* K L O K K E S T A F E T T E N 3*

Flott samling med mange fine klokker.
Hvilken lenke er det du har til Halios?

Det er en BoR lenke fra Watchgecko, fra den tid de solgte med generiske buede endeledd til sine egenproduserte lenker. Ser dessverre ut til at det utvalget er skrumpet kraftig eller forsvunnet helt. Sett folk bruke lenker tilpasset både Seamaster 2254 og Seiko Alpinist på den riktignok, så rimelig godt utvalg hos f.eks. Uncle Seiko.

• Liker
Reaksjoner: Readerfly
Klokke nr. 3 i basiskolleksjonen:
….finnes altså ikke enda. På sensommeren solgte jeg Certina DS Action Diver 43mm i two tone, for å begynne å legge til side penger til den. Jeg prøver å holde «hobbykontoen» separat fra den daglige økonomien. (Onde tunger vil kanskje sammenlikne det med dobbel bokføring.) …Men her gjorde et anfall av samvittighetskvaler at jeg brukte pengene fra salget til å hjelpe til med Mastercard-regningen fra sommerens tur til Legoland. (Faen, de vet å ta seg betalt!)

Two Tone Diver-en savner jeg VELDIG. Det salget var et feilgrep! :(

Planen for basisklokke nr. 3 er å skaffe en mekanisk kronograf. Sikter kanskje mer eller mindre bevisst etter en Tudor BB Chrono. ….Hadde jeg klart å strekke meg til en S&G hadde jeg slått to fluer i én smekk og krysset av i Two Tone-boksen samtidig.

Jeg var godt på vei til en BB Chrono S&G, men
en aldri så liten reality check fra Mastercard i dyrtiden, gjorde at jeg følte jeg måtte reallokere mye av de pengene.

I samme håndvending fant jeg et veldig godt kjøp på noe jeg tror er en helt akseptabel ventepølse. Muligens for en god stund.

Så da er basis-trioen komplett, (en slags…) om enn med en konstituert 3. posisjon.

IMG_0608.jpeg

IMG_0609.jpeg

Redigert:
Jeg var godt på vei til en BB Chrono S&G, men
en aldri så liten reality check fra Mastercard i dyrtiden, gjorde at jeg følte jeg måtte reallokere mye av de pengene.

I samme håndvending fant jeg et veldig godt kjøp på noe jeg tror er en helt akseptabel ventepølse. Muligens for en god stund.

Så da er basis-trioen komplett, (en slags…) om enn med en konstituert 3. posisjon.

Vis vedlegg 384060
Vis vedlegg 384061
Gratulerer med ny klokke! Den var stilig! :)

Hvordan oppleves størrelsen? Hvordan oppleves knappene?

Takk. Du anbefalte meg vel en sånn for minst et par år siden, hvis jeg ikke husker feil? ;)

Størrelsen? Tja. Ganske "passe" synes jeg:

IMG_0611.jpeg

Ang. trykkerne så har jeg jo ingen erfaring med andre mekaniske kronografer, men de er kontante og tydelige. Ikke noe sånn "disse var superdeilige å trykke på"-følelse. Mer solid. Til en syklist ville jeg forklart det med "mer SRAM enn Shimano". ;)