Formel 1

Enig. Muligens det kjedeligste løpet i historien minus runde 1, men alt rundt var rått. At han kjørte rundt de to siste rundene med så mye tårer i øynene at han ikke så noe, sier litt om hvor mye seieren betydde for han. Unnet han absolutt seieren og vel fortjent. Absolutt fan av Redbull, men utrolig deilig å se et helt løp uten å se Max for en gangs skyld.

Ja det var flotte bilder, absolutt. Litt sånn som Norris sin første seier: Tror absolutt alle F1-fans unnet han det.

Det er jo faktisk litt spenning i konstruktør-mesterskapet enn så lenge. Ferrari er jo rett bak Red Bull nå. Men så får vi se hvordan det går i Canada, en plass hvor de fleste mistenker at Red Bull sin bil fortsatt er et lite hestehode foran Mclaren og Ferrari.
 
Ja det var flotte bilder, absolutt. Litt sånn som Norris sin første seier: Tror absolutt alle F1-fans unnet han det.

Det er jo faktisk litt spenning i konstruktør-mesterskapet enn så lenge. Ferrari er jo rett bak Red Bull nå. Men så får vi se hvordan det går i Canada, en plass hvor de fleste mistenker at Red Bull sin bil fortsatt er et lite hestehode foran Mclaren og Ferrari.
Tror ikke det er noe tvil om at Red Bull bilen fortsatt er et godt stykke foran de andre lagene på raske baner uten alt for krappe svinger. Redd for at det fortsatt blir et slikt løp hvor en ser Max de to første rundene, pit stoppene og når han passerer mål. Håper ikke, men er stygt redd for det. Herlig uansett at det er greit mye rot hos Red Bull som skaper furore og fokuset andre steder enn å distansere seg enda lenger foran konkurrentene.
 
Tror ikke det er noe tvil om at Red Bull bilen fortsatt er et godt stykke foran de andre lagene på raske baner uten alt for krappe svinger. Redd for at det fortsatt blir et slikt løp hvor en ser Max de to første rundene, pit stoppene og når han passerer mål. Håper ikke, men er stygt redd for det. Herlig uansett at det er greit mye rot hos Red Bull som skaper furore og fokuset andre steder enn å distansere seg enda lenger foran konkurrentene.

Absolutt. Ser ikke akkurat for meg en veldig spennende sesong mtp hvem som vinner mesterskapene. Men i motsettning til forrige sesong så har vi jo hatt fire forskjellige vinnere på 9 løp, så noe spenning er det jo ihvertfall. Hakket bedre enn i fjor hvor det var 3 forskjellige vinnere (2 av de fra samme lag) på en hel sesong.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Absolutt. Ser ikke akkurat for meg en veldig spennende sesong mtp hvem som vinner mesterskapene. Men i motsettning til forrige sesong så har vi jo hatt fire forskjellige vinnere på 9 løp, så noe spenning er det jo ihvertfall. Hakket bedre enn i fjor hvor det var 3 forskjellige vinnere (2 av de fra samme lag) på en hel sesong.
De mistet nok en del av seerne etter Drive to Survive hypen etter fjorårets ganske overlegne "Red Bull sesong". Blir spennende med Audi og muligens også Andretti etterhvert
 
De mistet nok en del av seerne etter Drive to Survive hypen etter fjorårets ganske overlegne "Red Bull sesong". Blir spennende med Audi og muligens også Andretti etterhvert
Jeg tror det er en bra ting at "DTS-fans" som trodde alle sesonger var som 2021 sesongen og at det konstruerte dramaet i DTS er realistisk faller fra. Trenger ikke gå lengre enn kommentarfeltet under poster fra F1 selv, så ser man jo at enkelte folk er folk man rett og slett ikke trenger i sporten. Kaster jeg stein i glasshus? Absolutt. DTS var det som fikk meg inn i sporten. Men jeg har ihvertfall gjort en innsats for å sette meg inn i historien til sporten og tror ikke at F1 begynte med Hamilton VS Verstappen i 2021. Så får "ekte" fans mene hva de vil :p

Når det kommer til Andretti så tror jeg at det skal bli vanskelig å komme inn som team nr 11. Hvis man skal legge uttalelser fra teamene og diverse rykter til grunn, så ville det være mer realistisk at Andretti kjøper seg inn slik som Audi har gjort.

