^Enig med dette, det handler om å ha mer presis kontroll over parametrene. Hvis jeg har bærtørka Etiopisk, for eksempel, kvernes den først mye grovere, og så har jeg ikke like varmt vann, ettersom det trekker mye senere. Kenyansk, derimot, trakter jeg mye mer aggresivt.
Hva det angår espressomaskiner, bruker jeg en Quick Mill "Pippa".
Tror jeg betalte 7-8000 kroner for denne i 2022. Enkel og solid, men uten temperaturkontroll. Tenk 1998 Toyota Corolla uten setevarmer. Lager espresso. Ferdig.
Jeg er fornøyd, fordi jeg vil holde det enkelt, og ritualet tar den tiden det tar uansett. Espressoen jeg lager på denne synes jeg er like god som den jeg pleide kjøpe på Tim Wendelboe da jeg i gamle dager bodde i Oslo, og DET er store ord!
Hva det angår espressomaskiner, bruker jeg en Quick Mill "Pippa".
Tror jeg betalte 7-8000 kroner for denne i 2022. Enkel og solid, men uten temperaturkontroll. Tenk 1998 Toyota Corolla uten setevarmer. Lager espresso. Ferdig.
Jeg er fornøyd, fordi jeg vil holde det enkelt, og ritualet tar den tiden det tar uansett. Espressoen jeg lager på denne synes jeg er like god som den jeg pleide kjøpe på Tim Wendelboe da jeg i gamle dager bodde i Oslo, og DET er store ord!