Klokkecafé – løst og fast om klokker

Veldig godt sagt! Man graver seg litt ned i det som er "feil". Jeg har landet på at jeg lar annonsen ligge ute, og hvis noen skulle se den og sende melding får vi se, mens det aktive salget gidder jeg ikke. Det er jo en helt perfekt klokke for min bruk...!

Forøvrig var det greit å vaske klokken. Selv om stål ser rent ut, viser det seg at det falmner litt med mindre det er ordentlig rent. Jeg vakset klokken i en delevasker på jobb og ble blåst av banen av hvor glitrende og fargerikt stålet ble!

IMG_3637.jpeg

Gud bedre så flott!

Tror den sporingen er litt misvisende, og at UPS leverer til en norsk partner, så du får den levert av en norsk speditør omsider.
Neida, levert til lokalt UPS Access point (les kiosk i nabobydelen) samme kveld. Den ansatte skulle ikke si det, men hadde inntrykk av at ups leverte hos dem fremfor å kjøre runden.

Sist jeg skulle få en pakke fra DHL så _måtte_ den leveres hjem til meg. Det synes jeg er ganske upraktisk egentlig siden de har leveringsvindu fra kl 8-20.

Jeg har opptil flere DHL service points innen ikke altfor mange hundre meter hjemmefra og fra jobb men akkurat denne pakken kunne bare leveres til to helt spesifikke service points - Gardermoen eller Skedsmokorset. At de skulle levere pakka til meg på enklest mulig måte var rett og slett ikke aktuelt. Forstå det den som kan.

"Alle" sier at en klokkesamling må ha en Speedmaster. Det kan så være. Uansett, så bør alle ha en G-Shock i samlingen for å forstå hva greia er. I motsetning til en Speedmaster, koster en G-Shock kun det samme som årskontigenten i en gitt kinky forening: Et slikk og ingenting.

Garmin fenix 6 var spikeren i kista for alt av g-shock og dets varianter. ( vel egentlig starta det med en polar ) Eg kan ikkje forestille meg et einaste scenario der g-shock skulle velges før den. Der er ingen greie med g-shock .

Kan hende flere har lest denne i dag men interessant syns jeg så ville dele

• Liker
Reaksjoner: JørgenO
Fikk høre at Oslo Ur-Service slutter med Sinn og i stedet skal satse på et eget klokkemerke. Det ble nevnt at de har en litt annerledes tilnærming til utviklingen (usikker på hva det innebærer) og at noe nok er klart mot sommeren neste år.

Trist å miste den eneste forhandleren av Sinn (i fysisk butikk), men det blir spennende å se om de klarer å hoste opp noe som imponerer nok til at det vekker følelser og kjøpelyst.
Noen som vet noe mer? :)

Må si at nye Casio GM 2110B var meget kul. Har 2 stk i resin/plast (whatever), men denne fristet litt.

1731390281959.png

Calibre Project gir klokkeentusiaster en unik mulighet til å lære og montere mekaniske urverk gjennom en nøye utformet læringspakke. Med røtter i flere generasjoner urmakere, kombinerer vi utdanning og praktisk erfaring for alle som ønsker å forstå mer om innsiden av en klokke.

Miyota 82s0 pluss div. Bergeonverktøy, 3450,-.
1000002915.png

Redigert:
Calibre Project gir klokkeentusiaster en unik mulighet til å lære og montere mekaniske urverk gjennom en nøye utformet læringspakke. Med røtter i flere generasjoner urmakere, kombinerer vi utdanning og praktisk erfaring for alle som ønsker å forstå mer om innsiden av en klokke.

Miyota 82s0 pluss div. Bergeonverktøy, 3450,-.
Vis vedlegg 384494
Jeg ble nysgjerrig på dette sette, og fristet. Men er det en bra pris på pakken?

Er det et alternativ å kjøpe verktøyet og urverk løst, og så se et kurs på youtube? Alternativt kjøpe et nettkurs om det finnes?
Her har vel kanskje du litt erfaring, urmaker @Kruttskjegg? :)