Spesielt nå med den nye "concorde-avtalen" som skal signeres for 2026. Her vil jeg anbefale Aiden Millward, en kommentator på YouTube som har et objektivt syn på F1 og (til youtube å være) en forfriskende mangel på clickbait-titler. Her er hans take på den avtalen:


Han kan også anbefales varmt når det kommer til motorsport-historie generelt, ikke bare F1. Siden neste løp er i Canada, så kan dere se denne om hvordan "Wall of champions" ble til:


Så kan man vedde på hvem som blir neste offer. Det er tre muligheter her: Hamilton, Alonso og Verstappen.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Ocon ferdig i Alpine etter denne sesongen!

1000002528.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Callahan
Om jeg ikke har oversett noe, så ser line-upen for 2025 ut ca sånn som dette:

Red Bull: Verstappen og Perez. Perez sin forlengelse forventes å kunngjøres i nær framtid.
Ferrari: Leclerc og Hamilton.
McLaren: Norris og Piastri.
Aston: Alonso og Stroll. Stroll er teknisk sett ikke bekreftet, men pappa eier laget, såe.. Ja.
Williams: Albon. Sargeant er ikke bekreftet og han har ikke imponert i det siste.
Haas: Ingen bekreftet. Spørs om Magnussen holder på det setet. Siden Hulkenberg går til Sauber er definitvt et sete ledig.
Sauber/Audi: Hulkenberg. Sete nr 2 ikke bekreftet.
VCARB: Ingen bekreftet. Her forventes det at Tsunoda sitter tryggere enn Ricciardo enn så lenge.
Mercedes. Russel. Hamilton går til Ferrari, så her er det definitivt et sete ledig.
Alpine: Gasly. Ocon ryker etter sesongen så sete 2 definitivt ledig. (Gasly er ikke offisielt bekreftet, men samtlige F1-journalister er enige om at kontrakten forlenges)

3 definitivt ledige seter (Mercedes, Haas og Alpine). 2 førere som definitvt ikke har et sete (Sainz og Ocon). 5 potensielt ledige seter (Haas, Williams, Sauber, og VCARB x 2) samt 6 førere som potensielt ikke har et sete (Bottas, Zhou, Sargeant, Tsunoda, Ricciardo, Magnussen).

De heteste kandidatene fra F2 akkurat nå er Bearman (Haas) og Antonelli (Mercedes eller Williams). Alpine kan jo også finne på å forfremme Doohan. I tillegg til dette så har jo Helmut Marko sagt at Liam Lawson "Definitivt kjører F1 i 2025", så han regnes som en av de heteste kandidatene til VCARB-setet.

Dette kommer til å bli en fantastisk silly season :D
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dexter og Maz19
På tide, igen kan jobbe med han. Han er alltid sinna på alle lag-kamerater. Spørsmålet er hvem som kommer inn?? Jeg håper en fra F2..
Ricciardo gjør comeback for Renault, det hadde jo vært en artig tvist. Kanskje ikke den beste sjåføren, men PR-messig kan det være lukrativt.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Glemte jo Liam Lawson! Marko har vel sagt noe sånt som at "han kjører definitivt f1 i 25".

Så mistenker at han er en het kandidat til VCARB. EDIT: Legger han til i "oversikten".
 
Redigert:
Albon er bekreftet til Williams på en "multi year deal" så det tror jeg ikke skjer med det første. Signerte for noen uker siden.
Hehe, er du ny du? Det heter silly season for en grunn :p Jeg tviler vel på at Albon går til MB jeg og, men ingenting er umulig i denne galskapen.
 
Hehe, er du ny du? Det heter silly season for en grunn :p Jeg tviler vel på at Albon går til MB jeg og, men ingenting er umulig i denne galskapen.
Er enig i at ingenting er umulig, men Albon til Mercedes tror jeg er like sannsynlig som verstappen til Mercedes :p
 
Ser ut til å bli en spennende kvallik. Mercedes ser kompetative ut igjen med ny frontvinge. Interessant å se at Williams gjør det ok på de raske banene. Kunne vært artig om de fikk bilene til å svinge også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19