Vis oss din Seiko!

Fra April 2016 . Var helt ubrukt frem til jeg tok den i bruk nå .

1727766813106.jpg

Denne fikk seg en oppgradering i helgen med nh36 urverk og sapphire krystall med dobbel AR.

Jeg hadde ikke helt forutsett at den skulle få en helt ny look med refleksjonen rundt kanten av krystallen, og er ikke helt sikker på om jeg liker det. Blir jo rene tivoliet i mørket med all lumen som reflekteres dobbelt. Men gøy å teste ut.
IMG_1294.jpeg

Jeg vet at begrepet «sjelden» er tynnslitt når det kommer til klokker. Men denne ER faktisk det. Seiko 7T59-6A00 fra 1991.

- verdens første quartz chronograph som kan måle hundredeler
- Kun for det japanske markedet
- kort produksjonstid. Noen mener fra ‘91 til ‘93. Andre mener den ble produsert opp til ‘96
- i tillegg til å måle tiden ned til hundredeler, har den også en GMT-funksjon. Dette finner du ikke på mange analoge kronografer selv i dag

IMG_4515.jpeg

Jeg vet at begrepet «sjelden» er tynnslitt når det kommer til klokker. Men denne ER faktisk det. Seiko 7T59-6A00 fra 1991.

- verdens første quartz chronograph som kan måle hundredeler
- Kun for det japanske markedet
- kort produksjonstid. Noen mener fra ‘91 til ‘93. Andre mener den ble produsert opp til ‘96
- i tillegg til å måle tiden ned til hundredeler, har den også en GMT-funksjon. Dette finner du ikke på mange analoge kronografer selv i dag

Vis vedlegg 383645
Steike kul!

• Liker
Reaksjoner: HR_
Ikke helt min Seiko, lenger, da poden har tatt over. Han liker den svært godt, er rett og slett litt stolt. Og det blir jo jeg også, selvfølgelig.

Dette var nemlig min andre «ordentlige» klokke, dvs kjøpt med egne penger og etter eget valg. Klokken ble brukt daglig i mange år før den så lå i skuffen i nesten to tiår.

Batteriskifte, og vipps, der brukes den daglig igjen!
IMG_2249.jpeg