1 tilsynelatende er i gode hender: Franco Colapinto dro en williams til Q3 i sin andre f1-kvallik noensinne og scorte poeng i løpet. Oliver Bearman gjorde det også bra i Haas og scorte poeng. Bearman kan nå skrive seg på listen over førere som har scort poeng med to konstruktører i samme sesong: Ferrari og Haas.
Konstruktørmesterskapet:
Førermesterskapet:
Baku leverte!
McLaren leder nå konstruktørmesterskapet og Norris tok 3 poeng fra Verstappen. Verstappen leder nå WDC med 59 poeng. Skal holde hardt for Norris, men det er på ingen måter umulig slik som Red Bull holder på nå om dagen. Verstappen var i ingenmannsland i både kvallik og løp så det er ikke mye å skrive om han.
Perez er den føreren som statistisk sett har hatt mest suksess i Baku. King of the streets osv. I kvallik setter han et par tiendedeler på Verstappen og i et ekstremt skjeldent øyeblikk utkvallifiserer lagkameraten sin. Han kjører et bra løp og er faktisk med å kjemper om seier i tillegg til å ha stålkontroll på podiumet.
Også smeller han og Sainz inn i hverandre 2 runder før slutt. Altså, hva gir du meg? Han gjorde INGENTING galt hele helgen! Han var god i kvallikken og han var god i løpet. Han utkvalifiserte Verstappen og kjørte et bedre løp enn han. Men det er vist umulig for den mannen å ikke rote det til nå om dagen. Gud bedre...
Nå skal det sies at det må nok klassifiseres som et racing incident. Verken Perez eller Sainz fikk straff for dette, da FIA mente at ingen av førerene kunne definitivt straffes for å ha forårsaket kollisjonen. The Race sitererer FIA på følgende:
Leclerc var åpenbart skuffet etter å nok en gang ha kvallifisert P1 men ikke vunnet løpet. Men den forbikjøringen til Piastri? Gooood daaaaamn!
Så, 7 løpshelger igjen hvor 3 av de inkluderer sprintløp. Etter litt kjapp matte så betyr det at det er totalt 206 poeng å hente (7 x 25 for race-win, 7x1 for fastest lap + 3x8 for sprint-win).
Blir en helsikkes avsluttning på sesongen dette
Ellers kan vi notere at fremtiden til F1 tilsynelatende er i gode hender: Franco Colapinto dro en williams til Q3 i sin andre f1-kvallik noensinne og scorte poeng i løpet. Oliver Bearman gjorde det også bra i Haas og scorte poeng. Bearman kan nå skrive seg på listen over førere som har scort poeng med to konstruktører i samme sesong: Ferrari og Haas.
Konstruktørmesterskapet:
Førermesterskapet:
Virkelig en sesong som leverer så langt, etter en start som ga inntrykk av reprise fra i fjor.
Nå ser jeg dog det er en del som påpeker i overkant fleks i McLarens bakvinge, en liten "mini-drs" på rettstrekkene rett og slett.
Blir spennende å se om FIA slår ned på dette, og i såfall hva hvilke konsekvenser dette får for McLarens ytelse resten av sesongen
All front wings are currently compliant with the 2024 regulations
Since the Belgian Grand Prix, the FIA has acquired additional data during FP1 and FP2 sessions to assess dynamic behaviours through an FIA-mandated video camera which captures areas of the front wing which are not visible through the official FOM cameras.
This exercise will continue at least up until Singapore to ensure every team will have been running the mandated FIA camera on different types of tracks (low, medium, high and very high downforce).
This will ensure a large database allowing the FIA to draw the most objective picture of the situation and quantify differences between the various dynamic patterns observed on track.
The FIA has the right to introduce new tests if irregularities are suspected.
There are no plans for any short-term measures, but we are evaluating the situation with the medium and long-term in mind.
Enig! Dette er en tungvekter så det kan rykke litt i balansen.Toyota går inn i samarbeid med Haas, det merker jeg er over snittet spennende nyheter! Greit spennende å se hvilke ringvirkninger det får for sjåfører og utvikling.
Det er sant. Tid til vindtunnel og CFD er basert på hvor du havner i konstruktør-mesterskapet. MEN, en vindtunnell er ikke bare en vindtunnell. Det finnes gode og "dårlige" vindtunneller. Feks Red Bull sin ryktes å være moden for utskiftning. AM bygger en splitter ny en og MCL har bygd eller driver å bygger en ny en.Er ikke tid i vinduene begrenset ut fra sammenlagt resultat hvert år? Man får vel ikke mer enn tildelt tid selv om man har tilgang?